את אאודי A3 על שאר גרסאותיה כבר בחנו כמה פעמים – האחרונה שבהן הייתה ה- A3 קבריו. ה- RS3 היא הדובדבן שבקצפת (למי שאוהב לנהוג, מי שאוהב לנסוע עם רוח בשיער – ואין בכך כל פסול – יעדיף את אחותה פתוחת הגג) – ולכן נתמקד בנהיגה ופחות במנהלות. פטור בלא כלום אי אפשר – ולכן בכל זאת אגיד בקצרה שנוחות הנסיעה מפתיעה לטובה, יש 7 כריות אוויר ובלימה אוטונומית בחירום, בידוד הרעשים בשיוט סביר, מערכת הסטראו המשודרגת של B&W שמגיעה כחלק מחבילת RS PLUS מרשימה באיכותה (תוספת של 42 אלף שקלים; כוללת גם מערכת לסיוע בפקקים, זיהוי שטח מת, שמשות אחוריות כהות, מצלמה אחורית, מערכת פליטה ספורטיבית ועוד), הגיר מעט איטי כשאינו במצב ספורט, המושבים אינם חשמליים (לא קריטי, אם כי מושב חשמלי מאפשר תנוחת נהיגה ברמת המילימטר, עדיף במכונית ספורט) ואין חיבור USB. צריכת הדלק מפתיעה לטובה ביחס לביצועים (ליטר לתשעה ק"מ בנסיעה שרובה בינעירונית וחלקה לא רגוע; ליטר ל-6.5 ק"מ בנסיעה שחלקה הגדול היה 'כיפי').
ועכשיו נעבור לתוכנית האמנותית. עוד לפני שנהגתי מילימטר, גיליתי שאאודי RS3 יודעת להחניף גם להדיוטות – אלו שאינם מבחינים בין הגה מתקשר להגה מהיר או בין תת היגוי להיגוי יתר. בעצם, לא רק להם. הלוגו מוקרן על הרצפה כשפותחים את הדלת וההגה מצופה בחלקו אלקנטרה. תנוחת הנהיגה מצוינת. אני נוסע לכביש נהיגה שדי מוכר לרובכם ואהוב גם עליי. גם לכבישים מסביבו יש עדת מעריצים – אבל לרובם אני לא מתחבר, הם חסרי שדה ראייה ושוליים – שני אלמנטיים קריטיים לנהיגה דינאמית. אבל ההפתעה מתחילה עוד לפני שהגעתי אליו: מסתבר שסללו לידו כמה מחלפים וכמה כיכרות רחבות, עם אספלט טרי-טרי. וכבר שם, עוד לפני המנה העיקרית, ה-RS3 מפתיעה אותי לטובה, עם תגובות טובות להיגוי. חוץ מזה, כשבקרת היציבות על מצב ספורט ומצב הנהיגה מכוון ל'דינאמי', ההנעה הכפולה יודעת לייצר גם סחיפות עדינות. ואחרי שעשיתי את אותו הכביש הלוך-חזור, התחזקה במוחי התובנה שה-RS3 היא מכונית מהנה לנהיגה. האחיזה גבוהה, הטרן-אין מצוין, והשלדה יודעת לשחק עם הזנב – אבל על אספלט בינוני אין תקשורת ולכן גם אין לי לגמרי בטחון. דווקא על אספלט טוב יש פידבק, והוא מגיע דרך האוזניים וחריקות הצמיגים. גם משהו. תכננתי לקחת אותה למסלול בפצאל, אבל בבוקר המבחן נודע לי שאסור; חבל, כי כדי למצות באמת את היכולות של ה-RS3 בלי לסכן אותה, אתכם או את המשפחה התמימה שבאה ממול – צריך מסלול מרוצים. ועכשיו כבר יש לנו שלושה בארץ.
את ההתנהגות הכיפית משלים מנוע נפלא: חמישה צילינדרים, 400 כ"ס (בין 5,850 סל"ד ל-7,000 סל"ד) ו-49 קג"מ מומנט בין 1,700 ל-5,850 סל"ד. למספר 400 כולכם שמתם לב – אבל כדאי גם להתייחס לעובדה שרצועת הכוח כאן (כלומר טווח הסל"ד בין שיא ההספק לשיא המומנט) הוא כמעט כל טווח הסל"ד של המנוע. ולא במפתיע, הביצועים כוחניים על גבול הסנסציה, ושיגור עם בקרת השיגור הוא חוויה בפני עצמה. מכונית המבחן צוידה בחבילת RS PLUS שכוללת מערכת פליטה ספורטיבית. הסאונד לטעמי רועש מדי – יש כאלו שיאהבו, אך אין ספק שבמנהרות וחניונים עם חלון פתוח מדובר בחוויה כיפית.
בשורה התחתונה, RS3 היא מה שנהוג לכנות 'אוטו הצגה'. הביצועים, הסאונד, ההתנהגות, האחיזה – כולם מנגנים יחד לכדי חוויה משכרת. ה-RS3 'דורשת' שתנהגו אותה על מסלול המירוצים – ועכשיו יש לנו כמה. לגבי המחיר, 423,900 שקלים הם אמנם המון כסף, אבל כשמסתכלים גם על הביצועים (או מרגישים אותם בנסיעת המבחן, ליתר דיוק) מבינים שמדובר כאן דווקא בתמורה לא רעה לכסף.
מפרט: אאודי RS3 סדאן אוטומטית | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 5/טורי/2480 סמ"ק | סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,850/400 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,700/48.9 |
תמסורת | כפולת מצמדים 7 היל' | הנעה | כפולה |
צמיגים | 235/35/19 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 139/180/448 |
משקל | 1,515 ק"ג | נפח תא מטען | 315 ליטר |
מיכל דלק | 55 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 4.1 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 250 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 11.9 ק"מ לליטר |
דרגת זיהום אוויר | 14 | E-NCAP | 5 כוכבים |
התרעת סטייה מנתיב | אין | בלימה עצמית | יש – במהירות עירונית בלבד |
מפרט: אאודי RS3 סדאן אוטומטית | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 5/טורי/2480 סמ"ק |
סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,850/400 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,700/48.9 |
תמסורת | כפולת מצמדים 7 היל' |
הנעה | כפולה |
צמיגים | 235/35/19 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 139/180/448 |
משקל | 1,515 ק"ג |
נפח תא מטען | 315 ליטר |
מיכל דלק | 55 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 4.1 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 250 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 11.9 ק"מ לליטר |
דרגת זיהום אוויר | 14 |
E-NCAP | 5 כוכבים |
התרעת סטייה מנתיב | אין |
בלימה עצמית | יש – במהירות עירונית בלבד |
אאודי RS3 סדאן אוטומטית
- אאודי RS3 סדאן | צילום: דביר אברהם
- אאודי RS3 סדאן | צילום: דביר אברהם
- אאודי RS3 סדאן | צילום: דביר אברהם
- אאודי RS3 סדאן | צילום: דביר אברהם
- אאודי RS3 סדאן | צילום: דביר אברהם
- אאודי RS3 סדאן | צילום: דביר אברהם
- אאודי RS3 סדאן | צילום: דביר אברהם
- אאודי RS3 סדאן | צילום: דביר אברהם
- אאודי RS3 סדאן | צילום: דביר אברהם
- אאודי RS3 סדאן | צילום: דביר אברהם
- אאודי RS3 סדאן | צילום: דביר אברהם
- אאודי RS3 סדאן | צילום: דביר אברהם
- אאודי RS3 סדאן | צילום: דביר אברהם
- אאודי RS3 סדאן | צילום: דביר אברהם
- אאודי RS3 סדאן | צילום: דביר אברהם
- אאודי RS3 סדאן | צילום: דביר אברהם
- אאודי RS3 סדאן | צילום: דביר אברהם
- אאודי RS3 סדאן | צילום: דביר אברהם