כבר בחנו את הסונטה הייבריד – ואהבנו. ההבנה מה בדיוק כללה מתיחת הפנים של הסונטה מצריכה יכולת ירידה לפרטים. בחוץ, לדוגמא, השינוי ביחידות התאורה האחוריות בולט יותר על פני זה בקדמיות. גם בתא הנוסעים ההבדלים מינוריים. שינוי גדול, לעומת זאת, הוא בשיפור ברמת האבזור הבסיסית, מה שלבטח יהיה רלוונטי ללקוחות הליסינג.
אבל אנחנו לא כאן כדי לצטט את הקטלוג, מה עוד שהסונטה הנבחנת כאן היא ברמת הגימור הגבוהה ונתמקד בה. אבזור הבטיחות בשתי הגרסאות מעולה: בלימה אוטונומית במצבי חירום ומערכת התראה על רכב חוצה ברוורס הן סטנדרטיות בשתי הדגמים. אבזור הנוחות בגרסת הלימיטד הנבחנת מצוין: גג פנורמי נפתח, הגה עור מחומם, מושבים קדמיים מאווררים ומחוממים, חימום מושבים אחוריים ועוד. וגם כאן, תא הנוסעים יפהפה והאווירה מהודרת ומוקפדת, אפילו יוקרתית. פנסי פול LED הם חוויה בנהיגה לילית וזמינים גם ברמת הגימור הבסיסית. וילונות מקוריים בדלתות האחוריות גם הם פריט סטנדרטי בשתי הגרסאות. מערכת השמע כוללת אמנם מבחר עשיר של ערוצי רדיו אינטרנטיים, אבל איכות השמע בינונית למדי – לדעתי זה קשור ברמקולים של הרכב, כי במיצובישי איכות השמע הייתה טובה. גם לא הבנתי מדוע נוטרל השעון המקורי של הרכב; יש שעון במערכת השמע, אבל הוא מוצג בפונט ברור רק בדף הבית, ובשאר הזמן הוא קטן ולא קריא. גם כפתורי ההשתקה לא עבדו משום מה – הן בהגה והן בקונסולה המרכזית.
תנוחת הנהיגה מצוינת והמושב נוח – כולל משענות ראש רכות ומפנקות כמו שאני אוהב (פריט נדיר ברכבים משום מה). בידוד הרעשים לעומת זאת טוב, אך לא מצוין. גם נוחות הנסיעה ברמת המתלים הייתה מעורבת: באמפרים שוככו יפה, אך על שיבושים התאכזבתי מעט. ועדיין, כיף לנסוע נסיעות ארוכות עם הסונטה. בקרת השיוט יודעת לנהוג לבד בפקקים וזה עובד יפה, וכיף – ורלוונטי לשתי רמות הגימור.
הביצועים מצוינים – והסונטה מרגישה חזקה יותר מ-156 כ"ס שמופיעים בקטלוג. מנוע הבנזין נשמע מעט מהרצוי בהאצות חזקות – אך מדובר בזוטות הדברים. את כל הטוב הזה מגבה צריכת דלק ריאלית של ליטר ל-14-15 ק"מ בתוואי משולב שרובו בינעירוני, אך עם אופי נסיעה לא הכי רגוע. יפה מאוד לכזו מכונית גדולה!
בשורה התחתונה, הסונטה הייתה – ונשארה – מכונית מצוינת, שבהחלט נותנת פייט יפה הן לאופנת הג'יפונים והן למתחרותיה בקטגוריה. ועם צריכת דלק כזו, בכלל מדובר בעסקה מעולה.
מפרט: יונדאי סונטה הייבריד 2.0 ליטר אוטומטית Limited | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1999 סמ"ק | סוג מנוע | היברידי (בנזין+חשמל) |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 6,000/193 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,770/37.4 |
תמסורת | אוטומטית 6 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 215/55-17 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 147/186.5/485 |
משקל | 1,630 ק"ג | נפח תא מטען | 440 ליטר |
מיכל דלק | 60 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 9.3 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 192 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 22.7 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — | מחיר | 179,900 שקלים |
מפרט: יונדאי סונטה הייבריד 2.0 ליטר אוטומטית Limited | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1999 סמ"ק |
סוג מנוע | היברידי (בנזין+חשמל) |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 6,000/193 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,770/37.4 |
תמסורת | אוטומטית 6 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 215/55-17 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 147/186.5/485 |
משקל | 1,630 ק"ג |
נפח תא מטען | 440 ליטר |
מיכל דלק | 60 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 9.3 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 192 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 22.7 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — |
מחיר | 179,900 שקלים |
יונדאי סונטה הייבריד 2.0 ליטר אוטומטית Limited
- יונדאי סונטה הייבריד | צילום: דניאל אדמון
- יונדאי סונטה הייבריד | צילום: דניאל אדמון
- יונדאי סונטה הייבריד | צילום: דניאל אדמון
- יונדאי סונטה הייבריד | צילום: דניאל אדמון
- יונדאי סונטה הייבריד | צילום: דניאל אדמון
- יונדאי סונטה הייבריד | צילום: דניאל אדמון
- יונדאי סונטה הייבריד | צילום: דניאל אדמון
- יונדאי סונטה הייבריד | צילום: דניאל אדמון
- יונדאי סונטה הייבריד | צילום: דניאל אדמון
- יונדאי סונטה הייבריד | צילום: דניאל אדמון
- יונדאי סונטה הייבריד | צילום: דניאל אדמון