בסופ"ש האחרון התקיים מרוץ הדראג האחרון של 2017 – קרב מאוץ שהופק על ידי ההתאחדות הישראלית למכוניות וקארטינג במנחת דימונה בהירתמותו של ראש העיר, מר בני ביטון ששמח לארח את הספורט המוטורי, שוב. גם הפעם התייצבנו על רצועת האספלט הארוכה באזור התעשייה של העיר הדרומית והאווירה הייתה רועמת עם הרבה רעש מנועים וצמיגים וכצ'ופר, מזג אויר בהיר ונעים. הקהל כבר פקד את המקום מהבוקר וביום המירוץ הטריבונות היו מלאות.
את היום הראשון מתוך שני ימי המירוצים הקדישו המארגנים והמתחרים למקצי אימון ולדירוג ואת היום השני למקצי ניפוי וגמר אולם הדברים אינם התנהלו כמתוכן עם מספר תקלות ארגוניות שפגעו בעיקר בכמות מקצי האימון והדירוג ביום הראשון וחלקם נדחה ליום המירוץ עצמו בבוקר, כך לפחות על פי המתחרים עצמם. עוד ביום הראשון, סאלח דבאח קבע זמן מרשים של 9.76 שניות, הטוב ביותר שנמדד במירוץ בארץ וכך בעצם כבר נפסל ביום הראשון בזמן קביעת הדירוג ולא השתתף בניפויים ובגמר.
כמו במרוצים הקודמים, המתחרים, 60 במספר, חולקו ל- 3 קטגוריות; הנעה קדמית, הנעה אחורית והנעה כפולה. גם הפעם, קטגוריית הנעה קדמית הכילה את מרב המתחרים: אביב מצלאוי (גולף), אבישי מועלם (גולף GTI), איציק אגיב (גולף), אלירן עמר (סיוויק), אמיר גבאלי (205), מוחמד גבאלי (גולף GTI), דוד ארגמן (סיוויק), ווהבי פאדי (סיוויק), וואסים מסרוואה (A3), חורי קרלוס (גולף GTI), שלום חכים (A3), חן בן אבא (הונדה טורבו), יגל בולק (לאון קופרה), מתן ג'אן (לאון קופרה), ניהאד אלעזה (A3), וואסים עווידה (לאון קופרה), קובי מלכה (לאון קופרה), רן ולדמן (לאון קופרה), שאדי מזאריב (לאון), שי בן שימול (הונדה דל סול), שי נעים (לאון), דוד שיפרה (גולף), דני פיסטינר (גולף GTI ), עטיה עבדאללה (גולף), רשיד נשארשיבי (לאון קופרה).
בקטגוריית הנעה אחורית התחרו: אבי פשרל (פיירבירד), לידור אלקיים (BMW Z4), אולג וסיליקוב (BMW E36) טל בן אברהם (קורבט C7), ליאור נתנוב (קורבט), חיים מזרחי (מוסטנג GT), טירן ביטון (ביואיק סקיילרק), לירן סיסו (C63), מומי לוי (X1/9), משה זלצברג (דודג' דארט), משה מלכה (טראנס אמ), עידן אברג'ל (BMW E36), עלא עתאמנה (BMW E30), עמוס זמיר (911-993), רז טויטו (מוסטנג) ושחר אלגזי (טראנס אמ). בקטגורית הנעה כפולה האיצו לפודיום: מחמד אל עסאויי (GTR), אבי מורדי (STI), אלי אלקריף (EVO), אלכסיי שבצנקו (RS3), אמיר עיסא (WRX), גלעד בן ציון (GT), בני אוזינסקי (S3), דבאח סאלח (GTR), עינב תמיר (911 טורבו), לוטן פלג (WRX), עופר שטרית (גולף R), נתי אטיאס (גולף R), נתן דהן (GTR), עוז עבודי (גולף V6), אבו יאסן קוטייבה (GTR), רונן בריל (WRX), שגיא בן גל (STI), דורון שמשי (גולף R), שרון נרקיס (GTR).
היום השני, העיקרי שבתפריט החל עם מקצי חימום, המשיך למקצי הדירוג שנדחו מיום האימונים ומיד לאחר מכן הופנו המתחרים למקצי הניפויים כאשר אלו בעלי הזמן הקצר ביותר במקצי הדירוג התחרו מול אלו שקבעו את הזמנים הארוכים ביותר. מעבר למירוצים המרשימים, הדרמה הגדולה של היום וכמובן זו שהשפיעה הכי הרבה על המירוץ כולו, הייתה דווקא תוצאה של תקלה טכנית: בגולף R המדהימה של עופר שטרית 'התפוצץ המנוע' ופיזר שמן רב למרחק לא קטן לאורך הנתיב השמאלי, מה שבעצם פסל את הנתיב וביטל את המשך המירוצים במתכונתם הקלאסית. לפסילת הנתיב השפעה ישירה על כל גווני המירוץ עם ביטול מלחמות ה'ראש-בראש' ומרגע זה הפך המירוץ לתחרות מדידת זמנים עם הרבה פחות אווירת-מלחמה העוטפת מירוצי דראג ואחראית על לא מעט מהאווירה. אירוע נוסף שהוציא את המתחרים להפסקה קצרה הגיע קצת אחרי בדמות 'פיצוץ גיר' בגולף VR6 של איציק אגיב אולם כמות השמן שנשפכה במקרה הזה הייתה מעטה יחסית והיה ניתן לנקות אותה.
קטגוריית הנעה קדמית – במקום השלישי סיים מספר 34 יגל בולק עם הלאון קופרה, במקום השני סיים מספר 42 חן בן אבא בסיוויק טורבו ואת המקום הראשון ניצח מספר 49 קובי מלכה עם הלאון קופרה. קטגוריית הנעה אחורית – במקום השלישי סיים מספר 15 שחר אלגזי עם הטראנס אמ, במקום השני סיים מספר 22 מומי לוי בפיאט 1/9X ואת המקום הראשון ניצח מספר 6 טל בן אברהם עם הקורבט C7 ZO6. קטגוריית הנעה כפולה – במקום השלישי סיים מספר 3 אלי אלקריף עם המיציבושי איבו, במקום השני סיים מספר 47 רונן בריל בסוברו אימפרזה ואת המקום הראשון ניצח מספר 7 נתנאל דהן עם ניסן GTR.
אם להיות כנים עד הסוף, דווקא המירוץ הפעם היה קצת פחות טוב מזה שערכו אנשי ההתאחדות לפני חודש, לא ברמת המתחרים והתחרות, ולתקלות טכניות בטח שאין השפעה על הביקורת, אבל כן ברמה הארגונית. ניכר היה כי הצוות היה מבולגן קצת, בעיקר ביום התחרות, וזה הורגש ברחבת ה- PIT ומסביבה, גם חסר מענה אמיתי לתקלות האפשריות וחבל, כי החמוץ שבמירוץ היה ברובו הגדול – תלוי הפקה וניסיון, ואולי זה באמת רק עניין של עוד קצת ניסיון.
אסיים את הסיקור עם הרבה אופטימיות, בכל זאת, מירוץ דראג שכזה אינו מובן מאליו (עדין), מכוניות-מכונות שכאלו אינן דבר שבשגרה (גם ברמה העולמית!), מול כוח-רצון כזה אין העומד בפניו (אצל אנשי ההפקה, המתחרים והקהל) ועם כמה תמונות א-ד-י-ר-ו-ת של יונתן (גלריה מלאה תפורסם בעוד כמה שעות).