הישראלים – ולא רק הם – אוהבים ג'יפונים. ועדיף שלא יהיו יקרים מדי – הרי מכוניות כאן בארץ הן גם כך עסק יקר. ואז באה הגרסה היקרה של ה- CX-5: יש לה אבזור משודרג והנעה כפולה אבל גם תג מחיר של 215,000 שקל. וזו בעיה. אחרי שדיברנו על הפיל בחדר – אפשר להתחיל במבחן.
אמרנו אבזור? ה- CX-5 4X4 מגיעה ברמת אבזור אחת גבוהה. יש כאן פנסי FULL LED (גם האור הגבוה LED) עם תפעול אור גבוה אוטומטי (אך לא אדפטיבי, כלומר ללא מניעת סנוור במצב אור גבוה) וסנכרון עם ההגה (מאירה לכיוון הסיבוב) – חוויה כיפית בכבישים חשוכים, סטראו של בוז עם עשרה רמקולים (באיכות סבירה בלבד למערכת ממותגת, לטעמי), סאן-רוף, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, ריפודי עור ועוד. הפן הבטיחותי עשיר: מערכת לסיוע בבלימה עירונית עד 80 קמ"ש למניעת תאונה כולל זיהוי הולכי רגל, מערכת לסיוע בבלימה בנסיעה לאחור עד 8 קמ"ש, מערכת סיוע בשמירה על הנתיב (עובדת יפה ולא מציקה!), מערכת לניטור לחץ אויר בצמיגים ועוד. מרשים ביותר. אה, יש גם מובילאיי. למה צריך אותו? כדי להוזיל את הרכב ע"י הכנסתו למדרגת בטיחות גבוהה יותר אליבא דמשרד התחבורה – אבל לא רק; אני חושב שהשילוב דווקא עובד יפה: אין את צפצופי השווא במעבר נתיב בלי איתות גם כשהנהג בשליטה מלאה על הרכב, יש צפצוף חזק משמעותית מזה של המערכת המקורית לפני התנגשות, ויש התראה בעת אי-שמירת מרחק. ועם כל האבזור הזה – אין כפתור לנעילת דלתות: צריך ללחוץ על הכפתור, שגם לא משתחרר אוטומטית כשרוצים לפתוח הדלת מבפנים. גם מפתח ה-KEY-LESS דורש לחיצה על הכפתור במפתח כדי לפתוח, וזה היה מעצבן להכניס כל פעם את היד לכיס.
תא הנוסעים יפהפה ואיכות החומרים מצוינת, ומי שיקנה את ה- CX-5 יהנה ממנה גם בחניה – כי באמת שמדובר במכונית יפהפיה. אבל איך היא נוסעת? בכל זאת, 2.5 ליטר ו-195 כ"ס. אז זהו, שהביצועים טובים – ובדקתי אותם גם בכבישי ירושלים וכמובן בקסטל – אבל חסרים את המחץ המצופה מהנפח וההספק. צריכת הדלק סבירה בלבד: ליטר ל-9 ק"מ בנסיעה משולבת שרובה בינעירונית (אך גם לא-מעט עירוני, בירושלים ההררית), חלקה מאומצת וחלקה הררית (אם כי גם ירדתי את אותן העליות…). מצד שני, ה- CX-5 מפתיעה בהתנהגות מהנה – יחסית לג'יפון. מסתר שפילוסופיית הזומ-זום של מאזדה לא 'דופקת נפקדות', ולמרות כיול מתלים מעט רך ההנעה הכפולה מעבירה אחורה כוח כשצריך ותגובות השלדה טובות. אהבתי את המחשבה של מהנדסי מאזדה לכייל את תגובות הגיר בהתאם להתנהגות הנהג: שהמערכת מזהה נהיגה ספורטיבית – וסיבוב אחד יספיק – הגיר עובר למצב ספורט לבד. NICE. ובלי קשר, תיבת ההילוכים הפלנטרית הזו עובדת נהדר ומציעה העברות הילוכים מהירות.
אותו כיול המתלים המעט רך מהפסקה הקודמת מתגלה כמשתלם בנהיגה מנהלתית: על רוב סוגי השיבושים נוחות הנסיעה ברמת המתלים טובה, ורק שיבושים קשים יעברו לתא הנוסעים. גם המושבים נוחים. את איכות הנסיעה משלים בידוד רעשים טוב יחסית לעובדה שמדובר ברכב גבוה יחסית. בדקנו את ההנעה הכפולה גם בשטח קליל וחול טובעני אך לא מדי = וגילינו, ובכן, שהיא עובדת יפה ולא עבדו עלינו. גם בשבילים נוחות הנסיעה הייתה טובה.
בשורה התחתונה, ה- CX-5 היא באמת יופי של אוטו: נסעתי איתה המון ונשארתי רענן, תא הנוסעים איכותי ויפה, העיצוב בעיניי מדהים ומשדר יוקרה, רשימת האבזור ארוכה – ורק הביצועים אכזבו ביחס לציפיות. ועדיין – במחיר כזה גבוה, יש לה בעיה מובנית ביחס לשאר הקטגוריה.
מפרט: מאזדה CX-5 2.5 4×4 אוטומטית Premium | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/2488 סמ"ק | סוג מנוע | בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,700/192 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 3,250/26.1 |
תמסורת | אוטומטית 6 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 225/55-19 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 167/184/455.5 |
משקל | 1,732 ק"ג | נפח תא מטען | 442 ליטר |
מיכל דלק | 56 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 8.9 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 194 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 13.7 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — | מחיר | 215,000 שקלים |
מפרט: מאזדה CX-5 2.5 4×4 אוטומטית Premium | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/2488 סמ"ק |
סוג מנוע | בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,700/192 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 3,250/26.1 |
תמסורת | אוטומטית 6 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 225/55-19 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 167/184/455.5 |
משקל | 1,732 ק"ג |
נפח תא מטען | 442 ליטר |
מיכל דלק | 56 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 8.9 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 194 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 13.7 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — |
מחיר | 215,000 שקלים |
מאזדה CX-5 2.5 4x4 אוטומטית Premium
- מאזדה CX-5 | צילום: פיליפ רוזין
- מאזדה CX-5 | צילום: פיליפ רוזין
- מאזדה CX-5 | צילום: פיליפ רוזין
- מאזדה CX-5 | צילום: פיליפ רוזין
- מאזדה CX-5 | צילום: פיליפ רוזין
- מאזדה CX-5 | צילום: פיליפ רוזין
- מאזדה CX-5 | צילום: פיליפ רוזין
- מאזדה CX-5 | צילום: פיליפ רוזין
- מאזדה CX-5 | צילום: פיליפ רוזין
- מאזדה CX-5 | צילום: פיליפ רוזין
- מאזדה CX-5 | צילום: פיליפ רוזין
- מאזדה CX-5 | צילום: פיליפ רוזין
- מאזדה CX-5 | צילום: פיליפ רוזין
- מאזדה CX-5 | צילום: פיליפ רוזין
- מאזדה CX-5 | צילום: פיליפ רוזין