כבר כמה פעמים שבחנו את הטויוטה לנד-קרוזר – הפעם האחרונה הייתה שכמנוע הדיזל קיבל עדכון. אנחנו אוהבים את הרכב הזה, ולכן כל שינוי כזה הוא סיבה מצוינת לקחת אותו למבחן שטח כיפי. הפעם, רגע לפני שלנד-קרוזר חדש מוצג (הנה עוד סיבה לקחת אותו שוב למבחן…), אנחנו איתו כאן כי הוא מקבל מנוע בנזין.
על הלנד-קרוזר כבר כתבנו הרבה. בקצרה: נוחות הנסיעה ברמת המתלים מעולה גם בכביש וגם בשטח. גם המושבים נוחים, גם אם מעט נוקשים. בידודים הרעשים בשיוט גם טוב, ומדובר במכונית מאוד נעימה לנסיעות ארוכות. תא הנוסעים נעים גם הוא, ויש יציאת מיזוג ובקרת אקלים נפרת ליושבים מאחור. חבל שאין להם חלונות כהים. ואם כבר אנחנו בקטע של לקטר, אז יש פנסי LED ראשיים – אבל האורות הגבוהים לא מסוג LED, ואין תפעול אורות אוטומטי. חלונות כהים וחיישני תאורה – וגם חיישני חניה אחוריים וקדמיים – זמינים רק בגרסת הלימיטד, שמוצעת בדגם הדיזל בלבד. לדעתי כל הנ"ל הם פריטים אלמנטריים ברכב של 400 אלף שקל. במחיר כזה הייתי מצפה לקבל גם מערכת למניעת תאונה מקורית ומתערבת, ולא מובילאיי כמו שיש. לטובה נציין שבע כריות אויר כסטנדרט בכל הדגמים. ולסיום: הסאונד של מערכת הסטראו טוב, אך קליטת הרדיו בינונית: לא שיש רעשי רקע, פשוט איכות הצליל של השידור נמוכה.
גם ביכולת השטח אין חדש – היא טובה, אם כי הייתי בודק אופציה לוותר על מדרגות הצד שגורעות ממנה. יש לנו כאן הילוך כוח, בקרת משיכה יעילה, סרן אחורי חי ומהלך מתלים מרשים שתורם לקשר בין הגלגלים לקרקע גם בתנאי שטח גבוליים. לקחנו את הלנדקרוזר לטיול ברמת הגולן ביום גשום, אז היה בוץ והיו סלעים – וצמיגי ה"חצי-שטח" (דנלופ AT20) התמודדו יפה עם המטלות האלו.
"היה מנוע?”, שאלו הגשש החיוור במערכון ההוא. ועוד איך יש מנוע. V6, בנזין, 282 כ"ס ו- 39.5 קג"מ מומנט (ב-4,400 סל”ד). כמו שהבנתם מהמספרים, זה מנוע שצריך סל"ד גבוה כדי לספק בתוקף את מלוא תפוקתו – והוא אכן לא הכי גמיש בסל”ד נמוך. בתאוצות של חצי דוושה תיבת ההילוכים ממהרת לקיק-דאון, הסאונד שלו נשמע ברכב היטב בתאוצות חזקות; האם זה טוב או לא? עניין של טעם אישי (בכל זאת, שישה צילינדרים). בנסיעה רגועה, המנוע די נינוח ושקט. בדוושה לחוצה עד הסוף הביצועים מצוינים, עם העליות של הגולן הוא התמודד היטב, והקצב שבו הוא מאיץ מ-100 קמ"ש והלאה בכביש שש בדוושה לחוצה עד הסוף מרחיב דעתו של אדם – כיף. צריכת הדלק עמדה על ליטר ל-6.5 ק"מ בנסיעה משולבת רגועה ברובה עם תאוצות חזקות פה ושם, וליטר ל-7.3 ק"מ בנסיעה בינעירונית שכללה עליות ושיוט מהיר, פה ושם קיק-דאון ומעט שטח. בתוואי זהה לזה האחרון עמדה הצריכה בדגם הדיזל על 8 ק"מ לליטר – הבדל לא משמעותי.
לסיכום, הלנד-קרוזר עדיין שומר כל תכונותיו התרומיות: לכך תורמים יכולת שטח טובה עם נסיעה נעימה בכביש. במחיר של 400,000 שקל לרמת גימור לקשרי ושבעה מושבים – יקר יותר מגרסת הדיזל באבזור זהה, ועולה כמו גרסת הדיזל ברמת הלימיטד הגבוהה יותר – מדובר בעיקר בעניין של העדפה אישית ועודף תקציבי, אם כי ההבדל בצריכת הדלק לא כזה משמעותי.
מפרט: טויוטה לנד-קרוזר ארוך 4.0 אוטומט Luxury | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 3956 סמ"ק/V/6 | סוג מנוע | בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,600/282 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 4,400/39.5 |
תמסורת | אוטומטית 6 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק מאוורר |
צמיגים | 265/65-17 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 184/188/476 |
משקל | 2,130 ק"ג | נפח תא מטען | 620 ליטר |
מיכל דלק | 87 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 8.8 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 175 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 9.3 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — | מחיר | 400,000 שקלים |
מפרט: טויוטה לנד-קרוזר ארוך 4.0 אוטומט Luxury | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 3956 סמ"ק/V/6 |
סוג מנוע | בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,600/282 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 4,400/39.5 |
תמסורת | אוטומטית 6 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק מאוורר |
צמיגים | 265/65-17 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 184/188/476 |
משקל | 2,130 ק"ג |
נפח תא מטען | 620 ליטר |
מיכל דלק | 87 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 8.8 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 175 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 9.3 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — |
מחיר | 400,000 שקלים |
טויוטה לנד-קרוזר ארוך 4.0 אוטומט Luxury
- טויוטה לנד-קרוזר | צילום: דניאל אדמון
- טויוטה לנד-קרוזר | צילום: דניאל אדמון
- טויוטה לנד-קרוזר | צילום: דניאל אדמון
- טויוטה לנד-קרוזר | צילום: דניאל אדמון
- טויוטה לנד-קרוזר | צילום: דניאל אדמון
- טויוטה לנד-קרוזר | צילום: דניאל אדמון
- טויוטה לנד-קרוזר | צילום: דניאל אדמון
- טויוטה לנד-קרוזר | צילום: דניאל אדמון
- טויוטה לנד-קרוזר | צילום: דניאל אדמון
- טויוטה לנד-קרוזר | צילום: דניאל אדמון
- טויוטה לנד-קרוזר | צילום: דניאל אדמון
- טויוטה לנד-קרוזר | צילום: דניאל אדמון