סוזוקי סוויפט היא מכונית שבשתי הדורות הקודמים שמרה על ערכה היטב ונהנתה מביקוש גבוה בשוק המשומשות. לכן זה טבעי שחלק גדול מקוראינו יעברו ישר לפסקה שמדברת על צריכת הדלק – ושזו תהיה הנקודה היחידה הרלוונטית להם במבחן, יחד עם העיצוב. אז הפעם אתחיל דווקא משתי הנקודות האלו. הסוויפט לטעמי מציעה עיצוב חיצוני נאה ושובב, עם אפשרות לצביעה דו-גוונית. חבל שתא הנוסעים לא מציע את אותה המקוריות של העיצוב החיצוני: למרות לוח השעונים הנאה (בפרט בלילה) בעיצוב ספורטיבי-משהו (לטעמי), תא הנוסעים די אפרורי, הפלסטיקה שחורה ופשוטה ומשענת היד מרופדת בבד מחוספס ולא נעים. חסרונו של אור במושב האחורי מורגש למי שצריך לקשור תינוקות בחושך (כמו שעשיתי אני). צריכת הדלק טובה: ליטר ל-15 ק"מ בנסיעה שרובה בינעירוני וחלקה מאומצת.
שאר המבחן מיועד למי שלא קונים רכב 'על עיוור' משיקולי ספקלוציות של סחירות ואמינות עתידיות וצריכת דלק – אלא גם עושים נסיעת מבחן, בודקים ומשווים. לפני שנעבור ליתרונות – נתחיל עם החסרונות דווקא. איכות הנסיעה בסוויפט מעורבת. מצד אחד המושבים נוחים ותומכים, אך מצד שני בידוד הרעשים בינוני למדי, וגם נוחות הנסיעה ברמת המתלים סבירה ולא יותר. המזגן סביר בהחלט אבל מקפיא רק אחרי זמן רב, ובמאמץ של המנוע הוא נחלש. למנוע – 1.24 ליטר, ללא טורבו – 90 כ"ס, ו-12.24 קג"מ ב-4,400 סל"ד די גבוהים. בגרסה האוטומטית שקיבלנו תיבת ההילוכים רציפה, אך יש גם אופציה לגרסה ידנית. הביצועים סבירים.
אבל יש גם יתרונות. ראשית, האבזור: הסוויפט מגיעה ברמת אבזור אחת, שרלוונטית הן לדגם הידני והן לדגם האוטומטי. שמחתי למצוא פנסי FULL LED (פריט שמופיע לרוב ברכבים יקרים ממנה), מראות צד מתקפלות חשמלית עם פנסי איתות מובנים, הגה מצופה עור, הנעה וכניסה ללא מפתח, בקרת שיוט, בקרת אקלים, תפעול מערכת השמע, הדיבורית ובקרת השיוט מההגה, מובילאיי, מערכת מולטימדיה (בהתקה מקומית) ועוד. מערכת המולטימדיה מאפשרת הרצת אפליקציות כמו ווייז, וכן כוללת מדריך דיגיטלי בנושאים הקשורים לתפעול הרכב. יש לציין שהוראות הניווט משתלבות היטב בשמע הכללי. פנסי ה-FULL LED הם חוויה כיפית ופריט בטיחותי חשוב בנסיעה בכבישים חשוכים.
יתרון נוסף של הסוויפט הוא שלמרות שמדובר במכונית קטנה, היא בהחלט יכולה לשמש כרכב משפחתי לזוג צעיר פלוס שני ילדים, והעגלה שלנו נכנסה בתא מטען. הסוויפט מפתיעה גם בהתנהגות כביש די מהנה, עם תגובות שלדה טובות והידוקי זנב עפ"י דרישה; מצד שני, ההגה לא מתקשר, המתלים מעט רכים לנהיגה שכזו, ותת ההיגוי יופיע מעט מוקדם אם לא תזינו נכון את דוושת הגז בסיבובים. ועדיין, כיף לדעת שמכונית עממית יכולה גם להיות מהנה לנהיגה.
לסיכום: כמו שכתבתי בתקציר, לסוויפט יתרונות וחסרונות. מדובר, אם כן, במקרה קלאסי בו עליכם לבצע נסיעת מבחן, לראות מה מפריע לכם ומה אהבתם – ולשים את הכל על כף המאזניים בשיקול הכולל. אגב, כרגע מוצעות 300 יחידות במחיר 89,980 שקלים.
מפרט: סוזוקי סוויפט 1.2 ליטר אוטומטית GLX | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1242 סמ"ק | סוג מנוע | בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 6,000/90 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 4,400/12.2 |
תמסורת | אוטומטית-רציפה | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 185/55-16 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 149/173/384 |
משקל | 900 ק"ג | נפח תא מטען | 242 ליטר |
מיכל דלק | 37 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 11 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 175 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 21.7 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — | מחיר | 92,000 שקלים |
מפרט: סוזוקי סוויפט 1.2 ליטר אוטומטית GLX | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1242 סמ"ק |
סוג מנוע | בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 6,000/90 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 4,400/12.2 |
תמסורת | אוטומטית-רציפה |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 185/55-16 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 149/173/384 |
משקל | 900 ק"ג |
נפח תא מטען | 242 ליטר |
מיכל דלק | 37 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 11 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 175 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 21.7 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — |
מחיר | 92,000 שקלים |
סוזוקי סוויפט 1.2 ליטר אוטומטית GLX
- סוזוקי סוויפט | צילום: פיליפ רוזין
- סוזוקי סוויפט | צילום: פיליפ רוזין
- סוזוקי סוויפט | צילום: פיליפ רוזין
- סוזוקי סוויפט | צילום: פיליפ רוזין
- סוזוקי סוויפט | צילום: פיליפ רוזין
- סוזוקי סוויפט | צילום: פיליפ רוזין
- סוזוקי סוויפט | צילום: פיליפ רוזין
- סוזוקי סוויפט | צילום: פיליפ רוזין
- סוזוקי סוויפט | צילום: פיליפ רוזין
- סוזוקי סוויפט | צילום: פיליפ רוזין
- סוזוקי סוויפט | צילום: פיליפ רוזין
- סוזוקי סוויפט | צילום: פיליפ רוזין
- סוזוקי סוויפט | צילום: פיליפ רוזין
- סוזוקי סוויפט | צילום: פיליפ רוזין
- סוזוקי סוויפט | צילום: פיליפ רוזין