בעוד בחורות צעירות בגילי מפנטזות על חתונה, שמלות וטבעות, אני מסתכלת בשקיקה על פיסות אספלט מפותלות, מסלולי מרוצים, חצאיות לרכבים ורינגים משופרים למנוע. אתם יודעים, כמו כל כתבה שקשורה לאישה ומכוניות, צפוי שאפתח בכמה זה מוזר לכולם, על המבטים, על הסביבה והעובדה שאני חולת-מכוניות בגלל המשפחה המוטורית שלי, אבל זה רק צפוי ובאמת שמשעמם. כבר שנים שאני ואחי חולמים פורמולה וכשאבי העלה את רעיון הטיול המוטורי, בשילוב יכולות ההדרכה שלו, לא היה סיכוי שאפספס. אירופה המוטורית אני באה!
לא אקשקש לכם במוח על כל מה שמסביב, היעד הראשון וזה שאני כותבת לכם עליו הוא פנוניה רינג שבהונגריה, קורס נהיגה בפורמולה רנו. משם נסענו לבלגיה, למסלול הזולדר ולאחר מכן להולנד למסלול הזנדוורט. היעד האחרון ברשימה, איך לא, גרמניה, לנורבורגרינג ולנהיגת קארטינג במסלול של שומאכר.
אנחנו באזור מוכה מוטוריקה, ואצלי כל החושים עובדים, ההתרגשות בשיאה. בכל זאת, כאן, בארצנו הצנועה, לא רואים ברחוב סקיילין, לאנצ'יה וכמויות נכבדות של מכוניות על ממיטב התעשיה האירופית. אני מגיעה למסלול הראשון, פנוניה רינג, צ'יק-אין עשירי בפייסבוק מאז המונית לבן-גוריון, טפסים, כרטיס אשראי ואני מועברת ל- BOX, הפינה הכי "שקטה" שתהייה לי היום ומחר, בהגדרה זהו חדר המוסך הרשמי של הקבוצה שלנו. הפנוניה, שאורכו 5 ק"מ, מארח מידי שנה מרוצי אופנועים, מכוניות ופורמולה למיניהם, אבל היום הוא מארח קבוצות אימון. ב- BOX פגשתי את המפלצת לראשונה: 200 כוחות סוס המופקים על ידי מנוע רנו-ספורט ואלו מזיזים 450 ק"ג בלבד, פלוס אני, 48 קילו ודופק.
החלק הראשון, תיאורי, מסביר על הישיבה בתוך המפלצת, תפעול תיבת ההילוכים באמצעות המנופים מאחורי גלגל ההגה, אופן היציאה מה- BOX וכמובן, נהיגה נכונה, קווים מדויקים, העברת משקל ושימוש נכון בדוושות, בעיקר בכדי לא לאבד את הרכב ב'ספין' מיותר. זה הזמן להזכיר לכם, בדיוק כמו שהמדריך הזכיר לנו, עיקרון ה"שברת-שילמת" תקף במלוא סכומו, אז כדאי לכם להיות קשובים וזהירים.
למחרת, 08:30 השקמה. "היום הגדול הגיע", הוא, אבא שלי, מתלהב יותר ממני. אחרי היום התיאורי אתמול, הרוח קצת קצת יורדת, אבל אחרי הקפה של הבוקר, האסימון נופל – היום אני נוהגת! מגיעים למסלול באיחור קל, עולים על האספלט המצוין אבל עם הרכב המושכר ויוצאים סיבוב היכרות מלא ומרופד בהסברים ותיאורים מדויקים על נקודות בלימה והאצה, במהירות של 180 קמ"ש באופל ויוארו שמנה, שנראו לאבא שלי הגיוניים במיוחד. הוא היה על ההגה כמובן.
בטשטוש קל אני חוזרת ל- BOX, עולה על ציוד מלא הכולל חליפה, כפפות, נעליים, בלקלווה וקסדה. הרגע האמיתי מגיע, בזה אחר זה יוצאים להקפות שנקבעו מראש, אני רועדת, באמת רועדת. סערת רגשות מטורפת, צמרמורת שאפשר להרגיש רק בנקודה הזו שאתה באמת מגשים חלום. "אני באמת פה?" תוהה מתי אתעורר מהחלום הרטוב הזה, ועוד לפני התשובה, תורי הגיע. מנהל הקבוצה מסמן לי להתייצב ולהתכונן, חברי הצוות תופרים את הרכב למידותיי עם סידור הדוושת וחגירת החגורות הסבוכות ומניעים את המפלצת שמשחררת אות חיים בדמות סאונד מדהים ורעד נעים. בכדי להתחיל בנסיעה דוחפים אנשי הצוות את המפלצת בעוד שאני מתבקשת לשמור על 3,000 סל"ד בכדי לשמור אותה נושמת.
חם בחוץ ובתוך החליפה אפילו עוד יותר, מעולם לא הכינו אותי לדבר שכזה, התחושה היא כמו להסתובב בחוף מציצים באוגוסט שאת לובשת חרמונית, לא כיף, תאמינו לי. מרגישה מוגנת אך מנגד מותשת, החשש והאדרנלין מציפים אותי, יללת המנוע מנסרת את אוזניי ואני נזכרת שיש צורך להעביר הילוך, מתפקסת, וסוף סוף נוהגת!
פניה אחר פניה, כיף אדיר, כ"כ הרבה תחושות, אושר, חשש, יראת כבוד לכלי הפראי הזה, למפלצת הזו. המוח מתרוקן ממחשבות, זה רק אני והיא ועוד מישהו שאני מאוד מקווה ששומר עלינו מלמעלה. האדרנלין הזה שאין שני לו מציף אותי, ממכר ומשכר. ישורת והמחט מצביעה כבר על 200 קמ"ש וממשיכה צפונה. תשכחו את כל מה שהכרתם, זו לא גולף GTI, גם לא מגאן RS, זה פאקינג 200 סוסים כנגד 450 קילו שמושכים את כל הגוף אחורה כשאתם בתנוחת פורמולה סטנדרטית והגה סופר-רועד בין בידיים.
מתגלגלת ל- BOX, המומה, הטורים שבגופי עדיין משתוללים, לא היה לי מספיק זמן לעכל, הכל התרחש כל כך מהר, אבל לא ממש אכפת לי, בשביל זה יש את הימים שאחרי, כרגע, אני, נטלי וקסלר, נהגתי בפורמולה (!) מי היה מאמין?
גם לשבת הזו יש מוצ"ש והביקור שלנו בפנוניה רינג לקראת סיום. נסעתי כדי להגשים חלום ואני עוזבת את המתחם עם תעודת סיום קורס פורמולה-רנו ובעיקר עם חוויה שקשה לתאר במילים, אבל השתדלתי.
הרוחות נרגעו ואנחנו כבר מתרגלים לרעיון, אנחנו באירופה ואנחנו ממשיכים בטיול הפרטי שלנו לשאר האתרים המוטוריים שבתכנון, זולדר בבלגיה, זנדוורט בהולנד, מסלול הקארטינג של שומכאר וכמובן רינג. ואל תאמינו לאף אחד שאומר לכם שזו חוויה של פעם בחיים – אני ללא ספק אעשה זאת שוב וממליצה לכם, לצאת לדרך!
הכתבה נכתבה על ידי נטלי וקסלר.
- קורס הפורמולה בפנוניה-רינג
- קורס הפורמולה בפנוניה-רינג
- קורס הפורמולה בפנוניה-רינג
- קורס הפורמולה בפנוניה-רינג
- קורס הפורמולה בפנוניה-רינג
- קורס הפורמולה בפנוניה-רינג
- ה- נורבורגרינג
- מסלול הזנדורד הולנד
- מסלול הקארטינג של שומאכר
- המוזיאון בזולנדר