"ה- LC היא מוצר חשוב עבור לקסוס ולי אישית", אומר אקיו טויודה, נשיא החברה. "לפני כמה שנים החלטנו להתוות את הדרך לעתיד המותג באמצעות מוצרים עם יותר תשוקה וייחוד בשוק מכוניות הפאר. הפרופורציות, העיצוב המדהים והביצועים המרשימים של הקופה הזאת, מכונית הדגל שלנו בקטגוריית הפאר, היא אמירה חשובה על הכיוון הרגשי של המותג שלנו, והיא תחזק את כוח המשיכה של לקסוס בכלל כמותג יוקרה".
ואכן, כמו שתראו בתמונות – ה- LC היא מכונית בעלת עיצוב יחודי והכי לא מופנם שיש. וכל העיצוב הזה מגובה בביצועים, שכן ה- LC תוצע בשתי גרסאות מנועים חזקות. הגרסה הראשונה מצוידת במנוע V8 בנזין, והנתונים הם 471 כ"ס ו- 50 קג"מ מומנט. בעזרת תיבת הילוכים אוט' בעלת 10(!) הילוכים נתון התאוצה ל- 100 קמ"ש עומד על 4.7 שניות בלבד. ויש גם גרסה היברידית: מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר יחד עם מנוע חשמלי המייצרים 354 כ"ס – כאשר נתון התאוצה ל- 100 עומד על 5 שניות. גם כאן, תיבת ההילוכים היא אוט' עם 10 הילוכים. המהירות הסופית תעמוד על 248 קמ"ש בדגם ההיברידי, או 268 קמ"ש ב- V8. לדברי לקסוס, מדובר בדור הבא של חטיבות הינע היברידיות שמתוכנן במיוחד עבור רכבי ביצועים.
ה- LC חולקת רבים מן האלמנטים המרכזיים של העיצוב, הפרופורציות, והדינמיקה הוויזואלית של דגם הקונספט ה- LF-LC שבהשראתה נוצרה. ה- LC קיבלה את פרס "העיצוב של השנה למכונית בייצור סידרתי" (Production Car Design of the Year) לשנת 2016, תואר המוענק על ידי פאנל של 20 שופטים מכובדים, הכולל כמה ממעצבי המכוניות המובילים בעולם, לצד ספקי רכב בינלאומיים מובילים ונציגים מהאקדמיה. הפרס הוכרז בטקס חגיגי בתערוכת הרכב בג'נבה.
לטענת לקסוס, ה- LC היא הלקסוס הראשונה שנהנית מפלטפורמת ההנעה האחורית החדשה לחלוטין, אשר תהווה אבטיפוס לדגמי לקסוס העתידיים. כבר מתחילת הדרך התמקדו מהנדסי לקסוס במה שהם מכנים "מפרט האינרציה" של ה-LC, ומיקמו את מרבית מסת הרכב, כולל המנוע והנוסעים, במקום נמוך ומרכזי ככל האפשר בשלדה.
ה- LC משלבת מספר טכנולוגיות בטיחות אקטיבית סמי-אוטונומיות, המקנות לרכב את הציון המרבי של משרד התחבורה (8): מערכת לסיוע במצבי חירום הכוללת מתיחת חגורות הבטיחות, הגברת עוצמת הבלימה ובלימה אוטונומית – Pre-crash Safety, בקרת שיוט אדפטיבית, אורות גבוהים אוטומטיים – Automatic High Beam, מכסה מנוע אקטיבי להפחתת הפגיעה בהולכי רגל – Pop-Up Hood, מערכת התראה על סטייה מנתיב הכוללת פונקציית שמירה על מרכז נתיב – Lane Keep Assist, מערכת לזיהוי עצמית בשטח המת – Blind Spot Monitor, מערכת לזיהוי רכבים והתראה בעת יציאה מחניה ברוורס ו-8 כריות אויר.
גרסת ה-LC 500h כוללת בין היתר: מושבי עור חשמליים הכוללים זיכרונות וכניסה קלה למושב האחורי, מערכת להפחתת רעשי רקע, העברת הילוכים ספורטיבית מההגה באמצעות ידיות העשויות מגנזיום, פנסי LED ייחודיים, ממשק מולטימדיה חדש הכולל מסך 10.3 אינץ' במרכז הדשבורד ומסך 8 אינץ' נוסף המשמש כלוח השעונים. לראשונה, המערכת כוללת גם ממשק בשפה העברית ומציעה DVD ו- 12 רמקולים. בקרת אקלים מתקדמת הכוללת טכנולוגיית Nano E לטיהור האוויר ברכב ואת פונקציית ה- Climate Concierge המנטרת את טמפרטורת הגוף של הנוסעים וקובעת את עוצמת המיזוג בהתאמה מדויקת, כמו גם את הקירור והחימום של המושבים, גג זכוכית, ידיות דלת נשלפות בעת זיהוי מפתח ה-Keyless, חישוקי סגסוגת קלה חלולים לשיפור בידוד רעשי הכביש בקוטר "20 ומערכת מתלים אדפטיביים. גרסת הבנזין, ה-LC 500, כוללת בנוסף: מושבים ספורטיביים בריפוד Alcantara, גג עשוי קרבון להפחתת משקל הרכב והנמכת מרכז הכובד, חישוקי סגסוגת קלה בקוטר "21, לוחיות סף דלת עשויות סיבי קרבון ועוד. גולת הכותרת באבזור ה- LC500 היא חבילת ה-Fuji Circuit Performance על שם מסלול המרוצים היפני, אשר כוללת ספוילר אחורי נשלף, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, היגוי אחורי ומערכת היגוי משתנה.
המחירים: 725,000 שקלים לגרסה ההיברידית או 795,000 שקלים לגרסת ה- V8.
- לקסוס LC500 | צילום: יצרן
- לקסוס LC500 | צילום: יצרן
- לקסוס LC500 | צילום: יצרן
- לקסוס LC500 | צילום: יצרן