את האוונסיס מתוחת הפנים כבר בחנו. כרגע אנחנו לוקחים אותה שוב משתי סיבות עיקריות: הראשונה היא שהפעם אנחנו בוחנים את גרסת ה- 1.8 ליטר (במקום 2.0 בדגם שבחנו), מה שמתבטא גם במחיר אטרקטיבי ביחס לקטגוריה: 147,500 שקלים. הסיבה השנייה היא מערכות בטיחות מקוריות שהיא קיבלה.
כרגע האוונסיס נמכרת רק בגרסה אחת, מאובזרת. יש כאן, בין השאר, כניסה והנעה חכמה (ללא מפתח), בקרת אקלים דו אזורית, ומערכת מולטימדיה עם קישוריות בלוטות' וחיבור USB. כחלק מהאבזור הסטנדרטי, תמצאו גם אבזור בטיחותי מקורי: מערכת התראה בפני סטייה מנתיב, מערכת זיהוי תמרורים, תפעול אוטומטי לאורות הגבוהים וכן מערכת להתראה לפני התנגשות קדמית. מערכת ההתראה לסטייה מנתיב קצת היסטרית ומציקה, ומתריעה גם כנצמדים לסימונים ולא באיבוד שליטה אמיתי (ניתן לשנות את ספי ההתערבות שלה, ניסיתי ולא עזר). מערכת ההתראה להתנגשות קדמית, לעומת זאת, עובדת נהדר – ואפילו הצילה אותי מתאונה, כאשר לא הבחנתי בפקק תנועה שהתחיל בדיוק בתוך המנהרות בדרך לירושלים (בגלל הפרשי התאורה בין פנים המנהרה לבחוץ). ההתראה היא על לוח המחוונים: התראה קולית, וגם צבע מסך התצוגה נצבע אדום. לדעתי, עוצמת הצפצוף מעט חלשה מדי, אך לא מדובר במשהו קריטי (כשאני חושב על זה, יכול להיות שאפשר לשנות את זה היכן שהוא בהגדרות).
לפני שנגיע לסיבה השנייה לשמה התכנסנו (המנוע) – נביא לכם את תקציר המבחן הקודם (קישור בפסקה הראשונה). תא הנוסעים של האוונסיס נעים לשהייה, ובלילה תאורת הקונסולה הופכת אותו ליפה אפילו יותר. אהבתי במיוחד את עיצוב המחטים בלוח המחוונים. נוחות הנסיעה, ברמת בידוד השיבושים, בינונית למדי. במעבר על שיבושים ישנם רעשי מתלים, ובתאוצות יש רעשי מנוע מורגשים. תנוחת הנהיגה טובה. איכות החומרים טובה, אך על שיבושים נשמעו קרקושים. ולמרות כל אלו, אחזור שוב: בנסיעה רגועה האוונסיס נעימה לנסיעה.
ועכשיו, המנוע: 1.8 ליטר ו-147 כ"ס עושים את העבודה לשימושים אליה תוכננה האוונסיס. נסעתי עם האוונסיס לירושלים, והיא סחבה יפה – גם במהירויות גבוהות מהחוקית עם בקרת שיוט עובדת. כך שאין מה להירתע מהנפח הקטן יותר. צריכת הדלק טובה מאוד (בטח יחסית לגודל): ליטר ל-12 ק"מ בנסיעה משולבת שרובה הייתה בינעירונית – אך כללה גם תוואי מאומץ, הררי ועירוני. כשהוספנו לתמהיל נסיעה יותר עירונית ורגועה, הגענו גם לליטר ל-13 ק"מ.
בשורה התחתונה, לצד החסרונות שהוזכרו, לאוונסיס יש כמה יתרונות משמעותיים. קודם כל, לטעמי העיצוב יפה והיא מרשימה למראה. מעבר לזה, היא מציעה שילוב של מותג בעל מוניטין (טויוטה), צריכת דלק טובה ומחיר אטרקטיבי ביחס לקטגוריה.
מפרט: טויוטה אוונסיס 1.8 אוטומטית | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1798 סמ"ק | סוג מנוע | בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 6,400/147 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 4,000/18.3 |
תמסורת | רציפה 7 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 205/60-16 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 148/181/473.5 |
משקל | 1,385 ק"ג | נפח תא מטען | 509 ליטר |
מיכל דלק | 60 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 10.4 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 190 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 16.9 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים | מחיר | 147,500 שקלים |
מפרט: טויוטה אוונסיס 1.8 אוטומטית | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1798 סמ"ק |
סוג מנוע | בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 6,400/147 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 4,000/18.3 |
תמסורת | רציפה 7 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 205/60-16 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 148/181/473.5 |
משקל | 1,385 ק"ג |
נפח תא מטען | 509 ליטר |
מיכל דלק | 60 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 10.4 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 190 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 16.9 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים |
מחיר | 147,500 שקלים |
טויוטה אוונסיס 1.8 אוטומטית
- טויוטה אוונסיס | צילום: דביר אברהם
- טויוטה אוונסיס | צילום: דביר אברהם
- טויוטה אוונסיס | צילום: דביר אברהם
- טויוטה אוונסיס | צילום: דביר אברהם
- טויוטה אוונסיס | צילום: דביר אברהם
- טויוטה אוונסיס | צילום: דביר אברהם
- טויוטה אוונסיס | צילום: דביר אברהם
- טויוטה אוונסיס | צילום: דביר אברהם
- טויוטה אוונסיס | צילום: דביר אברהם