טויוטה הציגה לראשונה את ה- C-HR בתערוכת לוס-אנג'לס של 2015 כרכב קונספט ובפברואר 2016 הודיעו אנשי החברה כי רכב הפנאי המעוצב יגיע לייצור. כעת פותחים אנשי יוניון מוטורס, נציגת טויוטה בישראל, את פנקס ההזמנות, או ליתר דיוק את פנקס ההזמנות הדיגיטלי, במכירה מוקדמת באון-ליין באתר ייעודי שייפתח ביום רביעי הקרוב (08.02.2017) בשעה 10:00 בבוקר. ברכישה המוקדמת מלאי של 300 יחידות בלבד, באתר יוכלו הלקוחות לבחור את רמת הגימור והצבע ולבצע תשלום מקדמה בסך 2,000 שקלים להבטחת רכישה.
עוד כחלק מתוכנית ההשקה הייחודית, ועד לתחילת המכירה הרשמית בעוד כשבועיים באולמות התצוגה, יוכלו המעוניינים להתרשם ולהכיר מקרוב באמצעות חוויה ייחודית של VIRTUAL REALITY ב- 360 מעלות במתחם שהוקם באופן ייעודי לטויוטה C-HR. במתחם מושב המדמה ישיבה ברכב האמיתי, כולל אפשרות ל"תפעול" הרכב והתרשמות מהמרחב הפנימי, מהעיצוב ומהאבזור. על מנת "לחוש" את הרכב באופן דומה עד כמה שניתן קרוב למציאות, כולל הדמיה של פעולות שונות כגון פתיחת דלתות, הטיית הגה ועוד, ירכיב כל משתמש משקפי מציאות מדומה ויצויד בשלט מיוחד.
מתחם ה- VR ייפתח ביום רביעי הקרוב ב- 10:00 ועד 18:00 בערב ובימי שישי בין 10:00 ועד 13:00 באולם התצוגה של טויוטה ברחוב יגאל אלון 67 בתל אביב.
ה- C-HR החדש מתבלט בעיצובו המרשים, על פי הודעת החברה, ה- C-HR משקף את נחישותו של נשיא טויוטה אקיו טויודה לאפשר חופש סגנוני נרחב יותר ולעודד יצירתיות הנדסית כדי להשיג עיצובים מושכי עין וחדוות נהיגה משופרת.
אורכו של ה- C-HR המרשים 436 ס"מ, רוחבו 179.5 ס"מ וגובהו 155.5/156.5 ס"מ בהתאם לגרסה. בסיס הגלגלים שלו אורכו 264 ס"מ ו תא המטען שלו בנפח 297 ליטר.
בישראל יוצע ה- C-HR בשתי גרסאות מנוע: בנזין ובנזין-היברידי ובשתי רמות גימור. גרסת הבנזין כוללת בחרטומה מנוע 4 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר הנעזר במגדש טורבו כדי לספק 116 כוחות סוס ו- 18.9 קג"מ. גרסת ההייברית כוללת מנוע 4 צילנדרים בנפח 1.8 ליטר הנעזר במנוע חשמלי כדי להפיק 122 כוחות סוס ו- 14.5 קג"מ. בשתי הגרסאות מועבר הכוח אל הגלגלים דרך תיבת הילוכים רציפה, אך שונה כמובן. צריכת הדלק הרשמית עומדת על ליטר אחד לכל 16.9 ק"מ לליטר בגרסת הבנזין ו- 25.6 עד 26.3 ק"מ לליטר בגרסה ההיברידית בהתאם לרמת הגימור.
הביצועים על הנייר: 11.1 שניות ו- 11 שניות מעמידה ל- 100 קמ"ש ועד מהירות סופית של 185 ו- 170 קמ"ש, בגרסת הבנזין ובגרסה ההיברידית בהתאמה.
בתחום הבטיחות כולל ה- C-HR בקרת יציבות, מערכת עזר לזינוק בעליה, בקרת אחיזה, מערכת הגברת כוח הבלימה בחירום, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, 6 כריות אוויר ואת מערכת ה- Toyota Safety Sense הכוללת שלל בקרות להפחתת הסיכון לתאונה ולהקטנת התוצאה במקרה של תאונה. המערכת כוללת מערכת קדם התנגשות אוטונומית לרבות זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מנתיב עם שליטה מההגה, אור גבוה משתנה אוטומטית וזיהוי והתרעה על תמרורי דרך.
האבזור עשיר כבר ברמת הגימור הבסיסית יותר, ITY-C המוצעת בשתי גרסאות המנוע והיא כוללת בין היתר: כניסה חכמה, פנסי ערפל קדמיים, תאורת יום, חיישני תאורה וגשם, חישוקים בקוטר 17 אינץ', מערכת מולטימדיה TOYOTA TOUCH 2 עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', מצלמת נסיעה לאחור ודיבורית Bluetooth, צג נתונים בגודל 4.2 אינץ', מחשב דרך, מראה פנימית מתכהה, מפתח חכם, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים ועוד. רמת הגימור C-HIC הגבוה יותר, מוצעת בגרסה ההיברידית בלבד והיא מוסיפה לרשימה חימום מושבים וכוונון חשמלי למשענת גב תחתון במושב הנהג, קונסולה מרכזית בגימור שחור פיאנו ותאורת אווירה, חלונות כהים וצביעה חיצונית בשני גוונים, כאשר הגג בצבע שחור.
רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, אמר היום: "אנו שמחים מאוד להשיק את ה- C-HR, הקרוסאובר המדובר, אשר משלים את מנעד רכבי ה – SUV שאנו מציעים ללקוחותינו. מטויוטה לנדקרוזר, דרך ה- RAV 4 שהיה חלוץ קטגוריית רכבי השטח העירוניים בעולם, וכעת גם ג'יפון עירוני קומפקטי ומעוצב. השילוב המנצח בין האמינות ושמירת הערך הגבוהה של טויוטה, טכנולוגיות הנעה חדשניות, מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר ועיצוב כובש וייחודי, מבטיח חוויה יוצאת דופן ללקוח. אנו מרגישים היטב את ההתעניינות והציפיה הרבה ל- TOYOTA C-HR, ונעשה כל מאמץ על מנת לעמוד בביקוש ובציפיות הגבוהות מהמוצר".
תג המחיר של ה- C-HR נקבע על 141,900 שקלים לגרסת הבנזין, 143,900 שקלים לגרסת ההיבריד ו- 149,900 שקלים לגרסת ההיבריד ברמת הגימור C-HIC.
- טויוטה C-HR | צילום: יצרן
- טויוטה C-HR | צילום: יצרן