חימום להגה זה דבר גאוני. המבחן נערך בימים הקרים של חנוכה, ויצא שנסענו לאזור הדרום הקפוא בלילות. מסתבר שכשקר, לפעמים הידיים והרגליים הם החוליה החלשה. אז הפעלתי חימום בכסאות המפנקים, חימום ברגליים וחימום בהגה – והיה פשוט כיף. כמובן שלא אהבתי את המקסימה רק בגלל אותו פריט אבזור נקודתי; אבל כאן מדובר בפריט שמשלים את הגישה הכוללת של המקסימה: לפנק.
אחרי שהמקסימה זכתה (בין השאר) במכרז מכוניות השרים, לקחתי אותה למבחן – אבל במושב הקדמי ולא האחורי (יצא שאת זה האחרון אכלסו בעיקר כסאות תינוק, אבל ישבתי שם גם בעצמי – וגם הנוסעת שישבה שם בכלל לא התלוננה). אני לא יודע אם השרים ינהגו בה בעצמם, אבל אני אוהב לנהוג. ונהניתי לנהוג במקסימה. אני חושב, בניגוד לרבים וטובים, שהנאה מנהיגה לא נמדדת רק ביכולת הדינאמית של המכונית. אפשר ליהנות מנהיגה גם במכונית עם תכונות אופי אחרות. כמו מנוע ה-V6 הזה, לדוגמא. יש לו סאונד משובח ו- 304 כוחות סוס, אבל הוא יודע גם להיות שקט מאוד בנסיעה רגועה. תיבת ההילוכים כאן רציפה; בדרך כלל אני לא אוהב תיבות רציפות, אבל זה כשמשדכים אותן למנועים צנומים ורועשים. בצמוד ל- V6 הפנטסטי הזה, תיבה רציפה היא יופי של דבר. קודם כל, כשהסאונד מגניב אז סל"ד גבוה זה משובח. שנית, המנוע הזה מאיץ יפה גם ב'חצי דוושה', ואין צורך לאמץ אותו לסל"ד גבוה. והכי חשוב: בנסיעה רגועה מד הסל"ד ממוקם בערך ב- 1,500 ומטה. בנסיעה עירונית רגועה וחוקית (כ-50 קמ"ש) מדובר אפילו ב- 1,100 סל"ד. צריכת הדלק הייתה טובה ביחס למכונית גדולה שכזו עם שישה צילנדרים במנוע: ליטר לתשעה ק"מ בנסיעה משולבת רגועה, או ליטר ל- 8.2 ק"מ בכל המבחן שהיה ברובו בינעירוני אבל עם 'לחיצות' ותאוצות פה ושם, ככל שפיתה אותנו המנוע.
המקסימה מרשימה ויפה, עם עיצוב בסגנון קופה. גם תא הנוסעים של המקסימה נראה טוב, איכות החומרים טובה ונעים להיות בו. לוח השעונים נאה וקריא. האבזור מצוין; חוץ מחימום ההגה והמושבים שהוזכר בתחילת הכתבה, יש – בין השאר – מערכת סטראו של Bose, דיבורית בלוטות' (לשני האחרונים שליטה מההגה), גג שמש כפול שחלקו הקדמי נפתח, הנעה ע"י כפתור ועוד – וחבל שאין תאורת קסנון או LED באורות הדרך. יש גם מושב נהג מהמשובחים שיצא לי לדגום (ויצא), עם כיוון חשמלי שכולל גם את הגב התחתון ותמיכת הירכיים, וריפוד רך (אבל לא מדי). אם רק משענת הראש הייתה רכה גם, הוא היה מקבל ציון מושלם. תנוחת הנהיגה טובה, אבל היא מעט נמוכה, מה שעושה את הראות לכיוון המדרכה בצידו הימני של הרכב לבעייתית מעט – בטח בהתחשב ברוחב שלו (נקודה שכדאי שתבדקו אינדיבידואלית בנסיעת המבחן). המרווח במושב האחורי מצוין לברכיים וסביר בלבד לראש (בגלל עיצוב ה'קופה') ותא המטען ענק.
אבל לא הכל קסום במקסימה. בתנאים מאתגרים כמו אספלט בינוני, מהירות גבוהה או רוחות צד בידוד הרעשים בינוני, ורק בשיוט חוקי על אספלט טוב המכונית באמת שקטה. ציפיתי ליותר בנושא הזה. בעיר, נוחות הנסיעה ברמת המתלים בינונית ושיבושים מורגשים קצת יותר מדי.
בקיצור, המקסימה תקסום ללקוחות שאוהבים מכוניות מנהלים גדולות ומפנקות עם מנוע גדול 'של פעם'. כשמשקללים את העיצוב היפה ובעל הנוכחות, מדובר באופציה ששווה לשקול.
מפרט: ניסאן מקסימה 3.5 ליטר אוטומטית | |||
---|---|---|---|
מנוע (נפח/צילינדרים/תצורה) | 3498 סמ"ק/V/6 | סוג מנוע | בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 6,400/304 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 4,400/36.1 |
תמסורת | רציפה | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק מאוורר |
צמיגים | 245/45-18 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 144/186/490 |
משקל | 1,606 ק"ג | נפח תא מטען | 405 ליטר |
מיכל דלק | 68 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 5.9 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 217 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 10.6 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — | מחיר | 239,900 שקלים |
מפרט: ניסאן מקסימה 3.5 ליטר אוטומטית | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 3498 סמ"ק/V/6 |
סוג מנוע | בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 6,400/304 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 4,400/36.1 |
תמסורת | רציפה |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק מאוורר |
צמיגים | 245/45-18 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 144/186/490 |
משקל | 1,606 ק"ג |
נפח תא מטען | 405 ליטר |
מיכל דלק | 68 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 5.9 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 217 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 10.6 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — |
מחיר | 239,900 שקלים |
ניסאן מקסימה 3.5 ליטר אוטומטית
- ניסאן מקסימה | צילום: דביר אברהם
- ניסאן מקסימה | צילום: דביר אברהם
- ניסאן מקסימה | צילום: דביר אברהם
- ניסאן מקסימה | צילום: דביר אברהם
- ניסאן מקסימה | צילום: דביר אברהם
- ניסאן מקסימה | צילום: דביר אברהם
- ניסאן מקסימה | צילום: דביר אברהם
- ניסאן מקסימה | צילום: דביר אברהם
- ניסאן מקסימה | צילום: דביר אברהם
- ניסאן מקסימה | צילום: דביר אברהם
- ניסאן מקסימה | צילום: דביר אברהם
- ניסאן מקסימה | צילום: דביר אברהם
- ניסאן מקסימה | צילום: דביר אברהם
- ניסאן מקסימה | צילום: דביר אברהם
- ניסאן מקסימה | צילום: דביר אברהם
- ניסאן מקסימה | צילום: דביר אברהם
- ניסאן מקסימה | צילום: דביר אברהם
- ניסאן מקסימה | צילום: דביר אברהם
- ניסאן מקסימה | צילום: דביר אברהם
- ניסאן מקסימה | צילום: דביר אברהם
- ניסאן מקסימה | צילום: דביר אברהם