את ה- DS3 החדשה כבר בחנו בגרסת ה- 1.2 האוטומטית – וכשנודע לי שהגיע רכב הדגמה לגרסת הטורבו הידנית די שמחתי. בכל זאת, קטגוריית ההוט-האץ' היא אחת האהובות עליי. אחרי מבחן ארוך עם לא מעט קילומטרים חזרתי עם כמה תובנות מעניינות על הגרסה הזו.
יש לה שיק. הצביעה דו-גוונית (אופציה בתשלום), ויחידות התאורה – הקדמיות והאחוריות – יפהפיות. מי שקונה רכבים כאלו מחפש לבלוט מהעדר, וה- DS3 מצליחה יפה במשימה. האבזור מצוין, וכיף להיות בתא הנוסעים שלה. הדגם הידני מגיע ברמת האבזור הגבוהה בלבד: SPORT CHIC. יש כאן פנסי BI-XENON (כולל אור גבוה) עוקבי פניה, חיישני חניה אחוריים וקדמיים עם תצוגה, אורות ומגבים אוטומטיים, מראה מתכהה אוט', מראות צד מתקפלות חשמלית עם הפשרת אדים, דיבורית בלוטות', חלונות אחוריים כהים ועוד. פריט האבזור היחיד שלדעתי חסר הוא התראה על התנגשות חזית-אחור. איכות מערכת השמע טובה, וכך גם קליטת הרדיו. כיף להיות בתא הנוסעים, אבל בעיקר בזכות העיצוב והאבזור; איכות החומרים טובה בחלקה, ובחלקה בינונית יחסית למותג הפרימיום ש-DS רוצה להיות. תנוחת הנהיגה הייתה סבירה+; ההגה מתכוונן לעומק אך לא מספיק, ומושב הנהג מתכוון לגובה. ההגה נעים לאחיזה וקטן יחסית. יושבי המושב האחורי יגלו מרווח סביר לקטגוריה, אבל מבנה הקורות B (האמצעיות) יסתיר להם חלק ניכר מהנוף. נקודה קטנה בענייני הנדסת אנוש ו-User Interface: לא הבנתי למה כשמכבים את המזגן נכבית גם תאורת המתגים. לפחות היו משאירים את כפתור ההפעלה מואר, כדי שנוכל לראות מאיפה להדליק…
ה- DS3 לא מזכירה את ה- DS המקורית בשיכוך השיבושים – אבל בהחלט יש לה את ה- DNA של 'סיטרואן של פעם' כשזה מגיע למושבים המפנקים ולהתנהגות הכביש. נוחות הנסיעה ברמת המתלים ובידוד הרעשים די בינוניים, ולא 'משדרים פרימיום' – אבל מצד שני, המושבים מפנקים ומשלבים בין נוחות ורכות. התנהגות הכביש מצוינת, וה-DS3 הזו מאוד מהנה לנהיגה – ממש כמו הוט-האץ' 'של פעם'. תגובת הגה מצוינת, תגובה טובה להעברות משקל – ותת היגוי שמופיע רק כשעושים טעות נהיגה. יש אפילו מידת מה של תקשורת ופידבק (גם אם לא דרך ההגה, אלא בתחושה הכללית). בקרת היציבות לא ליברלית בכלל – אבל מתנתקת באופן מלא (בכל טווח המהירויות).
ומה לגבי המנוע ותיבת ההילוכים? ובכן, אמנם יש כאן 165 כ"ס ו-24.4 קג"מ מומנט שזמינים כבר מ- 1,400 סל"ד – והביצועים טובים, אבל התאוצה לינארית מדי, וחסר מעט הדחף שאנחנו כ"כ אוהבים במנועי טורבו. לשבח נוכל לציין שבמהירויות עירוניות יש צליל bass-י נחמד, והגיר נעים לתפעול. צריכת הדלק עמדה על ליטר ל- 13 ק"מ בנסיעה שרובה שיוט בינעירוני רגוע ומיעוטה נסיעה מאומצת בשביל ה- fun – לא הכי חסכוני אבל סביר.
בשורה התחתונה הערך מוסף הסיטרואני כאן מגיע לא בגזרת כיול המתלים – אלא בעיצוב החדשני, במושבים המפנקים ובהתנהגות הכביש המאוד מהנה. דווקא בגזרת הביצועים ציפיתי למעט יותר ממנוע טורבו על מכונית קטנה. ה- DS3 הידנית 'תפורה' על מי שמחפש ייחודיות בעיצוב עם הנאה מנהיגה. אני מאוד נהניתי בימים שהיא הייתה אצלי.
מפרט: DS3 ידנית 1.6 ליטר טורבו Sport Chic | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1598 סמ"ק | סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 6,000/165 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,400/24.5 |
תמסורת | ידנית 6 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 205/45-17 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 145/176/395 |
משקל | 1,090 ק"ג | נפח תא מטען | 285 ליטר |
מיכל דלק | 50 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 7.5 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 218 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 17.9 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — | מחיר | 140,000 שקלים |
מפרט: DS3 ידנית 1.6 ליטר טורבו Sport Chic | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1598 סמ"ק |
סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 6,000/165 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,400/24.5 |
תמסורת | ידנית 6 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 205/45-17 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 145/176/395 |
משקל | 1,090 ק"ג |
נפח תא מטען | 285 ליטר |
מיכל דלק | 50 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 7.5 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 218 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 17.9 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — |
מחיר | 140,000 שקלים |
DS3 ידנית 1.6 ליטר טורבו Sport Chic
- DS3 ידנית 1.6 טורבו-בנזין | צילום: דביר אברהם
- DS3 ידנית 1.6 טורבו-בנזין | צילום: דביר אברהם
- DS3 ידנית 1.6 טורבו-בנזין | צילום: דביר אברהם
- DS3 ידנית 1.6 טורבו-בנזין | צילום: דביר אברהם
- DS3 ידנית 1.6 טורבו-בנזין | צילום: דביר אברהם
- DS3 ידנית 1.6 טורבו-בנזין | צילום: דביר אברהם
- DS3 ידנית 1.6 טורבו-בנזין | צילום: דביר אברהם
- DS3 ידנית 1.6 טורבו-בנזין | צילום: דביר אברהם
- DS3 ידנית 1.6 טורבו-בנזין | צילום: דביר אברהם
- DS3 ידנית 1.6 טורבו-בנזין | צילום: דביר אברהם
- DS3 ידנית 1.6 טורבו-בנזין | צילום: דביר אברהם
- DS3 ידנית 1.6 טורבו-בנזין | צילום: דביר אברהם
- DS3 ידנית 1.6 טורבו-בנזין | צילום: דביר אברהם
- DS3 ידנית 1.6 טורבו-בנזין | צילום: דביר אברהם
- DS3 ידנית 1.6 טורבו-בנזין | צילום: דביר אברהם