אחרי שדיווחנו לכם כאן על חשיפתו במדי הסוואה, כעת אנחנו מדווחים שלנד-רובר השיקה רשמית את הדור החמישי של הדיסקברי. למי שלא מכיר את שושלת הדיסקברי, מדובר ברכב שטח שצבר לעצמו לא מעט מעריצים במרוצת השנים. כמובן שנשאלת השאלה האם הדור החדש יציע את אותו שילוב נוחות-פינוק-יכולת שטח כמו של קודמיו, או שינסה להתחרות ב- SUV's שמציעים בעיקר נוחות ונראות אבל ללא יכולת שטח מעבר ליתרון הגובה.
מהנתונים שפרסמה החברה עולה שיכולת שטח כנראה שתהיה – אבל כדי להחליט סופית "נאלץ" לקחת אותו למבחן דרכים מקיף בהמשך. על פי המפרט הטכני, הדיסקברי 5 יוצע עם מתלי אוויר או קפיצים 'רגילים' – כאשר בדגם עם מתלי האוויר תעמודנה זוויות הגישה והנטישה על 34 ו- 30 מעלות בהתאמה, ובמתלים ה'רגילים' על 28.5 ו- 27.5 בהתאמה גם כן. בדגם עם מתלי האוויר יעמוד מרווח הגחון על 28.3 ס"מ, ו- 22 ס"מ בקפיצים ה'רגילים'. בדגם עם מתלי האוויר מדובר בנתונים טובים מאוד, ובדגם ה'רגיל' הנתונים גם הם לא רעים. כמובן שיכולת השטח נגזרת מפרמטרים נוספים כמו מידת הצמיגים; הדיסקברי 5 מגיע עם צמיגים בקטרים מ- 19 אינץ' ועד 22 אינץ', חלקם בחתך נמוך מאוד שלא מאפשר נסיעת שטח אמיתית וחלקם בחתך סביר של 65 (שכן מאפשר, כתלות בתוואי הדרך ובסוג הצמיג). כל הדגמים יוצעו עם הנעה כפולה קבועה, דיפרנציאל מרכזי ננעל, מערכת בקרת משיכה מתוחכמת (Terrain Response) ואופציה לדיפרנציאל אחורי ננעל.
הדיסקברי החדש יושק עם שלושה מנועי דיזל בהספקים של 180, 240 ו- 258 כ"ס, ומנוע בנזין אחד בעל הספק של 340 כ"ס. לכל הדגמים תיבת הילוכים אוטומטית של ZF עם שמונה הילוכים.
- לנד-רובק דיסקברי 2017 | צילום: יצרן
- לנד-רובק דיסקברי 2017 | צילום: יצרן
- לנד-רובק דיסקברי 2017 | צילום: יצרן
- לנד-רובק דיסקברי 2017 | צילום: יצרן
- לנד-רובק דיסקברי 2017 | צילום: יצרן
- לנד-רובק דיסקברי 2017 | צילום: יצרן
- לנד-רובק דיסקברי 2017 | צילום: יצרן
- לנד-רובק דיסקברי 2017 | צילום: יצרן
- לנד-רובק דיסקברי 2017 | צילום: יצרן