לפני מספר שנים החליטו בהנהלת סיטרואן כי גם הם מעוניינים להצטרף לעגלת הרטרו הרווחת בעולם הרכב והשיקו את תת המותג DS לזכר הימים עברו. מאז הפכה DS למותג עצמאי המשלב יוקרה וסטייל צרפתיים וכעת מגיעה אלינו המכונית הקטנה ביותר של המותג ה- DS3, מכונית סופרמיני עם המון אופי ושיק צרפתי המיועדת להתחרות בקטגורית הקטנות היוקרתיות דוגמת המיני קופר, האאודי A1 ודומותיהן.
רכב המבחן הגיע ברמת הביניים, SO CHIC ועם מנוע טורבו בנפח 1.2 ליטר המפיק 110 כוחות סוס ומשודך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים. כמו כן צויד רכב המבחן בצביעה דו גונית בצבע אדום וגג בצבע לבן. מבחוץ העיצוב השל ה- DS3 מוצלח למדי, ניכרת המחשבה הרבה אותה השקיעו מעצבי החברה עם תשומת לב מדהימה לפרטים קטנים דוגמת לוגו המותג המשולב בעיצוב הפנסים האחוריים. אלו אגב, עם אפקט תלת ממד מהפנט שגרם לליאב הצלם ולי לעמוד ולהתפעל ממנו במשך דקות ארוכות (עניין מביך למדי למסתכל מהצד). גם אם תחפשו ממש לעומק, לא תמצאו פה שום סימן המעיד על הקשר לסיטרואן (למעט העובדה כי ה- DS3 נמכרה עד לא מזמן תחת מותג סיטרואן ורוב האנשים לא שמים לב להבדל).
תא הנוסעים לא נזנח גם הוא. כשנכנסים הרושם הראשוני אמנם קודר למדי אך ההשקעה בעיצוב ובאיכות החומרים ברורה. תא הנוסעים אמנם התברך בגוונים רבים של שחור, אך איכות החומרים וההרכבה טובה למדי. המושבים עוטים שילוב של בד ואלקנטרה והיו נוחים מהרגע הראשון גם בנסיעות ארוכות. מאחור המצב פחות מזהיר והספסל האחורי מרגיש צפוף וקלסטרופובי בשילוב דיפון הגג השחור. הראות לפנים טובה, אך לאחור ולצדדים החלונות הרגישו יותר כמו חרכי ירי והתחושה הייתה יותר "אינטימית" מאוורירית. מערכת המולטימדיה המקורית עשתה עבודה טובה רוב הזמן, אך בימי המבחן השמשיים הייתי שמח למסך בהיר יותר או אופציה לגרפיקה בגוונים בהירים יותר אשר היו משפרים משמעותית את השימושיות של המערכת בשמש הישראלית של יולי-אוגוסט.
מתחילים להתגלגל וה- DS3 מפיגה את החשש הגדול שלי ממנה. בעבר הייתה במגזין DS3 קבריולט למבחן ושם למרות חישוקי גלגלים בקוטר 15 אינץ' בלבד, נוחות הנסיעה הייתה גרועה למדי. רכב המבחן שלנו היום מצויד בחישוקים בקוטר 17 אינץ' העוטים צמיגים בחתך נמוך יחסית במידה 205/45, כך שציפיתי לשבור את הגב עד לסוף המבחן. כבר ביציאה מאזור התעשייה בראשון לציון ברור היה כי הנוחות השתפרה משמעותית גם ברמת המתלים. ה- DS3 יכולה להתגאות כעת בהיותה אחת ממכוניות הסופרמיני הנוחות ביותר בשוק הישראלי, זאת למרות הצמיגים נמוכי החתך.
לרוב, כאשר מכונית מכוילת להיות נוחה ונעימה לנסיעה הדבר בא על חשבון היכולות הדינמיות וזוויות גלגול גבוהות, אך נראה כי מישהו בסיטרואן חזר להעסיק את מהנדסי המתלים של החברה מפעם. כמו בצרפתיות משנות התשעים, ה- DS3 מציגה שילוב מעולה של נוחות נסיעה טובה עם יכולות דינמיות משובחות ושלדה מהנה לנהיגה. מהר מאוד התחלתי להצטער שלא קיבלתי את גרסת הספורט הידנית (ו- 165 כוחות סוס) למבחן אך גם גרסת המבחן בעלת המנוע הצנוע יותר סיפקה ביצועים לא רעים כלל.
בנסיעה עירונית סובבה הצרפתייה האדומה מרוב שיזוף לא מעט ראשים. אין ספק כי העיצוב המוצלח של ה- DS3 עדיין מרשים את הקהל הישראלי, למרות שה- DS3 נמצאת איתנו לא מעט זמן. מעבר לכך, רשימת האבזור הארוכה כוללת (בגרסת המבחן) בין היתר פנסי קסנון ולד, בקרת שיוט ואת מערכת המולטימדיה המקורית הכוללת שישה רמקולים. כל אלו מחזקים את התחושה כי מדובר במכונית יוקרתית קטנה ממותג יוקרה ולא בגרסה מאובזרת של יצרן עממי.
מעבר לשיק הצרפתי הבולט שלה, מהווה ה- DS3 אופציה טובה מאוד למי שמחפש אוטו קטן ויוקרתי. השימושיות גובהה למדי והמנוע חסכוני בדיוק כמו בכל סופרמיני מודרנית עם צריכת דלק שעמדה בממוצע על 12 ק"מ לליטר בימי המבחן המאומצים. כאשר התאמצנו מעט יותר ונהגו באופן חסכוני יותר הצלחנו להגיע ל- 15-16 ק"מ לליטר ללא בעיה מיוחדת. מחיר רכב המבחן עמד על 129,900 שקלים עם תוספת של 3,000 שקלים לחבילת הצבע וחישוקי הגלגלים בקוטר 17 אינץ'. מחיר זה אמנם מציב את ה- DS3 מול גרסאות מאובזרות של משפחתיות קומפקטיות אך מקובל ביחס לשאר המתחרים בקטגוריה.
מפרט: DS3 אוטומטית 1.2 ליטר So Chic | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1199 סמ"ק | סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,500/110 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,500/20.9 |
תמסורת | אוטומטית 6 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 205/45-17 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 145/176/395 |
משקל | 1,090 ק"ג | נפח תא מטען | 285 ליטר |
מיכל דלק | 50 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 9.9 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 188 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 21.3 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — | מחיר | 132,900 שקלים |
מפרט: DS3 אוטומטית 1.2 ליטר So Chic | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1199 סמ"ק |
סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,500/110 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,500/20.9 |
תמסורת | אוטומטית 6 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 205/45-17 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 145/176/395 |
משקל | 1,090 ק"ג |
נפח תא מטען | 285 ליטר |
מיכל דלק | 50 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 9.9 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 188 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 21.3 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — |
מחיר | 132,900 שקלים |
DS3 אוטומטית 1.2 ליטר So Chic
- DS 3 | צילום: ליאב ארנון
- DS 3 | צילום: ליאב ארנון
- DS 3 | צילום: ליאב ארנון
- DS 3 | צילום: ליאב ארנון
- DS 3 | צילום: ליאב ארנון
- DS 3 | צילום: ליאב ארנון
- DS 3 | צילום: ליאב ארנון
- DS 3 | צילום: ליאב ארנון
- DS 3 | צילום: ליאב ארנון
- DS 3 | צילום: ליאב ארנון
- DS 3 | צילום: ליאב ארנון
- DS 3 | צילום: ליאב ארנון