"מדברת אל השכל שלך", הייתה ססמת הפרסום של אאודי לתקופת מה. האאודי A4 הזו מדברת לא רק לשכל. שבו בתוך תא הנוסעים ותבינו. איכות חומרים מעולה, תנוחת ישיבה טובה, וגימור מבריק. יוקרתי ואיכותי פה, היכן שרק תסתכלו או תגעו, בטח כשמדובר ברמת האבזור Luxury כמו ברכב המבחן. תא הנוסעים כאן מאובזר במערכת סטראו מצוינת של B&O, ובלילה תאורת אווירה דו-גוונית (הגוונים ניתנים לשינוי דרך תפריטי התפעול) מוסיפה להרגשה. תאורה עדינה וחלשה כשרואים רק כשממש מחשיך, בסטייל עדין. מושב הנהג מתכוונן חשמלית, וכיוון גב חשמלי יש לשני המושבים הקדמיים. יש כאן מצלמה אחורית, וברמת האבזור הזו המכונית גם יודעת להתריע על תנועה חוצה כשיוצאים ברוורס מהחנייה. המערכת עובדת מצוין; יש ל-A4 הזו שכל ולא רק יופי. נוסף על המערכת הזו, יש כאן גם מערכת להתרעה מפני שטחים מתים ע"י הדלקת אור במראות הצד, וגם היא עובדת נהדר. פנסי הקסנון – Bi-Xenon, כלומר אור נמוך וגבוה – מאירים את הדרך באור בהיר גם בגרסה הזו וגם בגרסת הבסיס. האאודי הזו מדברת בהחלט גם לרגש. (למעט פנסי הקסנון, האבזור המוזכר לעיל רלוונטי לגרסת ה-Luxury בלבד, כאשר מושב נהג חשמלי עם תמיכה חשמלית לגב ותאורת הרקע רלוונטים גם לגרסת ה- Executive, הממוקמת בין גרסת הבסיס לבין ה-Luxury).
כמעט 30,000 שקל עולה חבילת הלקשרי, בנוסף ל- 235,500 שקלים של גרסת הבסיס, שמאובזרת באופן נאה בעצמה (פנסי בי-קסנון, מולטימדיה עם מסך צבעוני ודיבורית בלוטות', בקרת אקלים מפוצלת, מראות צד עם חימום, וילונות צד אחורים מקוריים ועוד). ומסתבר שגם בלי כל הפינוקים שהחבילה הזו מציעה, האאודי A4 מכונית טובה מאוד. מתחרה ראויה לקטגוריה הצפופה הזו. נהגתי כמעט על כל המכוניות בסגמנט הזה, והתחרות כאן לא קלה. בטח תהיתם לעצמכם אם מנוע 1.4 הוא מספיק לכזו מכונית. התשובה היא בהחלט כן. 150 כ"ס ו-25 קג"מ מומנט (בין 1,500 ל- 3,500 סל"ד נמוכים) אומרים לא רק שיש כאן כוח – אלא שהוא מגיע בסל"ד נמוך, היכן שצריך אותו בשימוש יומיומי. וגם אם תאמצו את המנוע הזה, תגלו שהוא נשאר מנומס ושקט, ויספק ביצועים שהם מעל ומעבר לסביר. את העליות של הצפון האאודי עלתה בקלילות, ובכביש 6 אפשר לשייט עם ה-1.4 הזה מהר. מאוד. הביצועים האלו מגיעים גם עם צריכת דלק נהדרת, שעמדה על ליטר ל- 12 ק"מ בנסיעה שרובה בינעירונית, אבל מאוד מהירה. מרשים מאוד. הגיר מעביר הילוכים מהר מאוד, אבל התגובות שלו מעט איטיות כשצריך לעבור מנסיעה רגועה לעקיפה החלטית. לא קריטי, בטח לא בעיה בטיחותית, אבל מציק. נכון שיש פה מצב ספורט מעולה שעובד נהדר ופותר את הבעיה, אבל מי נוסע קבוע במצב ספורט? אגב ספורט, התנהגות הכביש טובה, התגובות ל-input-ים מההגה ישירות ואפשר לייצר אפילו הידוקי זנב קלילים על אספלט חלק.
כיף לשייט עם ה- A4 החדשה, ומבחינת איכות ה-Ride מדובר בפרימיום לכל דבר ועניין. נוחות המתלים טובה ובידוד הרעשים מעולה. בהילוך שביעי שיוט נעשה בסל"ד תת-רצפתי – גם במהירויות גבוהות – וזה תורם לנינוחות. פשוט כיף לכסות עם המכונית הזו מרחקים ארוכים – במהלך המבחן נסעתי איתה לצפון הארץ פעמיים: היא עשתה את זה בקלילות, אני יצאתי רענן מהעסק. תנוחת הנהיגה מצוינת, ההגה נעים למגע והכפתורים והגלגלות השונים הם ממשק משתמש לתפארת: מינימליסטי אבל לא עני מדי, והכל עם פידבק מעולה ללחיצה. הזוי שאני נכנס לכאלו פרטים, אבל מדובר כאן בפרימיום במיטבו.
אבל לא הכל מושלם בממלכת הנהג. קודם כל, צריך כאן משקפי שמש, כי בשעות מסוימות של היום השמש מאירה על הקונסולה הבוהקת וזה מסנוור. המושבים הציעו נוחות בינונית בנסיעות ארוכות, בנוסף על היותם לא מאווררים. למרות המזגן החזק, היה מעט דביק בגב. וחוץ לסיום, מסתבר שסופסוף יש שקע USB באאודי אבל אל תשמחו כל-כך מהר, שכן הוא מיועד רק לטעינת טלפונים ולא לניגון מוזיקה. רוצים שינגן גם מוזיקה? הוסיפו נא כסף. מזל שהמזגן חינם. אגב, גם ה-Waze ברכב המבחן בתוספת תשלום. לפחות הוא עבד מעולה, עם תפעול קולי נהדר.
לסיכום: האאודי A4 החדשה מציעה איכויות פרימיום ברוב התחומים: כיול המתלים, בידוד הרעשים ותא הנוסעים. מנוע ה- 1.4 ל' טורבו עושה את העבודה די והותר. יש לה 'באגים', אבל הם נקודתיים (ראה בכתבה). אני לא הצלחתי להחליט האם העיצוב החיצוני סולידי מדי או עדיין משדר יוקרה, אבל זה ממילא בעיני המתבונן – והתמונות של דביר הן יופי של דבר להתבונן בו.
מפרט: אאודי A4 סדאן 1.4 אוטומטית Luxury | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1395 סמ"ק | סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,000/150 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,750/25.4 |
תמסורת | כפולת מצמדים 7 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 225/50-17 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 143/184/473 |
משקל | 1,450 ק"ג | נפח תא מטען | 480 ליטר |
מיכל דלק | 54 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 8.5 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 210 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 18.9 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים | מחיר | 265,000 שקלים |
מפרט: אאודי A4 סדאן 1.4 אוטומטית Luxury | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1395 סמ"ק |
סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,000/150 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,750/25.4 |
תמסורת | כפולת מצמדים 7 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 225/50-17 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 143/184/473 |
משקל | 1,450 ק"ג |
נפח תא מטען | 480 ליטר |
מיכל דלק | 54 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 8.5 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 210 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 18.9 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים |
מחיר | 265,000 שקלים |
אאודי A4 סדאן 1.4 אוטומטית Luxury
- אאודי A4 | צילום: דביר אברהם
- אאודי A4 | צילום: דביר אברהם
- אאודי A4 | צילום: דביר אברהם
- אאודי A4 | צילום: דביר אברהם
- אאודי A4 | צילום: דביר אברהם
- אאודי A4 | צילום: דביר אברהם
- אאודי A4 | צילום: דביר אברהם
- אאודי A4 | צילום: דביר אברהם
- אאודי A4 | צילום: דביר אברהם
- אאודי A4 | צילום: דביר אברהם
- אאודי A4 | צילום: דביר אברהם
- אאודי A4 | צילום: דביר אברהם