בשנים האחרונות סיטרואן מנסה לפנות לקהל אשר מחפש משהו קצת אחר מהמכונית שלו בעזרת חטיבת ה- DS. מכוניות ה- DS מתאפיינות בראש ובראשונה בעיצוב מרהיב, גאדג'טים טכנולוגיים רבים וביצועים עדיפים על פני הדגמים הרגילים של סיטרואן. כעת, מציגה סיטרואן את ה- DS3 וה- DS3 קבריולט המחודשות ומתוחות הפנים.
במבט ראשון קשה להבחין בהבדלים מהותיים בין ה- DS3 החדשה ובין הקודמת, אך כאשר מתעמקים ניתן לראות כי הפגוש הקדמי הוחלף בחדש כמו גם הגריל הקדמי אשר עוטה עיטורי כרום נאים למראה. יחידות התאורה הקדמיות משולבות LED, החישוקים הוחלפו בחדשים וכעת יוצע מגוון רחב יותר של צבעי מרכב לבחירת הלקוח, למעשה מדובר בלא פחות מ- 78 שילובים אפשריים שונים הכוללים גם ארבעה צבעים לגג הנפתח עצמו ועשר מדבקות גג שונות (בגרסת סגורת הגג).
תא הנוסעים רובו נשאר כשהיה עם כמה עדכונים קטנים. מסך מגע חדש בגודל 7 אינץ' יותקן במרכז הקונסולה ומערכת הבידור ברכב כעת תומכת ב- CarPlay של אפל. לאחר לא מעט תלונות כי הקונסולה המרכזית ב- DS3 הקודמת הייתה פשוט עמוסה מדיי, בסיטרואן "ויתרו" על כ- 20 כפתורים שונים כאשר את רוב הפעולות ניתן לבצע מגלגל ההגה או ממסך המגע המרכזי. כפי שציינו קודם לכן, דגמי ה- DS מאופיינים בלא מעט גאדג'טים אך גם במערכות בטיחות טכנולוגיות רבות. בין המערכות השונות ניתן למצוא מערכת עזר בחנייה הכוללת כמובן גם מצלמת רוורס, מערכת עזר בזינוק בעלייה, מערכת בלימת חירום במהירויות עירוניות ועוד.
ה- DS3 החדשה על צמד גרסאותיה, תוצע עם מגוון רחב במיוחד של מנועים חדשים אשר כוללים שלושה מנועי בנזין בתצורת שלושה צילינדרים, שני מנועי בנזין בתצורת שני צילינדרים ושלושה מנועי דיזל. הלקוחות יוכלו לבחור בין שלוש אפשרויות לתיבת ההילוכים, ידנית, חצי אוטומטית או אוטומטית לחלוטין. לצערנו כרגע מידע נוסף על המנועים השונים אינו נחשף, מלבד מידע על המנוע הבכיר בנפח 1.6 ליטרים הנעזר במגדש טורבו על מנת לספק 208 כוחות סוס.
המנוע הנ"ל יגיע בגרסת ה- DS3 Performance הספורטיבית אשר תקבל כמובן גם בלמים ומתלים משופרים ואפילו אפשרות לדיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה.