שוק הרכב הגרמני הוא מהמתפתחים בעולם ואפילו יונדאי הקוריאנית מזהה את הפוטנציאל ומנסה להשתלב בשוק בצורה מעניינת במיוחד, דווקא בסגמנט הספורטיביות הקטנות. אז נכון, לא מדובר במתחרה לפולו GTI או לפיאסטה ST, אבל ה- i20 ספורט ספיישל היא ללא ספק מכונית מעניינת במיוחד.
נדמה כי מלבד המכונית עצמה, יונדאי משיקה כאן בראש ובראשונה מנוע. ה- i20 ספורט ספיישל מצוידת במנוע חדש, בתצורת שלושה צילינדרים ובנפח של 1.0 ליטר בלבד אך בעזרתו של מגדש טורבו, מספק המנוע כ- 120 כוחות סוס. לצערנו אין נתוני ביצועים רשמיים של תאוצה או מהירות סופית, אך אלו לבטח יגיעו בקרוב. המנוע אגב, משודך לתיבת הילוכים ידנית בת שישה הילוכים השולחת את הכוח אל הגלגלים הקדמיים. אז נכון, לא מדובר במפלצת חורכת אספלט אך ללא ספק באופציה מעניינת.
על מנת להבדיל את הספורט ספיישל מה- i20 של השכן, ציידה יונדאי את המכונית בחישוקי 18 אינץ' אימתניים ובקפיצי הנמכה ספורטיביים המספקים הנמכה של כ- 20 מ"מ. כמו כן, יונדאי תשווק את הספורט ספיישל בצבע לבן בלבד עם עיטורים כחולים וגם עם חצאיות צד, ספוילר אחורי, דיפיוזר אחורי וגם מערכת פליטה עם יציאות המשולבות בפגוש האחורי.
תא הנוסעים יהיה דומה לזה של ה- i20 הרגילה אך בגוון כחול-אפרפר כאשר האבזור הנוסף יכלול פנסי חזית משולבי LED, הנעה ללא מפתח ומושבים ספורטיביים יותר.
ה- i20 ספורט ספיישל תגיע לאולמות התצוגה בגרמניה כבר בעוד כחודשיים עם תג מחיר התחלתי של כ- 19,990 יורו. האם נראה אותה כאן בישראל? ימים יגידו.