לקיה קרניבל החדשה יש שמונה מקומות ישיבה. זה, במילים אחרות, שם אותה חברה בקטגוריה מאוד מצומצמת – שכן חלק מה'מיניוואנים פול סייז' הם 7 מקומות. כשמצרפים לכך תמחור אגרסיבי ואטרקטיבי (יחסית לישראל, לא לארה"ב) מקבלים מכונית שסיכויים גדולים שכבר סומנה כרכישה הבאה ע"י הלקוח הפוטנציאלי. ובכל זאת, לקחנו אותה לנסיעה משפחתית ארוכה – החופשה המשפחתית השנתית באילת – כדי לבדוק אותה לעומק. המסקנה היא שלמרות שכמעט ואין לה מתחרות – היא מעניקה תמורה טובה בהחלט.

[ad id="72183"]

2016 קיה קרניבל | צילום: דביר אברהם
2016 קיה קרניבל | צילום: דביר אברהם

כשחושבים בישראל על מכונית משפחתית בדרך לחופשה, האסוציאציה שעולה היא שלושה ילדים מצטופפים במושב האחורי, תא מטען מפוצץ ואווירה צפופה ונפיצה. ככה זה כשהמיסים גבוהים ומכונית חדשה שבאמת תתאים לצרכים היא משהו שמעבר להישג ידן של חלק גדול מהמשפחות. בקרניבל, לעומת זאת, מרווח ונינוח; מדובר בסביבה מצוינת לחינוך הילדים לאלטרואיזם וסובלנות. כל עוד תושיבו בה שישה אנשים (ולא שמונה) – כלומר המושבים האמצעיים בשורה האמצעית והתחתונה יהיו פנויים – תקבלו מכונית משפחתית מפנקת שנותנת לכל אחד את הספייס שלו. בקונפיגורציה זו, כל אחד מיושבי השורה ההאמצעית יקבל כורסה משלו, וגם בשורה האחרונה מרווח בהחלט. ובניגוד לחלק מהמיניוואנים הקטנים, כאן הנוסעים לא יצטרכו להצטופף עם המטען כי תא המטען מרווח מספיק, גם בתפוסה מלאה.

2016 קיה קרניבל | צילום: דביר אברהם
2016 קיה קרניבל | צילום: דביר אברהם

תא הנוסעים כאן לא רק מרווח – אלא גם נעים לשהייה ומפנק. התלונה היחידה היא כלפי החלונות של המושבים האחוריים: הם צרים מדי, וילדים נמוכים לא יראו משם נוף (בעצם, אולי הנוף שנשקף ממסך הטאבלט מספיק לנוער היום). הדלתות נפתחות חשמלית – גם מהשלט הרחוק, גם מכפתורים בקונסולה העליונה וגם מכפתורים ליד השורה האמצעית – וזה נוח ומגניב, אבל הדלתות לא מצוידות בחיישנים שיבדקו, לדוגמא, אם יד של ילד נמצאת שם. מסימולציה לא מדעית שעשיתי עולה כי הכנסת יד בין הדלת למשקוף לא גורמת לפעולתה להפסיק, ורק הפעלת מעט כוח תעצור אותה. בכל אופן, שוב, לא מדובר בניסוי מדעי וכדאי שתבדקו את הנושא בעצמכם באולם התצוגה. ובמחשבה שניה, גם לדלתות 'ידניות' כמו פעם אין חיישנים – חוץ מאלו הנמצאים במוחו של מי שמתפעל אותן.

תא הנוסעים מאובזר הרבה מעבר לאותן דלתות חשמליות. יש וילונות צד מקוריים לחלונות השורה השניה והשלישית, חיבור USB להטענת מכשירים גם ליושבי השורה האמצעית, 10 (!) מתקני כוסות, הגה וידית הילוכים מצופי עור, מראות צד חשמליות מחוממות ומתקפלות, בקרת שיוט, מנגנון אוט' נגד סינוור במראה האמצעית, בקרת אקלים תלת-אזורית (מפוצלת ליושבים מקדימה [2 אזורים] ועוד אזור ליושבים מאחור, עם שליטה גם מקדימה וגם מאחורה) בקרת לחץ אוויר בצמיגים ועוד. מה היה חסר לנו? גג שמש ענקי היה מוסיף עוד לאווירה. ריפוד המושבים בגוון בהיר מוסיף המון לאווירה, אך 'תופס' לכלוך יותר בקלות. מערכת הסטראו היא בעצם מבוססת מסך מגע (שמבוסס, בתורו, על מערכת הפעלה אנדרואיד) וללא אפשרות לנגן דיסקים. התפעול שלה מעט לא נוח (לדוגמא, כפתורים מעט קטנים לתחנות ומנגנון טאצ' שלא תמיד קלט שאני מעוניין לעשות PAUSE לשיר) ואיכות השמע די בינונית כשמעט מאתגרים אותה; מי ששומע בעיקר רדיו לא יתלונן, לעומת זאת. בקיצור – הקרניבל היא מעין בית קטן על גלגלים.

2016 קיה קרניבל | צילום: דביר אברהם
2016 קיה קרניבל | צילום: דביר אברהם

האווירה המפנקת נמשכת גם לאיכות הנסיעה. קודם כל, המנוע כמעט ואינו נשמע וזה כיוון שמדובר במנוע V6: זה אומר גם שהוא שקט בסל"ד נמוך (שם יש לו את הסאונד ה-V6-י הקלאסי שאני כ"כ אוהב), וגם שלנסיעה 'רגילה' ולא נמרצת אותו הסל"ד הנמוך בהחלט מספק. המנוע, שמספק 276 כ"ס מ-3.3 ליטר, מזיז את הקרניבל בקלילות גם בעליות וגם בעקיפות. לא סתם קלילות, אלא ביצועים כמעט כמו של מכונית ספורטיבית. חוץ מהמנוע, בידוד הרעשים טוב מאוד בשיוט נינוח, ומטבע הדברים יותר רעשים חודרים לתא הנוסעים כשעוברים את המהירות החוקית. לא מדובר במשהו קריטי, אבל השקט מעט נפגע. נוחות הנסיעה טובה מאוד, רוב הזמן, לפחות ליושבי השורה הקדמית והאמצעית: רוב השיבושים משוככים יפה ורק אלו היות רציניים עוברים לתא הנוסעים, אבל לא בצורה קריטית. יושבי השורה האחרונה דיווחו על נדנודי יתר. המושבים נוחים מאוד בנסיעות ארוכות, ובאופן כללי מאוד נהניתי מהקרניבל שמציעה איכויות נסיעה גבוהות.

נקודה כואבת כאן היא צריכת הדלק הגבוהה, בגלל נפח וסוג המנוע: בנסיעה מהירה לאילת (אבל לא מהירה מדי…) כולל האצות כשצריך (עקיפות, העליות מצומת הערבה…) עמדה צריכת הדלק על ליטר ל-7.8 ק"מ. בנסיעה משולבת תעמוד הצריכה על ליטר ל-6-7 ק"מ, כתלות בתמהיל העירוני באופי הנסועה שלכם.

לסיכום: קיה קרניבל הוא מוביל נוסעים מצוין. גם השורה השלישית מאפשרת הובלת נוסעים מבוגרים (ניסיתי…), הוא מרווח, נעים לנסיעה, בעל תא מטען גדול גם כשהוא בתפוסה מלאה ורק צריכת דלק גבוהה עומדת בעוכריו.

[visibility visible_on="desktop"]

מפרט: קיה קרניבל 3.3 אוטומטית
מנוע (נפח/צלינדרים/תצורה) 3342 סמ"ק/6/V סוג מנוע בנזין
הספק (כ"ס/סל"ד) 6,000/276 מומנט (קג"מ/סל"ד) 5,200/34.3
תמסורת אוטומטית 6 היל' בלמים (קידמי/אחורי) דיסק מאוורר/דיסק
צמיגים 235/60-18 מידות בס"מ (א, ר, ג) 174/198/511
משקל 2,130 ק"ג נפח תא מטען 960 ליטר
מיכל דלק 80 ליטר תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) 7.4 שניות
מהירות מרבית (יצרן) 190 קמ"ש צריכת דלק (יצרן) 9 ק"מ לליטר
E-NCAP מחיר 219,000 שקל

219,000 שקל[/visibility]

[visibility visible_on="device"]

מפרט: קיה קרניבל 3.3 אוטומטית
מנוע (נפח/צלינדרים/תצורה)
3342 סמ"ק/6/V
סוג מנוע בנזין
הספק (כ"ס/סל"ד) 6,000/276
מומנט (קג"מ/סל"ד) 5,200/34.3
תמסורת אוטומטית 6 היל'
בלמים (קידמי/אחורי)
דיסק מאוורר/דיסק
צמיגים 235/60-18
מידות בס"מ (א, ר, ג) 174/198/511
משקל 2,130 ק"ג
נפח תא מטען 960 ליטר
מיכל דלק 80 ליטר
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) 7.4 שניות
מהירות מרבית (יצרן) 190 קמ"ש
צריכת דלק (יצרן) 9 ק"מ לליטר
E-NCAP
מחיר 219,000 שקל

[/visibility]

[review]