האם מדובר על סופה של אחת מהפרשיות המביכות ביותר בהסטוריה של עולם הרכב? אם לא ישנתם בשנה האחרונה, וודאי שמעתם עם פרשת "דיזלגייט" ובמרכזה קונצרן פולקסוואגן. היצרנית הענקית נתפסה עם המכנסיים למטה כאשר אלפי רכבים מונעים במנועי הדיזל של החברה (TDI), צוידו בתוכנה זדונית אשר מטרתה לזייף את תוצאות בדיקות זיהום האוויר במבחן הרכב השנתי (טסט). כעת, משרד התחבורה הגרמני אישר את פיתרונה של פולקסוואגן לבעיה, עדכון תוכנה לאלפי כלי רכב.
קריאת התיקון תתפרס על פני 28 מדינות באיחוד האירופי בשלב הראשון והיא נוגעת למנועי 1.2, 1.6 ו- 2.0 ליטרים גם כן בשלב הראשון. עדכון התוכנה המיועד יתארך כ- 30 דקות לכל רכב כאשר דגמי ה- 1.6 יזדקקו להתקנה של אריג מסוים במערכת יניקת האוויר על מנת לווסת את זרימת האוויר בצורה נכונה. לפעולה זו נדרשות 30 דקות נוספות.
על מנת להתמודד עם הכמות האדירה של הרכבים אשר זקוקים לעדכוני התוכנה, פולקסוואגן תערוך את קריאות התיקון "בגלים" כאשר הרכבים הראשונים שייקראו למוסך הם אלו המצוידים במנוע ה- 2.0 ליטרים הנפוץ יותר, רכבים אלו יידרשו לגשת למוסך ברבעון הראשון של 2016. בערך באמצע השנה הבאה ייקראו למוסך רכבי ה- 1.2 ליטרים כאשר לקראת סוף השנה ייקראו למוסך רכבי ה- 1.6 ליטרים אשר ככל הנראה, רמת פליטת המזהמים בהם היא הנמוכה ביותר מבין השלושה.