את היונדאי i20 החדשה (2015), כבר בחן רועי בעבר – עם מנוע 1.4 ליטר ותיבה אוטומטית. לקחנו גם את הגרסה הידנית הבסיסית, עם מנוע 1.25 ליטר, כדי לראות מה גודל הויתור – אם בכלל – ביחס להפרש המחיר הגדול (24,300 שקלים). התשובה, אגב, היא שהוויתורים המשמעותיים היחידים הם תיבת ההילוכים ותנוחת הנהיגה, שכן ה- i20 נוסעת יפה מאוד גם בדרכים מהירות למרות המנוע הקטן יותר (ובזכות התיבה הידנית, כנראה).
אני נכנס ל- i20 הבסיסית ומגלה שההגה לא מתכוונן בכלל. לא לגובה, ולא לעומק. ביום הראשון הייתה לי נסיעה ארוכה מאוד (שכללה ביקור גם בצפון הארץ וגם בדרומה הצפוני), ורק לקראת סוף היום הצלחתי למצוא תנוחת נהיגה סבירה, אבל עדיין לא מושלמת: הישיבה מההגה הייתה רחוקה. בתנוחת הנהיגה הראשונה והלא נוחה גם הגב כאב, ובתנוחת הנהיגה השנייה השתפר, אבל עדיין נוחות המושבים סבירה ולא יותר בנסיעות ארוכות; בנסיעות קצרות הדבר פחות קריטי.
מעבר לזה, מצאתי את ה- i20 הבסיסית כמכונית טובה. בידוד רעשי המנוע טוב מאוד גם כשמאמצים את המכונית (ובסרק הוא לא נשמע כלל), ובידוד שאר הרעשים סביר ביחס לקטגוריה. נוחות הנסיעה גם היא סבירה יחסית לקטגוריה. הביצועים טובים מאוד: 84 כוחות הסוס של מנוע ה- ל' עושים את העבודה יפה. בנסיעה עירונית רגועה ניתן לנסוע בסל"ד נמוך מאוד (הילוך חמישי ישולב ב-60 קמ"ש כהמלצת מחשב הדרך, ולא תרגישו בשום בעיה). גם מחוץ לעיר אין למכונית בעיית כוח ברוב המצבים, ורק עליות ידרשו מעט 'ערבוב הילוכים' וסל"ד יותר גבוה אך לא גבוה מדי. אפשר גם לשייט בכביש 6 בקצב התנועה (כלומר, מעל המהירות החוקית) ללא שום בעיה. יפה. גם שילוב ההילוכים ותפעול המצמד נעימים. באופן כללי, נסעתי עם המכונית לא מעט והתחושה נעימה ונינוחה, בטח ביחס למחיר. יצא לי גם לבדוק את ההתנהגות (גם כי צריך וגם כי הדרך עברה בכבישים מעניינים): כל עוד לא דוחקים אותה ההתנהגות בטוחה ואפשר אפילו לנסוע מהר, אבל הנאה מנהיגה דינאמית אין כאן. צריכת הדלק אגב, בנסיעה משולבת עם לא מעט פקקים בין לבין, עמדה על ליטר אחד לכל 14 ק"מ.
תא הנוסעים כולל המון פלסטיקה קשיחה בתפריט, ובלילה התאורה הנעימה (כחול בקונסולה, לבן בוהק בשעונים) משפרת את האווירה. האבזור סביר: יש 6 כריות אויר, חיבור USB ושליטה על הסטראו מההגה, אבל אין הגה מתכוונן (כמו שאמרתי), דיבורית בלוטות', וחלונות חשמליים מאחור. אגב, רכב המבחן הגיע רק עם מפתח ובלי שלט; לא בדיוק הבנתי אם מדובר בחוסר נקודתי ברכב ההדגמה או שזה בתוספת תשלום.
סיכום: ה- i20 בגרסת הבסיס הידנית מתגלה כחבילה טובה למדי במחיר נמוך משמעותית. היא יכולה בלי שום בעיה לבצע גם נסיעות בינעירוניות ארוכות, הביצועים טובים (יחסית לנפח) ותפעול תיבת ההילוכים נעים. רק שימו לב לעומק אם תנוחת הנהיגה מתאימה לכם.
מפרט: יונדאי i20 ידנית 1.2 Insight | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1248 סמ"ק | סוג מנוע | בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 6,000/87 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 4,000/12.2 |
תמסורת | ידנית 5 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 195/55-16 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 147/173/403.5 |
משקל | 1,197 ק"ג | נפח תא מטען | 301 ליטר |
מיכל דלק | 50 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 13.1 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 170 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 19.6 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 4 כוכבים | מחיר | 80,000 שקלים |
מפרט: יונדאי i20 ידנית 1.2 Insight | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1248 סמ"ק |
סוג מנוע | בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 6,000/87 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 4,000/12.2 |
תמסורת | ידנית 5 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 195/55-16 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 147/173/403.5 |
משקל | 1,197 ק"ג |
נפח תא מטען | 301 ליטר |
מיכל דלק | 50 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 13.1 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 170 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 19.6 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 4 כוכבים |
מחיר | 80,000 שקלים |
יונדאי i20 ידנית 1.2 Insight
- יונדאי i20 ידנית | צילום: פיליפ רוזין
- יונדאי i20 ידנית | צילום: פיליפ רוזין
- יונדאי i20 ידנית | צילום: פיליפ רוזין
- יונדאי i20 ידנית | צילום: פיליפ רוזין
- יונדאי i20 ידנית | צילום: פיליפ רוזין
- יונדאי i20 ידנית | צילום: פיליפ רוזין
- יונדאי i20 ידנית | צילום: פיליפ רוזין
- יונדאי i20 ידנית | צילום: פיליפ רוזין
- יונדאי i20 ידנית | צילום: פיליפ רוזין
- יונדאי i20 ידנית | צילום: פיליפ רוזין
- יונדאי i20 ידנית | צילום: פיליפ רוזין
- יונדאי i20 ידנית | צילום: פיליפ רוזין