רכבי הפנאי-שטח, או רכבי הקרוסאובר, הופכים מרכזיים יותר ויותר בשנים האחרונות. אז נכון שהקשר של רובם לנהיגת שטח הוא מקרי בהחלט וכי רצוי שהם יישארו על הכביש, אך צו האופנה מחייב "ג'יפ" וגם קאדילק, לא יכולה להישאר שאננה במירוץ רב המשתתפים הזה.
לאחר מספר שנים בהן שווק ה- SRX, בקאדילק בוחרים לחדש ולהציג היצע דגמים חדש לחלוטין בכל הקשור לרכבי הקרוסאובר שלהם תחת השם רכבי "קרוסאובר טורינג" (Crossover Touring), או XT בקיצור. הדגם הראשון, זה שיחליף את ה- SRX בהיצע רכבי קאדילק הוא כאמור, ה- XT5. כפי שניתן לראות מן התמונות, אכן מדובר ברכב חדש לחלוטין המתהדר בחזית ייחודית הכוללת יחידות תאורה בולטות ומעוצבות, קו גג משופע, ספוילר אחורי צנוע וחישוקים מרשימים בגדלים של 18' עד 20' אינץ', לבחירת הלקוח.
תא הנוסעים הוא זה שאמור לעשות את ההבדל בין ה- XT5 ובין ה- SRX אותו הוא מחליף. בקאדילק מצהירים על קפיצת מדרגה משמעותית באיכות החומרים, איכות ההרכבה וכמובן בהיצע הגאדג'טים ופריטי הטכנולוגיה. במרכז הקונסולה ניתן למצוא מסך מגע גדול הכולל מערכת אינפורמציה ובידור חדשה מבית קאדילק, מערכת CUE. המערכת כוללת בין השאר את ה- CarPlay של אפל וכמובן גם חיבור לטלפונים חכמים עם מערכת אנדרואיד. מקאדילק נמסר כי תא הנוסעים של ה- XT5 יהיה מרווח הרבה יותר מזה של ה- SRX עם דגש על המושב האחורי. תא הנוסעים יתהדר בחמישה צבעים שונים כולל גימור בסיבי פחמן, אלומיניום, או עץ.
בכל הנוגע למערכות הבטיחות אשר תופסות תפקיד מרכזי בימינו, בקאדילק מציידים את ה- XT5 במערכת סיוע לנהג בזיהוי עצמים, מערכת בלימה אוטומטית במקרה חירום, מערכת שמירה על נתיב הנסיעה, מערכת המתריעה על תנועה צולבת, מערכת התראה על שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת סיוע בעת חניית הרכב.
בכל הנוגע למנועים, כרגע ידוע רק על מנוע אחד אשר ישווק בדגם האמריקאי של הרכב ומנוע נוסף אשר מיועד עבור השוק הסיני. סביר להניח שלאירופה תציע קאדילק מנועים נוספים. המנוע הראשון שישווק בחרטום הרכב הוא מנוע בנזין V6 בנפח 3.6 ליטרים המספק 310 כוחות סוס ו- 36.5 קג"מ. המנוע מצויד במערכת נטרול צילינדרים המסוגלת להפסיק את פעולתם של חלק מהצילינדרים בשיוט או בעת זחילה בפקקים ובכך לחסוך בדלק ובפליטת המזהמים. השוק הסיני יקבל מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים המגיע היישר מהקאדילק ATS. שני המנועים ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית בת שמונה הילוכים אשר תשלח את הכוח אל הגלגלים האחוריים, או אל כל ארבעת הגלגלים עם מערכת הנעה כפולה אשר מגיעה כאופציה.
ה- XT5 הוא רכב חדש לחלוטין כאשר הפלטפורמה עליו הוא מתבסס, גם היא חדשה לחלוטין ומציגה "דיאטה" מרשימה. ה- XT5 שוקל 126 קילוגרמים פחות מה- SRX אותו הוא מחליף, 45 קילוגרמים פחות מהאאודי Q5 וכ- 295 קילוגרמים פחות מה- GLE של מרצדס, מתחריו המרכזים.
ה- XT5 יחשף רשמית בסוף החודש בתערוכת דובאי ובתערוכת לוס אנג'לס כאשר דגם הייצור צפוי להגיע לאולמות התצוגה כבר לקראת חודש מרץ של השנה הבאה.
- קאדילק XT5, קרוסאובר חדש | צילום: יצרן
- קאדילק XT5, קרוסאובר חדש | צילום: יצרן
- קאדילק XT5, קרוסאובר חדש | צילום: יצרן
- קאדילק XT5, קרוסאובר חדש | צילום: יצרן
- קאדילק XT5, קרוסאובר חדש | צילום: יצרן
- קאדילק XT5, קרוסאובר חדש | צילום: יצרן