הטוארג של פולקסוואגן נמצא איתנו כבר לא מעט שנים. למרות שעבר ריענון לפני זמן-מה, בפולקסוואגן כרגיל לא נחים לרגע ומחליטים להציג דור חדש לגמרי של רכב הפנאי-שטח המפואר כבר ב- 2017. הטוארג החדש יתבסס על הפלטפורמה אשר משמשת כיום את ה- Q7 של אאודי והבנטיאגה של בנטלי (שכידוע נמצאת בשליטת פולקסוואגן), נתון שיתבטא ישירות בעובדה כי הטוארג החדש יהיה גדול מקודמו כאשר ככל הנראה, תוצע גם גרסה בעלת שבעה מושבים. למרות התוספת במימד הגודל, הטוארג החדש יהיה קל יותר הודות לשימוש בחומרים מתקדמים, קלים וחזקים יותר דוגמת אלומיניום.
בשלב זה הפרטים מוגבלים מאוד, במיוחד בכל הקשור למנועים ותיבות ההילוכים שכן היצע המנועים של הטוארג תמיד התבסס על מנועי הדיזל, שכידוע כרגע עתידם עדין לא ברור. מן הראוי שפולקסוואגן תציג גרסת דיזל עם מנוע חדש לחלוטין עם לפחות 300 כוחות סוס וגם גרסת בנזין V6 עם כ- 330 כוחות סוס.
לפי התפתחויות אחרונות, סביר מאוד להניח כי פולקסוואגן תציע גם גרסה היברידית-נטענת אשר ככל הנראה תעשה שימוש ביחידת הינע דומה לזו של האאודי Q7 e-tron. מדובר במנוע דיזל שישה צילינדרים בטכנולוגיית TDI העובד בשילוב מנוע חשמלי וסוללת ליתיום נטענת. באאודי Q7, יחידת ההינע הזו מסוגלת לספק הספק משותף כולל של כ- 373 כוחות סוס אך חשוב מכך, לא פחות מ- 70 קג"מ מרשימים. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תסתייים ב- 6 שניות קצרצרות כאשר המהירות הסופית עומדת על 225 קמ"ש. בפולקסוואגן מצהירים על צריכת דלת ממוצעת של לא פחות מ- 50 קילומטרים לכל ליטר סולר וטווח תנועה של כ- 56 קילומטרים על סוללה בלבד.