הדור הבא של הפולקסוואגן גולף כבר נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים. על פי פולקסוואגן, היצרנית תחשוף לפני סוף השנה את הדור החדש של המכונית המשפחתית הכל-כך חשובה שלה. מעבר לעיצוב מחודש ואיבזור נוסף, היצרנית חושפת כי הדור החדש עתיד לקבל יחידת הינע היברידית וכך בעצם תהיה זו הגולף הראשונה בעלת הנעה היברידית. כמובן שהגרסה ההיברידית תתברג לצד מנועים קונבנציונאליים חדשים, מתקדמים ויעילים יותר.
על פי דיווחים המגיעים מדלתיים סגורות אצל היצרנית, הגולף החדשה צפויה לקבל מנוע בנזין המשלב בתוכו יחידה חשמלית ולה סוללה נטענת, אולי בכדי לנסות להציל את השם שנרמס בפרשת "דיזלגייט" בשוק האמריקאי. זוהי תוכניתה של היצרנית להציע לכל המעוניין ברכב חסכוני, רכב היברידי אשר לא עושה שימוש בסולר. הדור השמיני של הגולף ייחשף במקביל לדגמי הסיאט לאון והסקודה אוקטביה, אשר עושות שימוש באותה הפלטפורמה. לא ידועה כרגע כוונת ייצור גרסאות היברידיות מקבילות לללאון או לאוקטביה ונדמה כי גרסה שכזו תוצע רק תחת הגולף החדשה. המטרה העיקרית של פולקסוואגן בגרסה ההיברידית לגולף החדשה היא לייצר מכונית המסוגלת לספק צריכת דלק של 25 ק"מ לליטר בנזין. הדבר יתאפשר בשידוך המערכת החשמלית למנוע טורבו-בנזין TSI קטן מימדים בנפח של 1.0 ליטר בלבד, בתצורת שלושה צילינדרים. המערכת תעבוד בצורה פשוטה של טעינת הסוללה על ידי ניצול אנרגיית הבלימה.
המערכת החשמלית תעבוד למעשה בצורת תגבורת, כלומר רק בעת שלמנוע הבנזין יהיה קושי לספק את יכולת הדחיפה, ייכנס המנוע החשמלי לפעולה ויעניק את הדחיפה הנדרשת. האנרגיה המנוצלת מבלימת המכונית תומר לכוח אשר יפעיל מגדש-על חשמלי המחובר למערכת ההיברידית, בשונה מהצורך בגזי פליטה במגדש טורבו שגרתי, כך שלמנוע הקטן תישאר האופציה להספק ומומנט זמין כבר מסל"ד נמוך. השילוב של צמד המגדשים והטכנולוגיה המתוחכמת יגדילו וישפרו באופן משמעותי את ביצועי המכונית וכמובן יורידו את פליטת המזהמים ואת צריכת הבנזין.
הדור השמיני של הפולקסוואגן גולף צפוי להיחשף כבר באמצע השנה הבאה כאשר גם הגרסה ההיברידית, לא תאחר להגיע.