פולקסוואגן טיגואן החדש אמנם כבר הוצג בעולם, אבל רגע לפני הוא עובר מתיחת פנים. על אופנת הקרוסאוברים אין צורך להרחיב; הטיגואן לוקח אותה, ומוסיף לה טוויסט.
אם בחלק גדול מהמקרים תקבלו את הקרוסאובר המצוי עם התפשרויות באבזור או באיכות החומרים (פלסטיקים זולים או ריפודים מחוספסים) כדי שיוכל להיות מתומחר באופן נגיש – הרי שהטיגואן לא מתנצל. בטח לא בגרסת ה- Sport&Style המאובזרת שקיבלנו. המחיר – יקר. 168,400 ש"ח לגרסת הבסיס, 178,300 לגרסה המאובזרת שקיבלנו ותוספת של 2,409 שקלים לצבע מטלי. האיכות – לעילא. איכויות חומרים והרכבה מעולות, הכל מרגיש מוצק ונעים-למגע. לוח המחוונים קריא וברור, ותאורת המחוונים הלבנה, בשילוב עם תאורת הכפתורים האדומה נעימה למראה כשמחשיך. כיף לשבת בתא הנוסעים הזה. גם האבזור, בגרסה המאובזרת שקיבלנו, נאה מאוד. יש גלגל הגה וידית מצופי עור, כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת התראה לעייפות נהג, תאורה חיצונית מתחת למראות הצד, ריפודי מושבים משולבי אלקנטרה, חיישן גשם, מראה מרכזית מתכהה, ואפילו חיבור USB! (סוף-סוף). אגב, סטראו, לטעמי איכות השמע בינונית משהו. בלילה, תורמת לאווירה תאורת אווירה ברגלי הנוסעים (אין תאורת אווירה על ידית ההילוכים כמו בדגמים אחרים של הקונצרן).
המון פעמים קרוסאוברים עושים פשרות בתחומים מסוימים – צריכת דלק, בידוד רעשים, איכות חומרים – אבל לא כך הטיגואן. כיף להיות בו – וכיף לנסוע בו. נוחות הנסיעה טובה מאוד. המושבים אמנם מעט נוקשים ויכלו היו להיות מפנקים יותר, אבל התגלו כנוחים בנסיעות ארוכות (לא נבדקו נסיעות ארוכות מדי – כשעתיים ברציפות). במהירויות נמוכות ממש (כ-40 קמ"ש) המתלים נוקשים, אבל כשעוברים את מהירות זו שיכוך השיבושים ממש מפתיע לטובה, גם כשמדובר בשבילים וגם על כבישים משובשים. בשיוט, בידוד הרעשים מצוין, גם כשמצפינים מעבר ל-110 קמ"ש המותרים בכביש 6. בכביש המפותל הטיגואן מציגה אחיזה גבוהה ותגובה טובה לפקודות ההיגוי, וניתן בהחלט לנהוג אותה מעט מהר.
המנוע כאן הוא 1.4 טורבו עם 150 כ"ס, והגיר הוא DSG עם שישה הילוכים. משמעות השילוב הזה הוא גם צריכת דלק טובה וגם ביצועים טובים. הטיגואן משייט במהירות בקלות ונינוחות, עקיפות מתבצעות בקלילות וכיף גם להאיץ אותו חזק מעמידה. בנסיעה מהירה שרובה בינעירונית (כללה גם עירונית) ובנסיעה לא הכי רגועה (אבל גם לא אגרסיבית מדי) עמדה הצריכה על ליטר ל-10.5 ק"מ. נתון יפה בהתחשב באופי הנסיעה, הביצועים וגודל הרכב.
הטיגואן שקיבלנו מגיע עם הנעה קדמית (יש גם דגם עם הנעה כפולה ו-180 כ"ס). נכון שיש לו מרווח גחון משופר (ביחס לרכב משפחתי 'קונבנציונלי') שמאפשר תיקול גם של שבילי קק"ל שאינם מפולסים לחלוטין – אבל עדיין יכולת השטח מוגבלת. רוצים דוגמא? כשהחלטתי לחקור את אחד השבילים באזור רמות מנשה (אזור מומלץ לטיולים!) הגעתי לירידה בשיפוע לא רציני, עם אבנים וחריצים לרוחבה. עשיתי אחורה-פנה לא רק כי לא הייתי בטוח שאצליח לעלות אותה בחזור, אלא מחשש לנזק לרכב: הצמיגים המסתחררים יכולים להעיף אבנים ולשרוט את הצבע, וגם עלול להם נזק. בקיצור: שבילים כבושים ועדינים – כן. מעבר לזה – ממש לא. נו, לפחות יש לטיגואן את הפוזה של הג'יפון.
בשורה התחתונה, הטיגואן הוא עוף מוזר במשפחת הג'יפונים – שכן יש זולים ממנו. בתמורה תקבלו רכב איכותי, נוח, וביצועיסט. אני אהבתי.
מפרט: פולקסוואגן טיגואן 1.4TSI Sport&Style | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1395 סמ"ק | סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,000/150 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,500/24.4 |
תמסורת | כפולת מצמדים 6 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 235/55-17 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 170/186/452 |
משקל | 1,505 ק"ג | נפח תא מטען | 470 ליטר |
מיכל דלק | 64 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 9.3 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 196 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 14.9 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים | מחיר | 178,300 שקלים |
מפרט: פולקסוואגן טיגואן 1.4TSI Sport&Style | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1395 סמ"ק |
סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,000/150 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,500/24.4 |
תמסורת | כפולת מצמדים 6 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 235/55-17 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 170/186/452 |
משקל | 1,505 ק"ג |
נפח תא מטען | 470 ליטר |
מיכל דלק | 64 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 9.3 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 196 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 14.9 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים |
מחיר | 178,300 שקלים |
פולקסוואגן טיגואן 1.4TSI Sport&Style
- פולקסוואגן טיגואן 2016 | צילום: יואל פרץ
- פולקסוואגן טיגואן 2016 | צילום: יואל פרץ
- פולקסוואגן טיגואן 2016 | צילום: יואל פרץ
- פולקסוואגן טיגואן 2016 | צילום: יואל פרץ
- פולקסוואגן טיגואן 2016 | צילום: יואל פרץ
- פולקסוואגן טיגואן 2016 | צילום: יואל פרץ
- פולקסוואגן טיגואן 2016 | צילום: דביר אברהם
- פולקסוואגן טיגואן 2016 | צילום: דביר אברהם
- פולקסוואגן טיגואן 2016 | צילום: דביר אברהם
- פולקסוואגן טיגואן 2016 | צילום: דביר אברהם
- פולקסוואגן טיגואן 2016 | צילום: דביר אברהם
- פולקסוואגן טיגואן 2016 | צילום: דביר אברהם
- פולקסוואגן טיגואן 2016 | צילום: דביר אברהם
- פולקסוואגן טיגואן 2016 | צילום: דביר אברהם
- פולקסוואגן טיגואן 2016 | צילום: דביר אברהם