נראה כי נמצא הפתרון לאחת מהפרשות המביכות בעולם הרכב בשנים האחרונות. פרשת דיזלגייט כפי שהיא מכונה לרוב, תגיע לשלב תיקון הרכבים בקרוב כאשר קריאות התיקון באירופה יחלו כבר בחודש ינואר הקרוב. כזכור, פולקסוואגן מואשמת בכך שזייפה את תוצאות מבחני הזיהום של מנועי הדיזל מסוג EA189 באמצעות תוכנה המזהה מצב של בדיקה ומשנה את ניהול המנוע בהתאם.
כעת מדווחים בקונצרן פולקסוואגן כי החל מחודש ינואר הקרוב ולמשך השנה הבאה, יקבלו בעלי הרכבים קריאה לתיקון התוכנה, תחילה באירופה ולאחר מכן בשאר העולם. השינוי עצמו יכלול ברוב המקרים עדכון תכנה בסיסי ובחלק מהמקרים תידרש החלפה של הממיר הקטליטי המותקן ברכב לכזה גדול יותר או לחליפין החלפה של המזרקים, זאת בהתאם לדגם. שינויים אלו עתידים להתבצע בכ- 8 מליון כלי רכב אשר נמכרו באירופה משלל מותגי הקונצרן, כולל החטיבה המסחרית של פולקסוואגן.
מנכ"ל הקונצרן החדש, מיולר, הודיע השבוע כי תימשך מכירת כלי רכב חדשים עם המנוע הנ"ל גם בארה"ב, שם התגלתה לראשונה הפרשה המביכה. לטענתו מדובר בחטיבת כוח טובה ואין צורך לשנותה מעבר לשינויים שצוינו. עוד מסר מיולר כי בשלב זה הושעו מתפקידם ארבעה עובדים המעורבים בפרשה, בינם שלושה מנהלים בכירים. זהותם של ארבעת העובדים לא פורסמה.