פרטים חדשים אשר מתגלים בתקשורת הגרמנית בקשר לשערוריית זיוף תוצאות בדיקת זיהום האוויר, מביאים לידיעתנו כי חברת בוש (Bosch) היא האחראית לספק לפולקסוואגן את התוכנה לניהול המנוע אשר נמצאת בעין הסערה. בחברת בוש טוענים להגנתם כי הם פיתחו את התוכנה בעבור פולקסוואגן לשם בדיקה מחקר ופיתוח בלבד, אך בסופו של דבר פולקסווגן החליטה להשתמש בתוכנה באופן אקטיבי במכוניות הייצור שלהם החל משנת 2007. אנשי בוש הזהירו את המהנדסים של פולקסווגן שהשימוש בתוכנה במכוניות בייצור סדרתי הוא בלתי חוקי, אך אנשי פולקסוואגן התעלמו מן האזהרה והתקינו את התוכנה בכל מקרה ולמרות אותן אזהרות.
אחד העיתונים המובילים בגרמניה פירסם כי אזהרה נוספת לגבי השימוש בתוכנה הגיעה בשנת 2011 מאחד ממהנדסיה של פולקסוואגן, אבל שוב ללא כל הצלחה ממשית במניעת התקנתה. פולקסווגן המשיכו להתקין את התוכנה על מחשבי הניהול של מנועי הדיזל TDI שלהם אשר נמצאים כאמור גם באאודי, סיאט וסקודה. בתחילה, רק מנוע ה- 2.0 ליטרים היה חלק מהחקירה, אבל עכשיו גם מנועי ה- 1.6 וה- 1.2 ליטרים נמצאים תחת חקירה, מה שיכול להגדיל את מספר המכוניות הנגועות בתוכנה הבעייתית בכמות ניכרת. בנוסף, המשרד לאיכות הסביבה האירופאי החל בחקירה חדשה בנוגע למנוע ה- 3.0 ליטרים של הקונצרן, דבר שיכול להכניס גם את פורשה לתוך פרשיית "דיזלגייט", שכן זו עושה שימוש במנוע זה בחלק מדגמיה.
אאודי מפרסמת כי 2.1 מילון רכבים מתוצרת החברה נמצאו לאחר תחקיר פנימי כי מותקנת בהן התוכנה אשר משנה את תוצאות מבחני זיהום האויר.
בנוסף – סקודה מוסרת כי 1.2 מיליון מכוניות מתוצרתה מצוידות באותה תוכנה "בעייתית" לשינוי תוצאות מבחני זיהום האויר.