כידוע, בימים האחרונים נחשפה שערוריה מהחמורות בהיסטורית עולם הרכב בה חברת פולקסוואגן העולמית, מואשמת בזיוף בדיקות זיהום האוויר של חלק מרכביה המונעים במנועי דיזל. הפרשה זכתה לשם המפוקפק "דיזלגייט".
אנחנו במגזין ממשיכים לעדכן כי התקשורת הגרמנית מדווחת כי ראש חטיבת המחקר והפיתוח של אאודי ומנהל מחלקת המנועים של פורשה הודיעו אף הם על פרישתם (או אולצו להודיע על כך) מהקונצרן. נראה כי דברים מתחילים לזוז בתוך קונצרן פולקסוואגן ואנשי מפתח משלמים על השערורייה בתפקידם. כפי שאמר המנכ"ל לשעבר, מרטין וינטרקורן, "הקונצרן זקוק לאוויר חדש ודרך חדשה להחזיר את אמון הציבור." ההודעה הרשמית על התפטרותם של שני הבכירים צפויה להיערך מחר בפגישת המועצה המפקחת של החברה, שבה יוצג גם מחליפו של וינטרקורן בתפקיד המנכ"ל. על פי הדיווחים האחרונים המגיעים מגרמניה, וינטרקורן יוחלף על ידי ראש חטיבת פורשה בקונצרן, מתיאס מולר. אך ישנו סיכוי כי גם הבוס של סקודה, ינפריד ואהלנד, יוכל להתמנות לתפקיד בשל העובדה כי ההצבעה נערכת על ידי קומץ של בעלי מניות.
עוד נחשף כי על פי תחקיר פנימי בתוך הקונצרן ישנן כ- 5 מליון מכוניות נוסעים מתוצרת פולקסוואגן בלבד אשר מותקנת בהן התוכנה הבעייתית. דגמים פופלאריים כמו הגולף דור 6, פאסאט דור 7 והטיגואן הם רשימה חלקית של רכבים, כל זאת מבלי להציג עדיין נתונים רישמיים של מכוניות מתוצרת סקודה, סיאט ואאודי אשר יכולים להיות מעורבים אף הם.