אני אוהב מכוניות יפות. אתם בטח מכירים את האנשים האפורים ההם; הם מרובעים מדי, ותמיד ימצאו תירוץ למה לא ליהנות מהחיים. מסעדה טובה? חבל על הכסף, יותר זול להכין בבית. סרט בקולנוע? בבית זה חינם ולא צריך בייביסיטר. מכונית יפה? גם ככה הנהג לא רואה את הרכב מבחוץ (ועדיף שתהיה לבנה, כדי שלא תתחמם בקיץ, לא תקלוט לכלוך ויהיה יותר קל למכור). בקיצור, תירוצים. אבל אני אוהב מכוניות יפות. חוץ מזה שיש משהו כיפי בלנסוע במכונית מיוחדת, אין כמו התחושה הכיפית שבלהביט עליה במשך כמה שניות אחרי שסגרת אותה, לפני שעולים הביתה. חובבי רכב מכירים את זה טוב. עכשיו פולקסוואגן שירוקו עוברת מתיחת פנים – כן, גם מכוניות יפות צריכות מתיחת פנים, והשירוקו הרי הוצגה די מזמן – אז לקחנו אותה למבחן.
הלו"ז שלי למבחן כולל גם סדרת פגישות עמוסה בתל-אביב שאני כ"כ שונא (מרגישים את העומסים בעקבות עבודות הרכבת הקלה היטב, למרות שגם לפני לא היה כיף שם), וכמובן טיול נהיגה קטן וצילומים. בעיר שמים לב לנוחות המתלים (או יותר נכון, לאין-נוחות): השירוקו מכונית קופצנית, ובורות ושיבושים מרגישים היטב. איך זה מסתדר עם מה שכתבתי בפתיח? כן, השירוקו היא מכונית GT משובחת כמשייטים איתה מחוץ לעיר על כבישים סלולים ופתוחים. המושבים נוחים, בידוד הרעשים טוב, והיא משייטת במהירות ובנינוחות. המנוע כאן הוא 1.4 ליטר עם שני מגדשים (על ורגיל), בשילוב עם גיר רובוטי כפול-מצמדים עם 7 הילוכים. שמענו על המנוע והגיר האלו כמה תלונות בנושאי האמינות, ואנחנו מקווים מאוד שכעת, כשהם ותיקים, היצרנית טיפלה בחבלי הלידה. בכל אופן, הביצועים מצוינים וגם צריכת הדלק טובה: ליטר ל- 10 ק"מ בנסיעה שכללה הכל: פקקים מגעילים, שיוט רגוע וגם שיוט מהיר ומשיכת הילוכים. איך אפשר בלי. תיבת ההילוכים עובדת יפה ומעבירה הילוכים במהירות ובחלקות, ומצב הספורט בכלל מעולה – אבל בהתחלת נסיעה באזורים צפופים (כגון תמרונים בחניונים תל-אביביים במחירים מופקעים) – הפעולה לא חלקה. לפעמים המכונית לא גולשת כמצופה, ולפעמים הוספת מעט גז מזיזה אותה מעט קדימה ממה שציפיתי. גם בעליות חדות, כשמתחילים נסיעה מעצירה, צריך לתת קצת יותר מדי גז. לא קריטי, אבל אני צריך לספר לכם.
תא הנוסעים של השירוקו הוא מופת לאיכות. חוץ ממרקם הריפוד המבאס, איכויות החומרים וההרכבה לעילא. תאורת אווירה עדינה על ידית ההילוכים וברגלי הנוסעים משלימות את האווירה בלילה. פוד השעונים מעל הקונסולה, הכולל טיימר למסלול, מד טמפרטורת שמן ומד גדישה מוסיף לאווירה – אני אהבתי. ברכב ההדגמה שלנו היו יותר מדי תוספות בתשלום, שמייקרות את מחירו היקר-גם-ככה (180 אלף לבסיס). אב בגזרת התוספות תמצאו פנסי בי-קסנון (גם האור הגבוה הוא קסנון) עוקבי פניה, כאשר גם האלומה נעה לצדדים בנוסף לתאורה נוספת כשנדלקת כשמסובבים את ההגה. רכב ההדגמה כלל גם חישוקי 18" בתוספת תשלום (ייתכן שדווקא ה-17" ישפרו את הנוחות). היו גם גג שמש פנורמי הנפתח מעלה-מטה בלבד (10,000 שקל), מערכת כניסה עם מפתח אלחוטי (3,500 שקל) ומצלמה אחורית (1,500 שקל). גם על חיישני חניה קדמיים ואחוריים תאלצו לשלם (5,000 שקלים). הייתה גם מערכת סטראו משודרגת מתוצרת DYNAUDIO, שלטעמי הציעה איכות צליל בינונית. חיבור USB, בכל אופן, עדיין אין. תא המטען, אגב, מעט עמוק אבל מציע נפח הטענה יפה. התלונה שלנו היא לרשת הגג הפנורמי, שביום המבחן החם לא אטמה מספיק טוב את תא הנוסעים מהשמש הקופחת.
בתחום הדינאמי, יצאתי ברגשות מעורבים. על אספלט בינוני, עבודה לא עדינה עם דוושת התאוצה תייצר תת-היגוי, וגם היגוי-יתר יופיע בחדות ובהפתעה עם תנועת הגה לא חלקה או העברת משקל חדה קדימה. ובהתחשב בעובדה שהתקשורת לנהג לא טובה (לא מההגה ולא מהישבן), זה בעייתי. על אספלט אוחז ההתנהגות משתפרת ואפשר אפילו ליהנות, עם טרן-אין טוב, מעט זוויות גלגול וזנב שמשתף פעולה. גלגל ההגה, אגב, מעט גדול לטעמי.
אין לי מושג מה בדיוק כללה מתיחת הפנים, אבל מה שבטוח הוא שפולקסווגן שירוקו מתאימה היטב למי שמחפש שיק ולא שוק. כיף להסתכל עליה, כיף להיות בתוכה, כיף לכסות עמה מרחקים מחוץ לעיר (בתוך העיר נוחות הנסיעה בעייתית, כמו שאמרנו) וגם הביצועים טובים מאוד. המחיר של רכב ההדגמה המאובזר לא זול, אבל זה כבר שיקול כלכלי שלכם.
מפרט: פולקסוואגן שירוקו 1.4 DSG | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1390 סמ"ק | סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,600/140 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,500/22.4 |
תמסורת | כפולת מצמדים 7 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 225/45-17 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 140/181/426 |
משקל | 1,345 ק"ג | נפח תא מטען | 312 ליטר |
מיכל דלק | 50 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 8 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 218 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 15.8 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים | מחיר | 180,000 שקלים |
מפרט: פולקסוואגן שירוקו 1.4 DSG | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1390 סמ"ק |
סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,600/140 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,500/22.4 |
תמסורת | כפולת מצמדים 7 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 225/45-17 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 140/181/426 |
משקל | 1,345 ק"ג |
נפח תא מטען | 312 ליטר |
מיכל דלק | 50 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 8 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 218 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 15.8 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים |
מחיר | 180,000 שקלים |
פולקסוואגן שירוקו 1.4 DSG
- פולקסוואגן שירוקו 2015 | צילום: פיליפ רוזין
- פולקסוואגן שירוקו 2015 | צילום: פיליפ רוזין
- פולקסוואגן שירוקו 2015 | צילום: פיליפ רוזין
- פולקסוואגן שירוקו 2015 | צילום: פיליפ רוזין
- פולקסוואגן שירוקו 2015 | צילום: פיליפ רוזין
- פולקסוואגן שירוקו 2015 | צילום: פיליפ רוזין
- פולקסוואגן שירוקו 2015 | צילום: פיליפ רוזין
- פולקסוואגן שירוקו 2015 | צילום: פיליפ רוזין
- פולקסוואגן שירוקו 2015 | צילום: פיליפ רוזין
- פולקסוואגן שירוקו 2015 | צילום: פיליפ רוזין
- פולקסוואגן שירוקו 2015 | צילום: פיליפ רוזין
- פולקסוואגן שירוקו 2015 | צילום: פיליפ רוזין