את הפיקנטו בחנו כאן כבר פעמיים: פעם אחת עם מנוע 1.0 ליטר וגיר ידני, ופעם שנייה עם מנוע 1.25 ליטר וגיר אוטומטי. עכשיו מצרף היבואן גרסה חדשה, עם המנוע הקטן וגיר אוטומטי. היבואן של קיה מבין יפה את השוק: הישראלים מחפשים רכב קטן וזול, וגם אוהבים גיר אוטומטי – ואת המשבצת הזו הוא מנסה למלא.
אתחיל בלהפיג את חששותיו של כל מי שחשש משידוך תיבה אוטומטית למנוע כזה צנום: למרות 66 כ"ס בלבד, התיבה האוטומטית לא גורמת ל'תת-ביצועים'. היא פועלת בסינרגיה מושלמת עם דוושת התאוצה – ומתי שצריך קיק-דאון, הוא מתקבל מיד, בלי שום ועדות קבלה. זה מאפשר לפיקנטו להיות אפילו זריזה בתנאים המישוריים בהם נערך המבחן. הפיקנטו הזו יכולה לשייט גם במהירויות של 130-140 קמ"ש – וממש לא צריך 'לקרוע' את המנוע כדי להשתלב בתנועה בקלילות. יפה יפה. צריכתה דלק בנסיעה משולבת שכללה גם שיוט מהיר מעט (כ-130-140 קמ"ש), גם נסיעה בינעירונית רגועה וגם נסיעה עירונית מאומצת בחלקה, עמדה על ליטר ל-12 ק"מ סבירים בלבד. למרות שלא חובה לאמץ את המנוע כדי לנסוע בקצב התנועה, כשרוצים קצב מעט זריז יותר צריך גם צריך לאמצו – וזה עולה בדלק. כמובן שמי שיסע רגוע מאוד ישיג תוצאה טובה יותר. לזכות הפיקנטו יאמר שבניגוד למנועי 3 צילינדרים בקטנות אחרות, כאן המנוע לא רועד, ובידוד רעשי המנוע טוב.
הנוחות בפיקנטו ממש לא רעה יחסית למכונית זולה. בעוד שרק על שיבושים או גלים קשים היא קופצת – ברוב הזמן המתלים עושים את העבודה. בניגוד למכוניות זולות אחרות היא לא קופצנית, ורוב השיבושים מסוננים בצורה סבירה. המושבים בעלי תמיכת צד, והתגלו כנוחים בנסיעות הלא-קצרות-מדי (וגם לא ארוכות מדי) שבילינו עמה. בעוד בידוד רעשי המנוע טוב, בידוד שאר הרעשים בשיוט סביר במהירות חוקית ובינוני למעלה ממנה – אך יש לזכור שמדובר במכונית מיני בסיסית.
תא הנוסעים בפיקנטו טוב, ומרגיש איכותי יחסית לסגמנט. בלילה תאורת המחוונים (לבן בוהק) והקונסולה (אדום) נעימה לעין. האבזור יפה למכונית מיני בסיסית, וכולל בין השאר גם 6 כריות אויר, חיבור USB (עם קישוריות לאייפון) וגם חיישני לחץ אוויר. דיבורית בלוטות' הותקנה ברכב ההדגמה בהתקנה מקומית. למרות הגה שאינו מתכוון לעומק, תנוחת הנהיגה התגלתה כטובה. בימים החמים של המבחן מערכת המיזוג עבדה מצוין.
קיה פיקנטו בגרסה הבסיסית-אוטומטית היא מכונית טובה. היא נעימה לנסיעה, הביצועים בסדר גמור והיא לא סובלת מתת-כוח. מי שיקנה אותה לא ירגיש שקיבל מוצר נחות בתמורה לגיר אוטומטי – ואני חושב שזה מה שהכי חשוב במכונית מהקטגוריה הזו. כיף לראות שגם מכוניות בסיסיות יכולות להיות טובות.
|
|
- קיה פיקנטו 2015 | צילום: אביעד פרץ
- קיה פיקנטו 2015 | צילום: אביעד פרץ
- קיה פיקנטו 2015 | צילום: אביעד פרץ
- קיה פיקנטו 2015 | צילום: אביעד פרץ
- קיה פיקנטו 2015 | צילום: אביעד פרץ
- קיה פיקנטו 2015 | צילום: אביעד פרץ
- קיה פיקנטו 2015 | צילום: אביעד פרץ
- קיה פיקנטו 2015 | צילום: אביעד פרץ