אין ספק ששנות ה- 90 בהן המכוניות הקוריאניות היו נתפסות כמכוניות מלאות תקלות וחסרות יצירתיות חלפו מזמן. בשנים האחרונות אנו עדים להצלחה מסחררת של הקוריאניות בשוק הרכב העולמי, הישראלי, ובפרט בקטגורית הג'יפונים בעלי ההנעה הקדמית – קטגוריה בה אין ספק שהקיה ספורטאז' הוא "מלך השכונה". ניתן לייחס את ההצלחה לה זוכה הספורטאז' מסיבות שונות, אולם ככל הנראה העיקריות הן העיצוב החדשני ותג המחיר התחרותי במיוחד של 135,000 שקלים בעבור הגרסה הבסיסית (urban) הכוללת מנוע בנפח של 1.6 ליטרים ותיבת הילוכים אוטומטית – אין ספק מתכון מנצח במדינתנו הקטנה.
אם כן, השקת הדור הרביעי של הספורטאז' חשובה במיוחד לשוק הישראלי, אז מה בתכנון? הפלטפורמה תגיע היישר מחברת האם יונדאי, והיא תהייה זהה לפלטפורמת היונדאי IX35 החדש. כמו כן יוצא בספורטאז' אותו היצע מנועים, בהם: זוג מנועי דיזל – 1.7 ליטרים ו- 2.0 ליטרים, אשר יפיקו בהתאמה 113 ו- 184 כוחות סוס. כמו כן יצויד הספורטאז' החדש במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ליטרים אשר יפיק 133 כוחות סוס, אותו המנוע בגרסה הגודשת מיועד להפיק 176 כוחות סוס. בנוסף לכך, ממש כמה ימים לפני ההשקה הרשמית בתערוכת פרנקפורט, חושפים בקיה את המראה של הדור הרביעי – אנו עדים לכך שבקיה ממשיכים עם קו העיצוב הנוכחי, ומחברים את הספורטאז' החדש לקווים עגולים יותר כפי שראינו בשאר דגמי החברה.
ההשקה הרשמית צפויה להתקיים בתערוכת פרנקפורט באמצע חודש ספטמבר. לנו לא נותר אלה לחכות למספרים רשמיים מהיבואן אודות הגרסאות אשר יושקו בארץ ומתי נזכה לראות האם "מלך השכונה" החדש, יהיה מוצלח לפחות כמו הדור הנוכחי.
- קיה ספורטאז' 2016 | צילום: יצרן
- קיה ספורטאז' 2016 | צילום: יצרן
- קיה ספורטאז' 2016 | צילום: יצרן