אוטוספורט > מבחני רכב > וואן \ מיני-וואן \ מיקרו-וואן > מבחן: קיה קארנס בגרסת כניסה חדשה – לא רק הכי זולה

מבחן: קיה קארנס בגרסת כניסה חדשה – לא רק הכי זולה

2014 קיה קארנס | צילום: יונתן מייטליס

מבחן: קיה קארנס בגרסת כניסה חדשה – לא רק הכי זולה

החל בישראל שיווקה של קיה קארנס החדשה בגרסה מוזלת, שהופכת אותה למיניוואן הזול בישראל. יצאנו לבדוק אם היא מציעה יותר מרק מחיר אטראקטיבי.

מיניוואן זה משהו שקונים כי צריכים, לא כי רוצים. המשפחה גדלה ועם הצטרפות הילד הרביעי, מחפשים מכונית חדשה שתכיל את כולם וגם שלא תרוקן את חשבון הבנק; הילדים עושים זאת יפה מאוד.

[adsenseyu7]

2014 קיה קארנס | צילום: יונתן מייטליס
2014 קיה קארנס | צילום: יונתן מייטליס

בדיוק לנישה הזו נכנסת הקארנס שאנו בוחנים כאן. מהקארנס המקורית הורידו מעט פרטי אבזור כמו בקרת אקלים, דיבורית בלוטות וחישוקים קלים. את בקרת השיוט השאירו, וחוץ ממנה תמצאו בין השאר גם חיבור USB (עם סנכרון לאייפון-אייפוד), שש כריות אויר, שקע מתח בתא המטען, עיגוני ISOFIX, ופתחי מיזוג אחוריים. כל זה מעמיד את מחירה על כ- 149,990 שקלים, מה שאומר שגם מי שייקח אותה כרכב צמוד מהעבודה יחסוך מעט כל חודש. העיצוב, גם בגרסה זו המצוידת בטאסות, נאה. פיטר שרייר, המעצב הראשי של קיה שערק מאודי, בהחלט יודע את העבודה, ונעים לראות עיצובים מרהיבים גם ברכבים שאינם רכבי פרימיום.

הסיבה העיקרית בגללה קונים את הקארנס היא השורה השלישית, ודווקא שם היא לא מצטיינת. צפוף שם מדי, ורק ילדים יוכלו לשבת בנוחות. כשהשורה השלישית תפוסה כמעט ולא נשאר מקום למטען. אם יושב שם רק ילד אחד, לשים מטען לידו היא לא רעיון בטיחותי: לא הייתם רוצים שתעוף עליו עגלת תינוק, לדוגמא.

אחרי שדנו בנקודה הזו, ובהנחה שהמכונית תתאים לצרככם – הקארנס היא מכונית טובה גם ברמת אבזור זו. נקודת התורפה שלה היא תא נוסעים אפור בעיצובו ושחור בפועל, ההגה הפלסטיקי קצת מבאס – אבל סך הכל איכות החומרים טובה. הנדסת האנוש טובה גם היא, ואחרי נסיעה ארוכה מאוד גם הגב לא התלונן כלפי המושבים. לוח המחוונים קריא ונעים לשימוש ביום ובלילה. תמוהה העובדה שרק לחלון הנהג החשמלי תפעול אוטומטי, ולא הבנתי למה מסעד המושב בשורה האמצעית לא חוזר למקומו אחרי שמקפלים אותו לשם כניסה פנימה. פחות אהבתי את העובדה שההגה שמתכוונן גם החוצה לא מתכוונן מספיק החוצה, ויותר אהבתי את מערכת הסטראו, שסיפקה איכות שמע טובה יחסית כשחיברתי אותה לטלפון.

בערך 160 כוחות סוס מוציא מנוע שני הליטרים הזה; הוא עושה את העבודה, מציע מספיק כוח לעליות או עקיפות, אבל צריך לאמץ אותו לשם כך. אז הוא גם נהיה קולני ומחוספס. למנוע מומנט נאה של 21.5 קג"מ אך הם מושגים ב- 5,400 סיבובים (גבוהים מדי) לדקה, כך שמדובר במנוע לא מספיק גמיש: אפילו כשבקרת השיוט פועלת התיבה מורידה הילוך כדי לשמור על קצב בעליות- אבל תיבת ההילוכים עובדת יפה, ומורידה הילוכים כשצריך – בלי שום פטנטים כמו בינה מלאכותית או טיפשות אמיתית. צריכת הדלק במהלך המבחן הייתה סבירה לגודל: ליטר לעשרה קילומטר בנסיעה שרובה בינעירונית אמנם, אך חלקה הררית.

2014 קיה קארנס | צילום: יונתן מייטליס
2014 קיה קארנס | צילום: יונתן מייטליס

התנהגות הכביש של הקארנס בטוחה, וצמיגי הנקסן הפתיעו אותי לטובה עם אחיזה גבוהה גם בימי הסערה בהם נערך המבחן. השיוט עם הקארנס נעים, המושבים נוחים בנסיעות ארוכות ונוחות הנסיעה ברמת המתלים טובה. בימי המבחן נסעתי לראות שיטפונות במדבר יהודה, וקיבלתי שותפה נעימה לנסיעה. אגב, לדעתי החורף הוא זמן מצוין לצאת ולטייל, וכל עוד מקפידים על כללי בטיחות – צפייה בזרמי המים האדירים היא חוויה שעושה טוב לנפש, לטעמי.

בשורה התחתונה, אם כך, הקארנס היא מכונית ראויה מאוד, ובמחיר שלה היא עסקה הוגנת. גם בגרסת הבסיס האבזור בסדר-גמור, היא נעימה ונוחה לנסיעה, ורק צריכת הדלק יכולה הייתה להיות טובה יותר. אבל ברשותכם אחזור לפסקה הראשונה: עם שורה שלישית צפופה ותא מטען מצומק כשזו בתפוסה – המבחן שלכם צריך להתחיל באולם התצוגה, שם תבדקו אם היא עונה על דרישותיכם.

מפרט:
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) 4/טורי/1999 סמ"ק
סוג מנוע בנזין
הספק (כ"ס/סל"ד) 6,300/165
מומנט (קג"מ/סל"ד) 5,400/21.6
תמסורת אוטומטית 6 היל'
בלמים (קידמי/אחורי) דיסק מאוורר\דיסק
צמיגים 205/55-16
מידות בס"מ (א, ר, ג) 160.5/180.5/452
משקל 1,604 ק"ג
נפח תא מטען 103 ליטר
מיכל דלק (קיבולת בליטרים) 58 ליטר
תאוצה מ-0 ל-100 (נתון יצרן) 10.8 שניות
מהירות מרבית (נתון יצרן) 200 קמ"ש
צריכת דלק (נתון יצרן) 12.6 ק"מ לליטר
מחיר 149,990 שקלים
אחריות יבואן (בחודשים) 36 חודשים
מס' כוכבים במבחן ריסוק E-NCAP
יתרונות
נעימה לנסיעה, נוחות טובה
חסרונות
צריכת דלק בינונית
[adsenseyu1]