תכלס, אנחנו כבר רגילים לזה. הרי המשטרה חייבת פעם בכמה חודשים להונות את הציבור, ולייצר הד-תקשורתי, שנשמע אומנם מפוצץ לאדם מן היישוב, אך חסר תוכן ואף גובל בבדיחה לכל אחד שמבין בתחום הרכב בכלל ושיפורי הרכב בפרט.
ייתכן והפעם המשטרה הגזימה, פרצה כל גבול של כבוד לאינטליגנציה של הציבור, והודיעה לתקשורת, שוב, דברי סרק חסרי משמעות בדבר נהגים בכלי רכב משופרים שניסו לבצע מרוצים לא חוקיים.
סעיף שרירותי ואומלל, סעיף 380א, קובע כי "לא ישנה אדם מבנהו של רכב אלא לפי היתר בכתב מאת רשות הרישוי". הבעיה היא שבעיקר בגלל חוסר הבנה, חוסר רצון ללמוד ואולי אף אינטרס, משטרת ישראל ובית המשפט בעקבותיה, נוטים לפרש את המילה "מבנה" לכל מכלול, צורה, צבע ובורג ברכב, וזאת בניגוד לכמעט כל מדינה מתוקנת בעולם.
כך נכתב באחד מכלי התקשורת, שציטט את נציג המשטרה בעניין: "הוא הוסיף (נציג המשטרה) כי כלי הרכב הונמכו שלא כחוק, הותקנו בהם אגזוזים מגבירי לחץ וצמיגיהם היו שחוקים ולא חוקיים" – יש לנו שאלה לנציג משטרת ישראל. מהם בדיוק הצמיגים שיש בניידות משטרת ישראל? וכל כמה זמן אתם מחליפים אותם? לגבי "אגזוז מגביר לחץ" אתה יודע מה זה? ולאיזה מנועים זה מיועד? "הנמכה שלא כחוק" אתה רוצה לספר לנו משהו? יש חוק שמסדיר את עניין ההנמכות, וזו הספציפית – היא לא חוקית? האם כיום משטרת ישראל נהייתה גם הרשות השופטת שמגדירה חוקי עשה ואל-תעשה, או שמדובר אולי במומחים בדיני תעבורה?
אי לכך, צריך להבין כי אולי אין באמת עם מי לדבר, המשטרה היא הרי גוף ציבורי ואטום שכל שינוי בו ידרוש השקעה בלתי אפשרית ואנשיה פועלים בסך הכול על פי מיטב ידיעתם בניסיון לשמור על החוק תוך כדי יצירת רעש תקשורתי שיקנה ביטחון לציבור. אולי כי גם במציאות של היום, המשטרה בישראל היא סוג של עסק שזקוק ליח"צ חיוביים, במיוחד בימים אלו, שבכל יום איזה עבריין כזה או אחר מנסה לשחזר סצנת הרג מהמשחק השנוי במחלוקת – GTA. אז כן אני קצת מבין את אנשי המשטרה, זה קשה כשהציבור תופס ממך חסר משמעות וזה קשה לתפוס עברייני איכות כשיש לך תקציב מדולל.
משטרת ישראל יכולה בכל יום לייצר את הפרובוקציות הנדושות האלו של "מרוצי רחוב", כל יום, ולאף אחד לא היה אכפת מזה – אלה שמסיבה מאד מוזרה, גופי התקשורת במדינת ישראל תומכים בשטות הפרובוקטיבית הזו, שמשטרת ישראל מקפיצה מדי כמה חודשים – ומייצרת כותרות-על בעניין. השאלה היא למה? חסר חדשות בישראל? אין כאן מספיק מה לפרסם במהדורת הערב? פיגועים, פיצוצים, אלימות, עוני, שחיקת מעמד הביניים, נשיאים אנסים – משהו? ואם כבר בחרתם לרוץ ולפרסם כל ידיעה שקיבלתם לתיבת המייל שלכם, בדקתם? חקרתם? חבל.
רק 0.21% מתאונות הדרכים נגרמות בצורה כזאת או אחרת בעקבות שיפורי רכב. שוב. רק 0.21% !!! (מתוך S Knight, L J Cock, L M Olsen, The fast and the fatal) , אז למה? מה האינטרס של חברות המדיה וכלי התקשורת השונים לשתף פעולה עם השטות הרגעית של משטרת ישראל? כאן הדבר פחות ברור מאשר מצדה של המשטרה, אולי כדי לגזור קופון על סיפור קצת יותר מעניין מה"תקלות" הרגילות שאנו סובלים ביום יום, ואולי אינטרס אחר שלא נדע אותו.
אז כן, אנחנו די באים בטענות לאנשי משטרת ישראל שמסמנים את קהל חובבי הרכב כעבריינים ומאפשרים אפילו לאדם הרגיל לכעוס בלי סיבה אמיתית על כל נהג שברכב שלו מותקנת מערכת פליטה קצת יותר מרעישה מזו שבמאזדה 3 של השכן. אנחנו גם מאשימים את אנשי התקשורת שלא יצאו אפילו פעם אחת לבדוק את הנושא לעומק, אבל ששים לפרסם כל ידיעה על תפיסתם של מכוניות משופרות כאלו או אחרות.
מגזין אוטוספורט, מגנה כל פעילות של מרוצים בלתי חוקים בכבישי הארץ, וחשוב לציין כי זה נכון שיש חלק בלתי מבוטל מתוך חובבי הרכב ומשפרי המכוניות שבהחלט לא ראויים לתואר, ואולם כל עוד לא יעשה צעד משמעותי אמיתי לקיום ספורט מוטורי –תפסיקו בבקשה לצייר אותנו כעבריינים ולנסות שוב ושוב לקדם את עצמכם על חשבון הגב של האנשים שבאמת צמאים לספורט מוטורי. הרי בסופו של יום בפעולות הללו הם, אנשי המשטרה ואנשי התקשורת, רק מקשים על ביסוס הספורט הכל כך חשוב וחסר, ומונעים מאיתנו – האנשים הפשוטים שרוצים רק קצת ליהנות כמו חובבי הרכיבה וגולשי הגלים.
בתקווה גדולה שכל זה ישתנה יום אחד, אנו מאחלים למשטרה ולתקשורת התומכת לבדוק ולחקור, ורק אז לצאת בהצהרות, שכן ביום שהציבור יבין שמשקרים לו, האמון הירוד והמינימאלי שאולי עוד קיים היום – יתפוגג גם הוא.