הטויוטה אוונסיס לאורך שלוש הדורות ששווקו הגדירה את המילה אנונימיות ובינוניות. העיצוב היה נחבא אל הכלים, לא משהו ששמים לב אליו על הכביש, הביצועים היו טובים אך לא מצטיינים, בפנים הרכב המצב היה דומה, הכול במקום, הכול טוב, אבל שוב, לא מצטיין או שובר מוסכמות. על מעט הנאה מנהיגה לא היה מה לדבר כמובן. אפרורית משהו, ניתן להגדיר את האוונסיס לדורותיה.
כאן אנו פוגשים את הדור השלישי של האוונסיס, עם מתיחת אמצע החיים שבוצעה ב-20121 והצגה לראשונה בתערוכת פרנקפורט. האם זה מספיק לטויוטה? האם היא יכולה לעלות כיתה?
ובכן, מבחינה עיצובית האוונסיס עברה שדרוג שנראה לעין. שוב, אומנם העיצוב אינו פורץ גבולות אך הוא בהחלט נאה ויחד עם המימדים הגדולים האוונסיס פחות אנונימית מבעבר. יחידות התאורה עברו שינוי וכעת נראות טוב יותר, גם הפגושים עברו עדכון וכעת הם אגרסיביים יותר ומעניקים מראה אתלטי מבעבר.
תא הנוסעים גם הוא עבר שדרוג, העיצוב אומנם עדיין אנמי למדי אך החומרים איכותיים ורכים ברוב המקומות, מסך מגע מכסה חלק ניכר מהקונסולה המרכזית ומוסיף לתחושה הטובה. איכות ההרכבה והנדסת האנוש טובות גם הן, כמצופה מיצרנית כמו טויוטה. לא נישמע כל רשרוש או אנחה מהפלסטיקים, גם בכבישים מאוד משובשים. ברשימת האבזור תמצאו את כל הדברים שהתרגלנו אליהם, מערכת בקרת אקלים דו אזורית, מסע מגע השולט על מערכת סטריאו טובה, דיבורית Bluetooth ופנסי לד לפנסים הקידמיים. פנסי קסנון נעדרים מהרשימה, והיינו שמחים לגלות חישוקים גדולים יותר מה-16 אינץ' שמוצעים כעת ונראים קטנים מידי.
בצד הבטיחותי תמצאו 7 כריות אוויר ושלל מערכות עזר אלקטרוניות. עוד מתהדרת האוונסיס ב-5 כוכבי בטיחות מלאים במבחני הריסוק NCAP.
הממדים הגדולים (4.71 מטר אורך ובסיס גלגלים של 2.7 מטר) שהזכרתי קודם לכן, תורמים גם למרווח הפנים, האוונסיס מרווחת בכל כיוון, הן מקדימה והן מאחורה. מרווח הברכיים טוב גם אצל אנשים גבוהים היושבים מאחור, גם מרווח הכתפיים טוב וניתן להסיע 3 מבוגרים. תא המטען מציע נפח מרשים של 509 ליטרים.
נוחות הנסיעה שופרה גם היא מהדגם היוצא, המתלים הוחלפו, מוטות מייצבים עובו וכעת האוונסיס מציעה נוחות נסיעה טובה יותר ויכולת כביש משדרגת.
היא אינה מתרסקת בבורות גדולים ואינה מטלטלת את נוסעיה ברצף שיבושים שכבישנו כל כך מצטיינים בהם. גם בידוד תא הנוסעים שופר ותא הנוסעים של האוונסיס שקט ונעים גם במהירויות תלת ספרתיות.
עם שדרוג המתלים האוונסיס מציעה אפילו קמצוץ של הנאה מנהיגה. ההגה מהיר יותר, אם כי אילם למדי. המתלים מצליחים לשמור את הגוף מנטיה מוגזמת הצידה וניתן לייצר קצת גבוה גם בכבישים מפותלים. אבל קרוב לוודאי שמה שכתבתי בפיסקה הזו לא ממש מעניין את רוב לקוחות האוונסיס.
המנוע דומה לזה מלפני מתיחת הפנים, 2.0 ליטר עם 152 כ"ס וכמעט 20 קג"מ. אליו משודכת תיבה רציפה, אם תתגעגעו להילוכים תוכלו להשתמש בתפעול ידני ו-7 יחסי העברה קבועים. נתחיל בנושא חשוב בימים אלו, בשילוב המנוע יחד עם התיבה הרציפה מצליחה האוונסיס לייצר צריכת דלק ממוצעת טובה מאוד של 12 קילומטר לכל ליטר. הביצועים לעומת זאת לא מסמרי שיער אך בהחלט מספיקים לכל שימוש ממוצע. הטויוטה מתקדמת יפה מאוד, גם בכביש הררי ואין בעיה לבצע עקיפות בטוחות ומהירות.
האם האוונסיס מצליחה לשבור את הממוצע? קודם כל היא טובה מבעבר, וזה כבר טוב. מעבר לזה ניתן בהחלט לומר כי היא עלתה כיתה בכל הקשור לעיצוב,תא נוסעים וההתנהגות. יחד עם אלו תא הנוסעים מציע מרווח מעולה, המנוע יחד עם התיבה הרציפה מציע ביצועים טובים ויותר מזה, צריכת דלק מעולה ופליטת מזהמים נמוכה. כיום היא בהחלט מהווה אופציה טובה עבור הרוכש הפוטנציאלי ושווה להיכנס לסוכנות טויוטה ולבצע נסיעת מבחן כשאתם בוחרים את המשפחתית הגדולה הבאה שלכם. מחירה של האוונסיס עומד על 158,000 שקלים לגרסת הסדאן שנבחנה כאן. עוד מציעה טויוטה את גרסת הסטיישן שפופולארית מאוד בכל מקום פרט לישראל, מחירה של זו עומד על 166,000 שקלים.
|
|
- טויוטה אוונסיס | צילום: פיליפ רוזן
- טויוטה אוונסיס | צילום: פיליפ רוזן
- טויוטה אוונסיס | צילום: פיליפ רוזן
- טויוטה אוונסיס | צילום: פיליפ רוזן
- טויוטה אוונסיס | צילום: פיליפ רוזן
- טויוטה אוונסיס | צילום: פיליפ רוזן
- טויוטה אוונסיס | צילום: פיליפ רוזן
- טויוטה אוונסיס | צילום: פיליפ רוזן
- טויוטה אוונסיס | צילום: פיליפ רוזן
- טויוטה אוונסיס | צילום: פיליפ רוזן
- טויוטה אוונסיס | צילום: פיליפ רוזן
- טויוטה אוונסיס | צילום: פיליפ רוזן