לקסוס, חטיבת היוקרה של טויוטה הציעה מאז שהוקמה, לפני כ- 20 שנה, אלטרנטיבה לגרמניות מבית ב.מ.וו, מרצדס ואודי. היא עשתה זאת בדרך מעט אחרת, מכוניות בולטות פחות, צנועות (יחסית כמובן) אך יחד עם זאת, כאלה המציעות את כל הפינוקים שהגרמניות מציעות יחד עם מוניטין אמינות שהלך וצמח עם השנים. המכוניות של לקסוס הציעו לאורך השנים איכות פנית ללא רבב, רמת שקט ועידון גבוהה במיוחד וכמובן אמינות של טויוטה. ה-GS החדשה מחליפה את זו היוצאת ומנסה לעבוד הן על נושא ההופעה האנמית משהו, והן על תחום הניהוג וההנאה מנהיגה.
בנושא ההופעה אנשי לקסוס עשו מאמץ להעניק ל- GS החדשה מראה אגרסיבי ואתלטי יותר. הפגוש הקידמי אגרסיבי יותר ויחד עם פנסי חזית גדולים מעותרים בנורות לד אופנתיות מעניקים ללקסוס מראה אגרסיבי ממה שהכירו לקוחות לקסוס השמרנים. הפרופיל והחלק האחורי אומנם פחות נועזים מהחזית אך החבילה הכוללת בהחלט מרשימה יותר מהדגם היוצא ולא משאירה מקום לספקות, מדובר ברכב יקר ומכובד.
תא הנוסעים עבר מהפכה של ממש; העיצוב, החומרים, והתחושה הכללית ברמה הגבוהה ביותר. החלק העליון של הדשבורד עטוי עור, מסך ענק שולט על מרכז הקונסולה ומעניק שליטה על מערכת המיזוג, האודיו וכמובן על מערכת הניווט. המעבר בין התפריטים נעשה ע"י סוג של "עכבר" שממוקם מימין לידית ההילוכים, השליטה אינטואיטיבית וקלה, כיאה להנסת האנוש המעולה של לקסוס. החומרים כאמור, מעמלה הראשונה, כך גם איכות ההרכבה, שוב, כמצופה מלקסוס. במרכז לוח השעונים תמצאו שעון אנלוגי נאה שמוסיף לתחושה היוקרתית, ולא עוד שעון שנלקח ישירות ממחסן החלקים של הקורולה שמצאנו ב- GS הקודמת שבחנו כאן במגזין.
ה- GS מגיעה ב- 3 רמות אבזור, הבסיסית מכולן מכונה Executive ומחירה עומד על 354,000 שקלים. זו כוללת בין היתר פנסי Bi-Xenon מעולים, מושב נהג ונוסע מתכווננים חשמלית, זה של הנהג מציע גם 3 מצבי זיכרון. בנוסף תמצאו פתיחה, כניסה והתנעה ללא מפתח, חלון גג ומערכת מולטימדיה הכוללת DVD ו-12 רמקולים. תמורת 25,000 שקלים נוספים תקבלו את גרסת ה- Luxury שמוסיפה לרמה הבסיסית מושבי עור וחימום ואוורור למושבים הקידמיים. תמורת עוד 25,000 שקלים (404,000 שקלים), תקבלו גם וילון אחורי חשמלי, הגה בשילוב עור ועץ, דיפוני עץ בדלתות ובקונסולה, חיישני חניה קידמיים ואחוריים ומראות צד מתקפלות ומתכהות.
קל להגיע לתנוחת נהיגה טובה, המושבים נוחים גם בנסיעות ארוכות, הכול נופל ליד וקל לתפעול, המרווח מאחור טוב ושני מבוגרים ירגישו בנוח.
ה- GS250 מגיעה אלינו עם מנוע V6 בנפח 2500 סמ"ק כפי שניתן היה להבין משמה, המנוע מפיק 209 כ"ס והמומנט עומד על 25.8 קג"מ. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 מהירויות ותפעול ידני. למרות הנחיתות במספרים, בטח לעומת הדגם היוצא שהתהדר במנוע בנפח 3.0 ליטר ו- 249 כ"ס כבר בגרסת הבסיס, ה- GS מגיבה יפה ומספקת ביצועים מספקים מעל ומעבר לחיי היומיום.
בשביל יותר כוח תצטרכו לרכוש את הגרסה הבכירה, ה- GS450H שמגיעה עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר ויחד עם מנוע חשמלי מספקים לגלגלים 345 כ"ס ו- 35.9 קג"מ.
ל- GS חוגה השולטת על מצב הרוח של תיבת ההילוכים עם מצב Eco, Normal ו- Sport, במצב Eco העברות ההילוכים מתבצעות מוקדם יותר והאופי לקסוסי לחלוטין, משמע אדיש ורגוע. צריכת הדלק הפתיע לטובה ועמדה על כ- 10 ק"מ לליטר במצב החסכוני, נתון מעולה בהתחשב בגודלה ומשקלה של ה- GS.
שיוט בכביש המהירה מתבצע בנינוחות, תא הנוסעים שומר על שקט מופתי ורק במהירות שוללת רישיון מופיע רחש רוח שלא ממש מפריע. נוחות הנסיעה שופרה גם היא מהדגם היוצא וכעת הלקסוס נוחה ומבודדת יותר מהדגם היוצא. היא לא תתרסק גם לבורות הגדולים ביותר והמתלים לא יתרגשו מרצף שיבושים קשים.
אנשי לקסוס ניסו לתת ל- GS משהו שהיא לא הצטיינה בו בעבר, התנהגות משופרת וטובה, כזו שתוכל לתת תחרות לשלושת הגרמניות שהזכרו כבר. גם כאן, הלקסוס טובה מבעבר וההשקעה נראת לעין, או בעצם מורגשת בידיים ובישבן. ההגה אומנם אינו מעביר כל מידע אך הוא מדויק ומהיר, נוחות הנסיעה לא באה על חשבון ההתנהגות וריסון המרכב כך שה- GS צולחת את הפניות מבלי להימרח יותר מידי והאחיזה שמתקבלת גבוהה. ההנעה האחורית מוסיפה עניין בהידוקי ישבן קלילים.
מחירה של ה- GS מציב אותה אל מול גרסאות הבסיס של המתחרות הגרמניות, ה- A6 של אודי, סדרה 5 של ב.מ.וו וה- E קלאס של מרצדס. ה- GS מציעה לעומתן עיצוב מאופק וסולידי יותר שפחות ינקר עיניים, עניין חשוב ללקוחות רבים בעידן המחאה החברתית. יחד עם זאת החבילה הכוללת בהחלט מרשימה, האבזור עשיר, ההרגשה בתא הנוסעים מעולה והנוחות גבוהה. יחידת הכוח מספיקה מעל ומעבר ללקוחות הפוטנציאלית וכבונוס תקבלו צריכת דלק שפויה.
|
|
- לקסוס GS250 | צילום: פיליפ רוזין
- לקסוס GS250 | צילום: פיליפ רוזין
- לקסוס GS250 | צילום: פיליפ רוזין
- לקסוס GS250 | צילום: פיליפ רוזין
- לקסוס GS250 | צילום: פיליפ רוזין
- לקסוס GS250 | צילום: פיליפ רוזין
- לקסוס GS250 | צילום: פיליפ רוזין
- לקסוס GS250 | צילום: פיליפ רוזין
- לקסוס GS250 | צילום: פיליפ רוזין
- לקסוס GS250 | צילום: פיליפ רוזין
- לקסוס GS250 | צילום: פיליפ רוזין
- לקסוס GS250 | צילום: פיליפ רוזין