טויוטה פריוס, זו האופציה ההיברידית של טויוטה, והמתחרה הישירה של הונדה סיוויק הייבריד (מכונית משעממת לא פחות). הפריוס עולה מדי פעם בפעם בדיונים בפורומי הרכב, כאופציה טובה למכונית משפחתית וחסכונית. לא 10 קילומטר לליטר, אלא בין 16-17 קילומטר לליטר וזה היתרון המשמעותי בפריוס, לזה מתווסף נתון מרשים – פליטת מזהמים בדרגה 2, והרי לנו אחד מכלי הרכב הירוקים בשוק.
הטויוטה ההיברידית מונעת על ידי שני מנועים – מנוע בנזין בנפח 1800 סמ"ק ו- 99 כ"ס ובנוסף מנוע חשמלי בעל 82 כ"ס, שיכול להניע את הרכב לבדו בעיר עד 45 קמ"ש, בלחיצה על כפתור ה- EV. לפריוס סך הכל 134 כוחות סוס ובנסיעה בינעירונית, שני המנועים עובדים במקביל – להשגת כוח מרבי בנסיעה (?) וחיסכון.
הנהג ברכב אינו צריך להשתמש במפתח כלל, כל שצריך הוא לשאת את המפתחות אתכם. כשאתם מתקרבים לרכב, המערכת החכמה מזהה אתכם על ידי שדרים מהמפתח, וכך דלתות הרכב נפתחות במשיכת ידית פשוטה.
אפשר לקבוע שההיברידית מתאימה לכולם, ותשרת את כל המשפחה, אבל מה עם הנהג? נהגים חסרי חוש טכני, הדיוטות מן השורה, יצטרכו לתרגל ולהתרגל לתהליך התנעה בשלבים: קודן, לחיצה על דוושת הברקס, לחיצה על כפתור ההתנעה, פריקת מעצור רגל, והכנסת הילוך? זה דורש אימון ועצבי ברזל, ו"אנשי הגריז על הידיים", אוהבי המכוניות באמת, לא יתחברו למורכבות של פעולה שאמורה לקחת שנייה. בנוסף, השקט בהתנעה, והשקט ששורר לאחריה, טרם הנסיעה, משגע פילים.
אבל אל דאגה, בנסיעה עצמה תשמעו מספיק רעש. אני לוחצת על הגז כדי לזכות להאצה יפה, וחלקה, אבל לרכב קצב משלו, וההילוכים (תיבה אוטומטית רציפה בעלת הילוך אחד), עולים באיטיות במעלה הקמ"ש, בליווי רעש מאמץ מהמנוע. ביצועים בשורה התחתונה: האצה מ- 0 קמ"ש, לא לשביעות רצוני (10.4 שניות במפרט היצרן, לא מדוייק), בלימה טובה ומהירה (תודה לאל), מתלים נוקשים יחסית (מורגש מאד בעיר) ואחיזת כביש סבירה. יש לפריוס כוח, אך המומנטום שלה בא לידי ביטוי במהירות גבוהה בלבד, וכאן זה לא גרמניה.
העיצוב, מכל זווית שנסתכל נצליח לדמות את הפריוס לחיה אחרת, אבל היא בעיקר מזכירה לי דג. סך הכל מרשימה מבחוץ, קווים יפים וחדים, ופנסים אחוריים שנפרשים לאורך תא המטען.
התצוגה ברכב מרשימה, איכות החומרים ממוצעת, יש מערכת שמע נחמדה מאד עם שישה רמקולים, וחיבור להתקן AUX. כמו כן, בקרת המיזוג אפקטיבית גם ביום קיץ (לפחות במאי), וקל לכוונה. יש שפע מקומות אחסון, שמישים יותר ופחות, ומקום לשתי כוסות מקדימה ומאחור. משענת היד פחות שימושית משום מיקומה הנמוך יחסית. ובגזרת הריפודים, נאים ולא יותר.
מקום, מרחב – סך הכל, היה לי נוח ומרווח בנהיגה, יש לרגל שמאל מקום להתרווח. במושב הנוסעים מאחור – שלושה מקומות ראויים לשלושה מבוגרים רזים, או שני מושבי תינוקות וילד דחוק ביניהם.
גודל תא המטען מרשים, הוא מרווח, רחב, וקל להטענה. ועם קיפול המושב האחורי, תוכלו גם לתפוס בו תנומה, או להעביר לילה שלם אם "שכחו" אתכם מחוץ לבית.
מלבד המערכת החכמה יש שלושה פיצ'רים ששווה לציין; מגניב 1: בעת לחיצה על כפתורי השליטה מההגה, הצורה שלהם משתקפת בלוח התצוגה המרכזי, עוד שכבת תצוגה מעל התצוגה הבסיסית של מד המהירות ומד הדלק. מגניב 2: בהילוך רוורס נשמע צליל גבוה וקטוע, זה שבוקע ממשאיות בדרך כלל. מגניב 3: יש סימן לאי חגירת חגורות גם ליושבים מאחור, ללא צליל התראה.
בטיחות – חמישה כוכבים במבחני ריסוק, 7 כריות אויר כולל כרית אויר לברכי הנהג. מערכת בקרת אחיזה TRC המונעת מהגלגלים לאבד אחיזה בהאצה, מערכת בקרת יציבות, ומערכת EBS המתריעה על בלימת חירום בעזרת הבהוב אורות הפנסים האחוריים.
מחיר לטויוטה פריוס חדשה – 155,000 שקלים. מחיר לפריוס החדשה מודל 2010 – 115,000 שקלים. מחיר לפריוס החדשה מליסינג/השכרה, מודל 2010 100,000 שקלים ופחות.
סיכום | ||||||||||
|
|
- טויוטה פריוס | צילום: ענת דניאל
- טויוטה פריוס | צילום: ענת דניאל
- טויוטה פריוס | צילום: ענת דניאל
- טויוטה פריוס | צילום: ענת דניאל
- טויוטה פריוס | צילום: ענת דניאל
- טויוטה פריוס | צילום: ענת דניאל
- טויוטה פריוס | צילום: ענת דניאל
- טויוטה פריוס | צילום: ענת דניאל
- טויוטה פריוס | צילום: ענת דניאל
- טויוטה פריוס | צילום: ענת דניאל
- טויוטה פריוס | צילום: ענת דניאל
- טויוטה פריוס | צילום: ענת דניאל
- טויוטה פריוס | צילום: ענת דניאל
- טויוטה פריוס | צילום: ענת דניאל
- טויוטה פריוס | צילום: ענת דניאל