אך הקטנות הצרפתיות האלו, כל כך יפות. לא יעזור, יש דברים שלעולם לא ישתנו בכל הקשור לעולם הרכב. אינספור שמועות רצו, רצות ועוד ירוצו בנוגע למכוניות הצרפתיות אך דבר אחד בטוח, לעצב מכוניות הם יודעים, הצרפתים האלה. עם ה- C3 החדשה, המצב לא השתנה, היא נראית פשוט מעולה. עם דמיון רב לאחותה ה- DS3 המעוצבת עוד יותר, ה- C3 הקטנה מושכת מבטים מכל עבר, גם העובדה שמכונית המבחן לבשה צבע תכלת פסטלי משהו, עזרה בנושא הזה. אפילו בת זוגתי אמרה שהרכב "חמוד!" ואנחנו מדברים כאן על בחורה שמבחינתה, רכב שהוא לא ג'יפ, זה לא רכב.
גם מבפנים, עיצוב זה שם המשחק. העיצוב השיקי הצרפתי נכנס גם אל תא הנוסעים. איכות החומרים טובה אם כי לא טובה מאוד. לעומת זאת איכות ההרכבה היא מהטובות שפגשתי בסגמנט הקטנות. הדשבורד הוא מהיפים שפגשנו, כאשר חציו שחור וחציו כסוף. גלגל ההגה, גם הוא נראה מעולה, עם חלק תחתון קטום וגימור פלסטיק כסוף. הוא נוח לאחיזה אם כי לאורך זמן יגרום לכם לכפות ידיים מיוזעות, אבל כנראה שזה בגלל הגומי שממנו הוא עשוי. לוח השעונים, גם הוא מעוצב בהתאם, והדבר היחיד שמעכיר מעט את תא הנוסעים זו התאורה הכתומה של לוח השעונים ותצוגת המזגן והרדיו. תצוגה בצבע עדין יותר דוגמת כחול או תכלת, הייתה עושה רק טוב. הגרסה שנהגתי בה, מצוידת ברמת הגימור הגבוהה היותר, ה- Comfort Pack. ההבדלים מרמת הגימור הבסיסית, ה- Comfort, מסתכמים בבקרת אקלים דיגיטלית במקום מזגן מכאני, מערכת שמע הכוללת דיבורית Bluetooth וחיבורי התקני שמע חיצוניים, כיסוי ניקל לידיות הדלתות החיצוניות, חלונות אחרים כהים וגולת הכותרת היא השמשה הקדמית הנקראת Zenith. השמשה הקדמית ממשיכה הלאה אל מעבר לראשי הנוסעים הקדמיים עם כהות הדרגתית ווילון משולב הניתן לגרירה ולהסתרת החלון מבפנים. לאחר נהיגה ממושכת בעיר עם החלון הזה, הגעתי למסקנה שמדובר בגימיק נחמד מאוד. משאר חלקי תא הנוסעים דווקא מעט התאכזבתי. המושבים נוחים אם כי לא תומכים, מערכת השמע אמנם מתקדמת למדיי אך מסורבלת לתפעול עקב צג הפעלה קטנטן, בסיטרואן וויתרו גם על מחזיק כוסות אלמטרי ומערכת בקרת השיוט מתקשה לשמור על פעולה חלקה אל מול תיבת ההילוכים ובמהירויות מסוימות מתקשה לשמור על הילוך קבוע. תא הנוסעים כולו מרווח מאוד ולמרות המראה הקטן של המכונית מבחוץ, מבפנים היא גדולה ומרווחת מאוד, הודות גם לגג הגבוה יחסית.
מנוע וגיר, אין חדש תחת השמש וחבל. אם הצרפתים היו משקיעים 10 אחוז ממה שהם משקיעים בעיצוב וב- "שיק" בשדרוג המנועים ותיבות ההילוכים שלהם, אין ספק שהמכוניות הצרפתיות היו מחזה נפוץ הרבה יותר על כבישי ישראל ואירופה. בימים בהם המתחרות נמצאות במירוץ בלתי פוסק אל עבר מזעור הנפח, שיפור צריכת הדלק, תיבות הילוכים כפולות מצמדים ועוד שלל טכנולוגיות, הצרפתים בשלהם. ה- C3 הקטנה מצוידת במנוע בנזין 1.6 ליטרים עם הספק של 120 כוחות סוס ו- 16 קג"מ. המנוע אמנם עושה את העבודה והוא מספיק בהחלט לצרכי כל מי שירכוש את המכונית הזו, והאמת – קשה להתייחס אליו כאל חיסרון. תיבת ההילוכים לעומת זו, היא זו שמשאירה את ה- C3 צעד אחד אחורה. תיבת ה- AL4 המוכרת משלל דגמי פיג'ו וסיטרואן בעשור האחרון עברה שדרוג ושיפור, לפחות על פי סיטרואן. מוזר פתאום להיתקל בתיבה בעלת 4 הילוכים בלבד לאחר שהתרגלנו ל- 5,6 ואפילו 7 הילוכים. מלבד פעולה לא חלקה בנסיעה איטית ודפיקות קטנות מדיי פעם במעבר בין הילוך ראשון לשני, תיבת ההילוכים עושה את עבודתה נאמנה ואני מאמין כי רוב הלקוחות הפוטנציאליים של הרכב לא ירגישו בחיסרון עד אשר יגיעו למהירויות שיוט. עקב ארבעת ההילוכים, שיוט במהירות של כ- 110-120 קמ"ש מלווה בסל"ד גבוה יחסית של מעל ל-3000 סל"ד, מה שכמובן פוגע בצריכת הדלק שעמדה על כליטר אחד לכל 12 קילומטרים בממוצע במהלך המבחן. בתוך העיר הצריכה עמדה על כליטר ל- 10 קילומטרים ומחוץ לעיר על ליטר אחד ל- 14 קילומטרים. הופתעתי לטובה לגלות כי ה- C3 שקטה מאוד בכל מהירות ובידוד הרעשים טוב מאוד. המתלים רכים אך לא מדיי והשלדה מהנה אם רוצים לתקוף כמה פניות. אך העובדה שהמנוע והגיר הם לא בדיוק ספורטיביים, מוציאה מהנהג את החשק לעשות כן.
בשורה התחתונה, ה- C3 ענתה על הציפיות. מדובר במכונית צרפתית קטנה ומעוצבת, שלמרות גודלה החיצוני מצליחה לספק מרווח נוסעים מכובד, איכות הנסיעה טובה, והעובדה כי מדובר באמת באחת מהמכוניות הקטנות היפות ביותר על כבישי ישראל תהפוך אתה למתחרה ראויה בסגמנט הקומקפטיות הקטנות למרות תג מחיר גבוה יחסית של כ- 108,000 שקלים בגרסת המבחן (או: 102,000 שקלים לגרסת הכניסה) .
|
|
- סיטרואן C3 דגם 2012 | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C3 דגם 2012 | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C3 דגם 2012 | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C3 דגם 2012 | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C3 דגם 2012 | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C3 דגם 2012 | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C3 דגם 2012 | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C3 דגם 2012 | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C3 דגם 2012 | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C3 דגם 2012 | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C3 דגם 2012 | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C3 דגם 2012 | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C3 דגם 2012 | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C3 דגם 2012 | צילום: פיליפ רוזין
- סיטרואן C3 דגם 2012 | צילום: פיליפ רוזין