"היא דווקא חמודה היאריס הזו" כך הייתה תגובתי הראשונה וגם תגובתם של כמה ממכריי שהביעו דעתם על היאריס החדשה של טויוטה. מאז ומתמיד היאריס הייתה סמל למכונית עירונית מהרמה הגבוהה ביותר, בעיקר בפאן האמינות. גם כמשומשת, שומרת היאריס על ערכה מצוין, נקודת זכות חשובה לא פחות בטבלת הבעד ונגד לפני בחירת מכונית חדשה. היאריס החדשה שומרת על הסטטוס קוו, היא נראית טוב ומזכירה את אחותה הגדולה האוריס, במיוחד בחזית המוכרת של טויוטה. העיצוב מעניין אך לא יוצא דופן, ניתן לראות כי טויוטה לא חיפשו "לצאת מהקופסא" עם היאריס החדשה, אלא להמשיך את אותו מתכון מוצלח שהביא אותה עד הלום.
מבפנים, כרגיל מצוין. לא הופתעתי כאשר נכנסתי לראשונה אל היאריס וגיליתי איכות חומרים טובה ואיכות הרכבה מעולה כמצופה מטויוטה. גם כאן, אין מאפיינים בולטים כלשהם והכל מוכר, ברור ונוח אם כי מעט אפרורי מידי. גלגל ההגה מצופה עור ובעל תפירה יפה אשר גורמת לאוחז בו לתחושה ספורטיבית משהו. הדשבורד מעוצב עם מוטיבים עגולים ותוספת מסך המגע "Toyota Touch" שמצטרף ברמת הגימור הגבוהה בהיצע (Style) משלים את החבילה. יש לציין כי המערכת הנ"ל היא מקורית מבית טויוטה ואינה מורכבת בארץ כמו מערכות מסך מגע אחרות. היא מהטובות שנתקלתי, פשוטה לתפעול, נראית מצוין ובעזרת דיבורת Bluetooth מקורית, אינספור יציאות שמע ותפעול מההגה, היא בת לוויה מצוינת. חשוב להזכיר כי ברמת הגימור הנמוכה יותר של היאריס, ה- Sol, ההבדל היחיד הוא חסרונה של אותה מערכת Toyota Touch. בהמשך גיליתי כי המושבים סבירים אך בנסיעות ארוכות אינם תומכים מספיק ומעט נוקשים, תנוחת הנהיגה הייתה טובה עבורי, אך חבר שהצטרף לנסיעה התקשה למצוא את תנוחת הישיבה הטובה לו. המרווח לנהג ולנוסע שלצידו טוב מאוד, מאחור מעט צפוף אבל גם מבוגר ארוך מידות לא יתלונן יותר מדיי אפילו בנסיעה ארוכה. תא המטען של היאריס מרווח וניתן לשלוט על עומקו.
טויוטה כמו טויוטה, אין דרמות. מתחילים בנסיעה רגועה בתוך רחובות העיר הצפופים והתחושה מוכרת. היאריס הקטנה היא מכונית נוחה, שקטה והתחושה הכללית היא של מכונית "חלקה" משהו. אין דרמות, אין הפתעות, הכל על מי מנוחות וטוב שכך. כנראה לזה כיוונו מהנדסי טויוטה. הבולמים עושים את עבודתם נאמנה כאשר בורות ופסי האטה "מתגהצים" להם תחת הגלגלים מבלי שיפריעו יתר על המידה ליושבי הרכב. תיבת ההילוכים הרציפה (CVT) בעלת שבעה יחסי ההעברה אינה מורגשת כלל ומנוע ה- 1.4 ליטר על כל 99 סוסיו, מספיק זריז על מנת להשתחל בין הרכבים בתנועת העיר הצפופה.
לאחר שסיימתי להתרשם מהיאריס ברחובות העיר, הפניתי פניה דרומה בתקווה להנות ממנה גם על הכביש המהיר אך לצערי, נתקלתי בפקקים אינספור. האמת שגם כאן, לא סבלתי. היאריס המשיכה להיות מקום נעים להיות בו גם בשהייה בפקקים הצפופים של תל אביב. לאחר שהפקקים השתחררו, על הכביש המהיר התחילו להתגלות חסרונותיה המעטים של היאריס. הגיר הרציף שהיה מצוין בתוך העיר, גורם למנוע קטן-הנפח לצווח בסל"ד גבוה בכל נסיון עקיפה במהירות גבוהה. במהירויות של מעל ל- 110 קמ"ש המנוע הקטן מאבד מכוחו והצליל שהוא מייצר אינו נעים. בידוד הרעשים של המכונית הקטנה היה טוב אם כי מטויוטה היינו מצפים למעט יותר.
כמו בהרבה מכוניות חדשות גם היאריס מצוידת בנורת "ECO" בלוח השעונים. נורה זו למעשה דלוקה ברוב שעות הנהיגה, במיוחד בעיר בכל עת שדוושת התאוצה נלחצת בעדינות. כאשר מבצעים עקיפה או אפילו לוחצים בהחלטיות על דוושת הגז, הנורה נכבית. אם כך הבנתם את מטרתה של נורה זו, לא פעם מצאתי את עצמי במשחק קטן אל מול מחשב הרכב, ניסיתי למצוא את הגבול שבין מצב החיסכון של הנורה לבין המצב בו היא נכנעת לי. אם כך ובאותו נושא, היאריס היא אכן מכונית חסכונית. לא ברור אם דווקא בגלל נורת ה- "ECO" העקשנית או פשוט בגלל שזו טויוטה, אך בתנאי המבחן התובעניים הכללו פקקים מרובים ונסיעה בתוך העיר, הצליחה היאריס לצרוך בממוצע 12.5 ליטר לכל קילומטר בתוך העיר וצריכה של כמעט 16 קילומטרים לליטר מחוץ לעיר. הממוצע בכל ימי המבחן עמד על כ-13.5 קילומטר לליטר, הנהיגה הייתה תובענית ולכן הצריכה הגבוהה יחסית, בתנאים אחרים ניתן לצפות לצריכה טובה משמעותית.
לסיכום, אין הפתעות וטוב שכך. כאשר נכנסים לרכב מתוצרת טויוטה מצפים לרמה מסוימת. עם השנים טויוטה סיגלה לעצמה מוניטין של יצרנית הגונה, איכותית ואמינה מאוד שמעניקה שקט יחסי לרוכשים אי-אלו מרכביה. עם היאריס החדשה אני שמח לבשר כי אותו מוניטין לא נפגע. היאריס היא מכונית נהדרת, במיוחד לאלו שמבלים את רוב שעותיהם על ההגה ברחובות העיר ובפקקים הצפופים של המרכז. איכות ההרכבה הטובה, שמירת הערך לפי היסטוריית היאריס צפויה להיות טובה לא פחות.
היאריס של טויוטה משווקת בישראל בשתי רמות גימור; הראשונה היא ה- Sol והיא תהייה שלכם תמורת 99,000 שקלים, השנייה והמאובזרת יותר היא ה- Style אשר מצוידת במערכת המולטימדיה Toyota Touch שבעיננו, שווה בהחלט את 4,000 השקלים הנוספים. אם אתם מאלו שמעוניינים בתיבת הילוכים שדואגת להפעיל גם את רגל שמאל, מציעה היבואנית את היאריס גם בגרסה ידנית, אך רק ברמת הגימור Sol ובעבור 92,000 שקלים.
|
|
- טויוטה יאריס | צילום: פיליפ רוזין
- טויוטה יאריס | צילום: פיליפ רוזין
- טויוטה יאריס | צילום: פיליפ רוזין
- טויוטה יאריס | צילום: פיליפ רוזין
- טויוטה יאריס | צילום: פיליפ רוזין
- טויוטה יאריס | צילום: פיליפ רוזין
- טויוטה יאריס | צילום: פיליפ רוזין
- טויוטה יאריס | צילום: פיליפ רוזין
- טויוטה יאריס | צילום: פיליפ רוזין
- טויוטה יאריס | צילום: פיליפ רוזין
- טויוטה יאריס | צילום: פיליפ רוזין
- טויוטה יאריס | צילום: פיליפ רוזין