אני אוהב סטיישן. הפרקטיות והנוחות בתא מטען גדול ונוח להטענה, יחד עם מראה טוב (ברוב המקרים) פשוט עושים לי את זה. בישראל, לעומת זאת, רכבי סטיישן אינם פופולאריים כמו באירופה, שם הסטיישנים נפוצים מאוד – אפילו במכוניות סלון כמו ב.מ.וו סדרה 5 ומרצדס E קלאס. סובארו, שתמיד הציעה גרסאות סטיישן למכוניותיה, מציעה גם גרסאות סטיישן מוגבהות ובעלות הנעה כפולה המכונות אאוטבק. מדובר בסטיישן מוגבהת שיכולה להיכנס לשטח ולהוביל את המשפחה המטיילת למקומות שאליהם מכונית נוסעים מהשורה לא תגיע, ובו בעת להציע נוחות והתנהגות של מכונית מנהלים; ביחד עם השימושיות היומיומית של תצורת הסטיישן, מדובר בחבילה מפנקת בהחלט.
האאוטבק מבוססת על גרסת הסטיישן של ה-B4 הנוכחית, דבר האומר שהיא מתאפיינת במימדים גדולים ונוכחות. המידות גדולות יותר מה-B4 סדאן המוכרת: נתון האורך עומד על 477.5 מ"מ לעומת 473 ב-B4 ואילו הרוחב גדל ב-4 סנטימטרים משמעותיים, 182 מ"מ לעומת 178 מ"מ. במימד הגובה גדל ההפרש לכדי 11 סנטימטר ועומד על 161.5 מ"מ לעומת 150.5 מ"מ. גובהה של גרסת הסטיישן הרגילה גבוה במעט מגרסת הסדאן, 153 מ"מ ליתר דיוק, כאן המרכב הוגבה עוד יותר על מנת להעניק מרווח גחון וזוויות מרכב לטובת יכולת שטח שתאפשר לרדת מהאספלט בביטחה. התוצאה נאה ומעניקה לרכב פחות מראה של סטיישן, שאפיין כל כך את האאוטבק היוצאת, ויותר מראה של רכב פנאי אמיתי. ליד ה-B4 ניראת האאוטבק גדולה ומרשימה יותר, הפרופורציות נכונות יותר ולטעמי היא נאה ושלמה יותר מה-B4 בגרסת הסדאן.
עם הכניסה לרכב מתגלה תא הנוסעים המוכר של ה-B4 שמתאפיין בלוח מחוונים נקי וברור. רמת החומרים אינה מצטיינת והיינו שמחים לגלות משטחי פלסטיק פחות חלולים בחלק מהמקומות. איכות ההרכבה לעומת זאת טובה מאוד וכל המשטחים מחוברים כראוי, אין ציוץ ואין חריקות גם בכבישים משובשים וגם בשטח. על איכות החומרים מחפה האבזור הנדיב. בגרסת ה-XS בה נהגנו קיבלנו מושבים עטויים עור בצבע קרם שהעניקו לתא הנוסעים אווריריות, בנוסף ניתן היה למצוא כיוון חשמלי למושב הנהג, בקרת אקלים, בקרת שיוט, חלון שמש, פנסי קסנון ובלם יחד חשמלי. בתחום הבטיחות האאוטבק מצוידת בשש כריות אוויר, בקרת משיכה, סיוע בבלימה ומערכת המתריעה על ירידה בלחץ האוויר בצמיגים. תנוחות הישיבה גבוהה ושלטת, מזכירה כי אנו לא נוהגים ב-B4 של השכן. המושבים עצמם נוחים ולא מעייפים גם בנסיעות ארוכות. מאחור, בשורת המושבים השנייה המרחב לרגליים ולראש טוב מאוד, שלושה מבוגרים אומנם ירגישו קרובים מידי, אך אין בעיה להסיע 3 ילדים מאחור בנוחות יחסית. תא המטען מציע נפח הטענה גדול במיוחד של 526 ליטרים או 1,726 כאשר המושבים מקופלים, מנפלאות הסטיישן. תא המטען נוח מאוד להטענה ורק מחכה לקלוט את ציוד הקמפינג שלכם.
בוקסר – כנהוג אצל סובארו המנוע שמניע את האאוטבק מגיע בתוצרת בוקסר ומציע נפח של 2.5 ליטר. המנוע מנפק 167 כ"ס המושגים ב-5,500 סל"ד ונתון מומנט של 23.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד, מה שמותיר רצועת כוח צרה יחסית. כל זה משודך לתיבת הילוכים רציפה שמחולקת במצב הידני לשישה יחסית העברה הנשלטים על-ידי מנופים מאחורי גלגל ההגה. כל זה צריך להזיז את האאוטבק ששוקלת 1,535 ק"ג, ה- B4 לשם השוואה שוקלת 1485 ק"ג. בהתנהלות יומיומית מציעה האאוטבק ביצועים טובים ומספקים בהחלט. אין שום בעיה לבצע עקיפות או לשייט במהירות גבוהה ושוללת רישיון. תיבת ההילוכים מתפקדת היטב, העברות ההילוכים עוברות ברכות ותפעול התיבה מהמשוטים מאחורי ההגה נוח ויעיל. גם תחת עומס התיבה אינה מתבלבלת, משנה את יחס העברה ויחד עם המנוע מזיזה את כל הכבודה הזאת בנחישות.
נוחות הנסיעה הטובה שזכורה לנו מה-B4 נשמרת גם כאן למרות שהמתלים הוקשחו מעט. במהירויות נמוכות נוחות הנסיעה מעט נוקשה אך משתפרת והופכת לטובה מאוד ככל שעולה המהירות.
התנהגות הכביש טובה כמצופה מסובארו. בדור הנוכחי אומנם ההתנהגות מעט נפגעה והיא פחות טובה מבעבר אך עדיין גם ה-B4 הרגילה וגם גרסת האאוטבק שמרו על התנהגות טובה ובטוחה. ההתנהגות טובה בטח כשמשווים את האאוטבק לרכבי פנאי אחרים ואף לרכבי מנהלים אחרים. בכל החבילה פוגם ההגה שמרגיש מנותק וקל מידי, מה שפוגם בביטחון ובמידע שמועבר לנהג.
שטח – בשבילים הדוקים ולא מצולקים מידי האאוטבק זורח, מערכת ההנעה הכפולה מאפשרת לייצר קצב מהיר מאוד ועם ניתוק בקרת היציבות גם החלקות מהנות ופוטוגניות. ורק ההגה, שוב ההגה, פוגם מעט בחגיגה ומרגיש מנותק מכל הבלאגן. נוחות הנסיעה הטובה מהכביש נישמרת גם כאן בשטח ומאפשרת לייצר קצב גבוה מבלי לגרום נזק לחוליות הגב. בשטח טכני יותר יעצר האאוטבק בגלל זוויות מרכב מגבילות שלא יאפשרו להתקדם אלא אם כן אתם מעוניינים לתלוש את הפגוש או החצאית. אפשר להגיע עם האאוטבק למקומות שהמשפחתית שלכם רק חלמה להגיע אליהם, והוא ייעצר רק במקומות בהם יעצרו גם הג'יפונים האופנתיים.
במחיר של 219,900 שקלים לגרסת ה- XS המאובזרת ו- 202,900 לגרסת ה- X מציעה האאוטבק תמורה מעולה למחיר. במחיר שאינו גבוה בצורה ניכרת ממכונית מנהלים מאובזרת אפשר לקבל את אותם ביצועים ואת אותו הפינוק יחד עם שימושיות גבוהה בהרבה ויכולת שטח שתביא את המשפחה למקומות שלא הכירו בעבר. כמה חבל שלא ניראה הרבה כמוהו בכבישים בגלל הקיבעון של הישראלי המצוי שלא ממש פוזל לכיוון מרכב סטיישן שכל כך נהוג באירופה וגם בארה"ב.
|
|
- סובארו אאוטבק | צילום: איגור קנופוב
- סובארו אאוטבק | צילום: איגור קנופוב
- סובארו אאוטבק | צילום: איגור קנופוב
- סובארו אאוטבק | צילום: איגור קנופוב
- סובארו אאוטבק | צילום: איגור קנופוב
- סובארו אאוטבק | צילום: איגור קנופוב
- סובארו אאוטבק | צילום: איגור קנופוב
- סובארו אאוטבק | צילום: איגור קנופוב
- סובארו אאוטבק | צילום: איגור קנופוב
- סובארו אאוטבק | צילום: איגור קנופוב
- סובארו אאוטבק | צילום: איגור קנופוב
- סובארו אאוטבק | צילום: איגור קנופוב
- סובארו אאוטבק | צילום: איגור קנופוב
- סובארו אאוטבק | צילום: איגור קנופוב
- סובארו אאוטבק | צילום: איגור קנופוב