בע"ה נעשה ונצליח
אוטוספורט
אוטוספורט עם Tapatalk עדכוני RSS [מגזין] עדכוני RSS [פורום] אוטוספורט בפייסבוק
אוטוספורט חדשות רכב מבחני רכב כתבות ודעות פורום רכב ספורט מוטורי אביזרים וצרכנות היגוי יתר נשים בכביש מבצעי רכב
חם באתר: רנו קאפצ'ור יונדאי i30 פולקסוואגן גולף טויוטה קורולה קיה פיקנטו הונדה סיוויק
עוד באתר: ארכיון אירועים מוצרי אוטוספורט
התחבר או הירשם בחינם
תקנון הפורום |  משתמשים |  חיפוש בפורומים |  שאלות נפוצות |  Tapatalk
פורום רכב ← מועדון VAGs ← הסבת גיר V5 מאוטומט לגיר רגיל - הושג
שלח תגובה |  הדפס אשכול 83 הודעות באשכול זה | עבור לעמוד: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Aditi
חבר באוטוספורט

סמל אישי של המשתמש


צפה בפרופיל של Aditi

הודעות: 13055
מיקום: דרום מרכז

16/08/2009
תענוג - *clap*
אוטוספורט
הודעת פרסומת


מוצרי טיפוח לרכב    |     שמני מנוע    |     שמני גיר    |     תוספי שמן ודלק    |     כסא ריקיילנר למחשב
Ed.r
חבר באוטוספורט

סמל אישי של המשתמש


בקר באתר: http://www.drhaled.dpages.co.ilצפה בפרופיל של Ed.r

הודעות: 456
מיקום: תל אביב יפו

16/08/2009
ואי אסף מה זה עשית לי חשק לגיר רגיל.... :twisted:
להתחיל להתעניין?שווה?מה אתה אומר??האוטו שלי פשוט כל כך מסובך שאני מפחד שמישהו יגע בו..ראיתי סתם ציפ מה עשה לי!
תמונה

לחברי הפורום,בכל הקשור לרפואת שיניים:שאלות,ייעוץ או הדרכה פנו אלי.אני כאן בשבילכם :thop: אד
המרפאה: http://www.facebook.com/Dante.Dental
Aditi
חבר באוטוספורט

סמל אישי של המשתמש


צפה בפרופיל של Aditi

הודעות: 13055
מיקום: דרום מרכז

16/08/2009
אד אין סיבה לחשוש, במידה ועושים הכל כשורה ועל הצד הטוב ביותר :wink:

ולמען האמת, לגבי הציפ' אל תפיק מהמקרה לקחים שלילים, אתה בחרת להלחים ולחבר לבד :wink:
R23
חבר באוטוספורט

סמל אישי של המשתמש


צפה בפרופיל של R23

הודעות: 849

27/08/2009
להלן המדריך,

אשמח להערות בונות על מנת לייעל את המדריך :D .

הסבת גיר מאוטומט לגיר רגיל.

למה אתה רוצה להחליף את תיבת ההילוכים האוטומטית ?

1) תיבת ההילוכים האוטומטית של VW 01m היא המיץ של הזבל ... וב-10000 ש"ח זה זבל דיי יקר ( תיבה לא אמינה ).
2) תיבת ההילוכים הידנית של VW O2J היא תיבה הרבה יותר מהנה לנהיגה ב-8000 ש"ח ניתן לסגור את כל פינות ההסבה.
3) נתון שמצאתי, TDI אוטומטית מקבל רק 35 MPG.לעולם האמיתי, שבו המנוע מסוגל להגיש prius אתגרי 50 MPG.
4) לדעתי יש "אור ירוק" לעשות את ההסבה הזו.
5) אז אם יש לך תיבת הילוכים אוטומטית ואתה רוצה לחסוך קצת כסף, ולקבל יותר מומנט, דוושה חדה, חיסכון בדלק, אמינות וכו'. זה הפיתרון האולטימטיבי.


למי מיועד המדריך ?

מדריך זה מיועד לכל בעלי VW גולף,בורה,חיפושית החדשה עם מנוע V5 . מדריך זה מותאם ספציפית לבורה V5. עבור אלה שרוצים קצת יותר כוח.

הערה: הסבה היא הסבה גם לגבי מנועי 4 צילינדר,רק צריך גיר שונה ושאר הרכיבים זהים ( חוץ מהניהול כמובן ).

מה אנחנו צריכים

חשמל:

"53" ממסר (ממסר Horn).
מלחם.
חיישן מהירות (צריך להגיע עם התמסורת).

מכניקה :

כבלים + ידית הילוכים - קיימים שני סוגי כבלים, יש לוודא כי המספר בתחתית הידית תואם את מספר השילדה של הרכב.
דוושות, ניתן להוסיף רק דוושה אחת הדבר ניראה לי קצת חאפרי אז החלפתי את כולן לשל GTI MK4.
תיבת הילוכים ידנית O2J 5 הילוכים שפורקה מ V5 או V6 ( הנעה קידמית ). ההאווזינג שונה משל כל מנועי ה 4 צילינדר של VAG.
סטרטר של VR6 ידני.הסטרטר של האוטומט לא יעבוד ( יעבוד אבל לא יסובב את המנוע ).
ציריות.ציריות של GOLF GTI MK4 ידנית, הציריות של האוטומט קצרות יותר.
תושבת גיר עליונה, של האוטומט לא תתאים.
לדרוש מהפירוק את כל הברגים שפורקו מהתמסורת, מהציריות, מהכבלים, מהסטרטר, מהמנוע, וכו'.
משאבות קלאץ': ישנן 2 משאבות - אחת תחתונה, ואחת עליונה.
קו שמן משאבות קלאץ'.


ציוד חדש -

1x מצמד חדש ( קלאץ' ) עם מיסב לחץ חדש.
12x ברגים בחיבור הציריות לגיר, ברגים אלו מיועדים לשימוש "חד פעמי".
1x LOCK TITE; סוג של נוזל שנועל את הבורג במקומו ומונע מהבורג להיפתח.

קו שמן הגה -

תמונה

גיר + כבלים וידית מתאימים -

תמונה

בצבעים -

כחול - מיקום הסטרטר.
ירוק - חיישן אורות רוורס.
צהוב - בורר הילוכים.
טורקיז - משאבת קלאץ'.
כתום - חיבור התושבת גיר העליונה.
סגול - קרדן ( חיבור הציריות לגיר ).
אדום - חיישן מהירות.
בורדו - ידית הילוכים + כבלים.

קלאץ' + מיסב לחץ + גלגל תנופה + ברגים מקוריים ( חשוב ) -

תמונה

כלים:

תצטרך הרבה כלים זה הרבה עבודה !

כלים מיוחדים:

VAG-COM
ביטים כוכב 12 צלעות M8, M10, M12 .
ג'ק להורדת תיבת ההילוכים .
ג'ק לתמיכת המנוע.
2 בוקים רציניים.
וולטומטר יש לבדוק מספר רציפויות.


בהצלחה.


מתחילים

ראשית, לא להתחיל עד שמיקמתם את הרכב באיזור שטוח, יש להרים את החלק הקידמי של הרכב ולהניחו על זו הבוקים, רק בזהירות ולבדוק שהבוקים יושבים בצורה כזו שלא תקרה חס וחלילה פאדיחה. אני ממליץ גם לאבטח את הרכב בכך שנזרוק שתי בלוקים מאחוריי הגלגלים האחוריים.
יש לשמור את כל הברגים ואפילו לקודד אותם.

לשלב N בפעם האחרונה, ברגע זה הרכב מבין שהוא נולד מחדש.


פירוק הרכב, יש הרבה מה לפרק :D ,

הסרת הציריות -

הסר את הגלגלים הקידמיים.
פרק את שתיי ברגיי הפיליפס ( מסומן בצהוב ).
בקש ממישהו שילחץ על הבלמים בכדי שתוכל לפרק את בורג הצירייה מהגלגל.
בעזרת מוט כוח ובוקסה 12 צלעות 30 מ"מ - ניתן לעצור את הדיסק מלהסתובב בתמיכה של דורן בין הקאליפר לדיסק ( מהחלק העליון ) ( מסומן באדום ).
הסר את הבורג 16mm מהחלק הקדמי של זרוע A כדי להשפיע על המוט התחתון,לאחר פירוק הברגים יש לדחוף את המוט כלפיי מעלה.
פרק את הברגים 10 מ"מ 12 צלעות מהחיבור של הציריות לגיר ( סה"כ 12 ברגים ) ( מסומן בירוק ).
השתמש בחולץ כדי לדחוף את הצירייה מן הגלגל ( ניתן לדחוף גם באמצעות דורן גדול ! ופטיש ).
לאחר מכן יש לסובב את ההגה לצד אחד ותוך כדיי סיבוב לחלוץ את הציריות.

תמונה

תמונה


הסרת ההילוכים -

מתחת לרכב בצד האחורי של תיבת ההילוכים האוטומטית ישנו כיסוי פלסטיק, יש להסיר את הכיסוי.
סובב את המנוע על מנת להסיר את שלושת ברגיי הטורט ! ( חלק שמחובר בין המנוע לגיר וניתן לראות אותו מלמטה אך ורק תוך כדי סיבוב המנוע ).
הסר את המצבר, תושבת מצבר, ואת תיבת האוויר. כסה את כניסת האוויר למנוע.

תמונה

שחרר את כל הצמה של תיבת הילוכים אוטומטית מהגיר.
הסר את קו השמן של ההגה כח.
שחרר את כבל הבורר של תיבת ההילוכים האוטומטית.
נתק את צינורות המים של קירור הגיר .
הסר את הסטרטר.
הסר את שתיי ברגיי חיבור המנוע לגיר העליונים ( לא לדאוג המנוע והגיר עדיין לא יזוזו לשום מקום ).
תמוך את המנוע בעזרת ג'ק גדול ( מכונאים ).
הסר את ברגיי התושבת התחתונה מהגיר ( 18 מ"מ ).
הסר התושבת העליונה של הגיר + שיחרור כל התושבת שמחוברת לגיר ( קצת קריעת תחת אבל הדבר יעזור בהורדת הגיר ).
הכנס ג'ק תחת תיבת ההילוכים האוטומטית ותמוך אותה.
הסר את ארבעת ברגי חיבור הגיר למנוע ( תחתונים במידה 18 מ"מ ).
נענע בעזרת מוט את הגיר אחורה קדימה בזהירות.
הסר את התיבה (כן, אני עושה את זה נשמע קל!).




הכן את המנוע לשידוך !

הסר את " גלגל התנופה של האוטומט ", יש לעצור את המנוע בצד השני מלהסתובב ( מהפולי ).

תמונה

נתק את האגזוז ( בוקסה 17 מ"מ עם מאריך ארוך ).
ישנו מחבר לצינור פליטה האחורי של המכונית, שחרר אותו (לפעמים זה דורש פטיש).
הסר את מגן החום הקידמי + מעומק של המכונית כדי לחשוף את ידית ההילוכים + כבל.
הסר את שתי ברגיי הידית תחת הרכב.

חזור לתוך הרכב

הסר מאפרה.
הסר מצת .
הסר את המתכת שמחברת בין קצוות הקונסולה.
הסר את הכבל שנועל את הסוויץ', הוא ישלף רק אם תעבירו למצב P . ( בצהוב )

תמונה

הסר את כיסוי מתכת .
הסר את כיסוי הפלסטיק PRND321 על ידי שליפה חזקה.
בקיצור הסר את כל הקונקטורים.
פתח את 2 ברגיי הידית הילוכים מלמעלה והורד בזהירות את הידית + כבל מטה. ( באדום התמונה מעלה ).

אז חשבת הקודם היה קל ...הנה עוד!


פירוק פלסטיקה פנימית צד נהג לטובת חשיפת הנתיכים, לאחר שחשפת את כל הנתיכים קדימה לעבודת חשמל.

פרק את המגבים.
הסר את כיסוי המחשב מנוע, תא נוסעים ואת מסנן המזגן.
הסר מחשב הגיר.
הסר מחבר ל ECU.
פרק את מחבר גדול של ECU (ראה להלן).
מצא את הפין עם המשכיות לצמה של המחשב גיר (במקרה זה, זה היה אפור חוט על ההצמדה 9 בבית ECU ו 16 PIN על TCU, אבל זה אמור להיות צהוב / חוט אדום, שיש לו המשכיות עם PIN ב 19 הגדולה מחבר ECU). גזור את החוט על TCU.
ישנו פין מזויף שלא מחובר אליו שום כבל ( PIN 66 ).
יש לשלוף את הפין המזויף מפין 66 בצמה של ניהול המנוע.
העבר האפור או צהוב / אדום ל PIN 66, ושתול את הפין המזויף מהמקום שהעברת ממנו את החוט.

שלוף את רליי 175 מהלוח בפנים הרכב, פזר את החוטים מאחור.
חתוך את החוט הירוק / שחור מן החלק האחורי של שקע 175 (אמור להיות 5 PIN, ישירות במרכז של שקע) ולחבר אותו לסוויץ של הקלאץ' התחתון.
חתוך את החוט האפור / אדום (צהוב / ירוק ב 2000 + מספר 9).
בדוק המשכיות החוטים של האפור / אדום או צהוב / ירוק עם מחבר TCU .
חבר האפור / אדום או צהוב / ירוק בחיבור השני של הסוויץ של הקלאץ'.



הרכבת הרכב

התקן את ידית ההילוכים.

תמונה

התקן את מגן החום.
התקן את האגזוז.
התקן את הדוושות החדשות + משאבת קלאץ ( ללא קו השמן ), הם תפוסות על ברגיי 13 מ"מ.

התקן קו שמן משאבות קלאץ'.
התקן קו שמן הגה.
התקן צינורות מים.
התקן גלגל תנופה.

תמונה

וודא שהגלגל ממורכז בעזרת מוט. הידוק הברגים נעשה בשיטה של נעילת כל הברגים עם ידית כוח ראשית 90 ואז 45 מעלות .
וודא כי הגלגל ממורכז.

תמונה

התקן קלאץ'.

תמונה

התקן מיסב חדש על הגיר.
התקן את הגיר למנוע ( רצוי עוד אדם אחד איתך ).
התקן תושבת עליונה.
התקן תושבת תחתונה.
התקנת משאבות קלאץ' -
המשאבות מוזנות משמן ברקס , אז מה שעושים זה חותכים את הניפל הכנה שיש במיכל השמן ברקס ומחברים את הקו החדש -

תמונה

בצהוב מיקום הניפל.
באדום הידיים הנקיות שלי :lol: .
התקן משאבת קלאץ' בגיר וחבר אותה לקו שמן המשאבות קלאץ'.

תמונה

בצהוב - היציאה מהמשאבת קלאץ' לקו השמן של המשאבה השנייה.
באדום - קו ההזנה של המשאבות.
בקש מחבר שיפמפם בקלאץ', ותוך כדי שהוא מדביק את הקלאץ' נקז אוויר מהמשאבות קלאץ' ( מהגיר ).
התקן סטרטר.
התקן חיישן מהירות.

תמונה

התקן חיישן רוורס.
התקן ציריות.
התקן מגן ציריות.
התקן מוט תחתון.
התקן מצבר.
התקן תיבת אוויר.

לא לשכוח למלות שמן גיר !!!. MT-90 בלבד !.

תמונה

שלב אחרון חביב

ראשית מפתח אומר שאתה לא מפעיל את המכונית ... זה רק על מנת לבדוק חשמל, את תוכנית המחשב, וכו '

מפתח

עכשיו, פתח את התוכנה vag com
עבור אל מנוע
עבור אל Coding
שנה את קידוד מ 1 עד 2
לשמור
יציאה
מפתח Off
מפתח
עבור אל מנוע
עבור אל תקלות.
נקה תקלות.
יציאה
יציאה

עכשיו את המכונית מוגדרת עבור כמכונית ידנית.

שים את המכונית ברוורס, לוודא כי האור רוורס עובד.

הפעל את הרכב לזמן קצר, בדוק רעשים לא הגיוניים.

צא לסיבוב קצר ובדוק שכל ההילוכים משתלבים כהלכה. ( ממליץ עם מכונאי ).

בקיצור ולעניין שיהיה בהצלחה למי שיחליט ללכת עם זה, ולא לשכוח הדבר ניתן לביצוע.
shayman
חבר באוטוספורט

סמל אישי של המשתמש


צפה בפרופיל של shayman

הודעות: 196
מיקום: ראשון לציון

27/08/2009
פיייששש אסף כל הכבוד על המדריך ממש מושקע ונישמע מאוד קל לעשות חח
יש לך ידי זהב כל הכבוד

תגיד לי אתה מכונאי רכב או שיש לך ידע מקריאה בלבד?
כרגע על עגלה בלי סוס :-\
אבל לפעמים יש הפתעות בחיים :-)
פיליפ
מנהל מועדון אוטוספורט

סמל אישי של המשתמש


צפה בפרופיל של פיליפ

הודעות: 22411
מיקום: ב"ש/ערד

27/08/2009
אסף כל הכבוד.
french toast
Aditi
חבר באוטוספורט

סמל אישי של המשתמש


צפה בפרופיל של Aditi

הודעות: 13055
מיקום: דרום מרכז

27/08/2009
מושלם! מדריך מסכם וענייני לחלוטין *clap*
Nir90h
חבר באוטוספורט

סמל אישי של המשתמש


צפה בפרופיל של Nir90h

הודעות: 21

27/08/2009
אין מה לומר, מרשים ביותר!
תתחדש וסע בזהירות. :thop:
שלח תגובה  | פורום רכב ← מועדון VAGs ← הסבת גיר V5 מאוטומט לגיר רגיל - הושג עבור לעמוד: 1, 2, 3, 4, 5, 6
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 0 אורחים
cron