אני אוהב את הקטגוריה שנקראת אצלינו בלבנט "מכוניות מנהלים". במחיר שהוא גבוה מעט יחסית למכונית משפחתית – מקבלים תמורה משופרת בהרבה. לרוב מדובר לא רק במימדים גדולים יותר: איכות הנסיעה בהחלט מצדיקה את הפרמיה – וגם התחושה שאתה לא נוסע בסתם רכב כמו כולם. ואני חושב שהקטגוריה הזו ברובה – והאינסיגניה בפרט – נותנת פייט יפה לאופנת הג'יפונים. יודעים מה? האינסיגניה מרשימה ויפה (לטעמי), ומרשימה לא פחות מג'יפון.
אז מה עושה את האינסיגניה לטובה? קודם כל, מושבים טובים (המושבים בגרסה שנבחנה שונים משאר הגרסאות). אחרי שנהגתי בהמון מכוניות, נתקלתי ביותר מדי מקרים של מושבים סתמיים – גם במכוניות יקרות. המושבים באינסיגניה שקיבלנו (גרסת ה- Premium – בפסגת ההיצע מבחינת האבזור) לא רק נוחים, אלא גם בעלי כיוונים רבים (כולל הארכת ירכיים) ואפילו מסאג', וזאת למרות היותם נוקשים מעט. עניין של טעם אישי. למושבים הנוחים מצטרפת נוחות נסיעה טובה רוב הזמן, כאשר רק שיבושים חדים מורגשים. בידוד הרעשים, לעומת זאת, סביר בלבד – ונשמעו גם רעשי מתלים. אולי במכונית אחרת היינו פחות 'נטפלים' לזה – כי האינסיגניה נעימה מאוד לנסיעות ארוכות. תא הנוסעים של האינסיגניה נעים לשהייה ויפה. המושב האחורי מרווח, וההורים שבינינו ישמחו לדעת שעיגוני האיזופיקס הם מהנוחים לתפעול שפגשתי. תא המטען גדול מאוד.
האבזור בגרסה ה-הכי מאובזרת שקיבלנו עשיר מאוד, אבל מצוין גם ברמת ה-Innovation שתחתיו. תמצאו כאן, בין השאר, את המושבים המצוינים עליהם כתבתי, גג שמש, תצוגה עילית על השמשה, והתראה על רכבים בשטח המת של המראות. פנסי המטריקס לד יודעים לעמעם את האור הגבוה רק סביב הרכב שעלול להיות מסונוור ולהמשיך להאיר את שאר הדרך באור יקרות; זה עבד מצוין בכבישי השומרון החשוכים, אך מדובר באופציה בתשלום. יצוין לשבח ארסנל מערכות בטיחות נאה כבר בגרסת הבסיס. לסיום, בגרסאות המאובזרות קיימת מערכת סטראו של Bose עם איכות שמע טובה – אם זו הסיבה שאתם משדרגים רמת אבזור, אז דעו שאיכות השמע במערכות סטראו ה'בסיסיות' של אופל מצוינת בדר"כ ולא פחות טובה מה-Bose – אם כי את זו של האינסיגניה ספציפית לא יצא לי לשמוע. במקרה הזה, טובה שמיעת אוזניים ממראה עיניים (של הפרוספקט).
מנוע 1,500 סמ"ק זה לא מעט מדי? ממש לא! 165 כ"ס ו-25.5 קג"מ מומנט (בין 2,000 ל-4,500 סל"ד) הם נתון נהדר. הביצועים טובים, עליות נעשות בקלילות והמנוע גמיש כבר בסל"ד נמוך (כצפוי מדף הנתונים). מי פחות הבריקה היא צריכת הדלק: ליטר ל-11 ק"מ בנסיעה שרובה בינעירוני וחלקה מהירה. אחרי הדיאטה שעבר נפח המנוע הייתי מצפה לנתון יותר טוב.
מחירו של רכב המבחן הוא 194,900 שקלים. אם תוציאו לרגע את הג'יפונים מהראש, תגלו שמדובר במחיר סביר יחסית לאיכויות המכונית ולאבזורה. השאלה שנותרת פתוחה היא איך תהיה שמירת הערך של האינסיגניה – בשוק 'מוטה ג'יפונים' ומוטה מותגי מיינסטרים.
מפרט: אופל אינסיגניה 1.5 טורבו אוטומטית Premium | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1490 סמ"ק | סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,600/165 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 2,000/25.5 |
תמסורת | אוטומטית 6 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 245/45-18 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 145.5/186.3/489.7 |
משקל | 1,472 ק"ג | נפח תא מטען | 490 ליטר |
מיכל דלק | 62 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 9.4 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 218 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 16.4 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים | מחיר | 194,900 שקלים |
מפרט: אופל אינסיגניה 1.5 טורבו אוטומטית Premium | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1490 סמ"ק |
סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,600/165 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 2,000/25.5 |
תמסורת | אוטומטית 6 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 245/45-18 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 145.5/186.3/489.7 |
משקל | 1,472 ק"ג |
נפח תא מטען | 490 ליטר |
מיכל דלק | 62 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 9.4 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 218 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 16.4 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים |
מחיר | 194,900 שקלים |
אופל אינסיגניה 1.5 טורבו אוטומטית Premium
- אופל אינסיגניה 2018 | צילום: דניאל אדמון
- אופל אינסיגניה 2018 | צילום: דניאל אדמון
- אופל אינסיגניה 2018 | צילום: דניאל אדמון
- אופל אינסיגניה 2018 | צילום: דניאל אדמון
- אופל אינסיגניה 2018 | צילום: דניאל אדמון
- אופל אינסיגניה 2018 | צילום: דניאל אדמון