שלושה מסלולי מרוצים בישראל הם חלום שהתגשם, ברוך השם. וכאילו זה לא מספיק, לובינסקי מביאה לארץ את הפיג'ו 208 רייסינג וגם הזמינה אותנו לנהוג בה. הללויה!
המפרט הטכני: מנוע 1.6 ליטרים אטמוספרי, 140 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית ושלוש דוושות שמסודרות נהדר לטכניקת גז-ביניים (שתיים מהן, אם לדייק). מה עוד? כלוב בטיחות מלא, מושבי מרוץ עם רתמות, מתלים קשיחים ומונמכים, בלמים מחוזקים עם אופציה לכיול עוצמת הבלימה של הסרן האחורי ביחס לקדמי, מערכת טלמטריה מלאה ועוד.
אחרי שסיימנו את התדרוך, ולא לפני שעליתי על חליפת מרוץ וקסדה – הגיע תורי לנהוג. מספר הקפות מצומצם אמנם (לצערי), וכשלצידי יושב המדריך גידי קרונין. התנהגות המכונית היא תמצית כל הקלישאות שתוכלו להעלות על לשונכם לגבי הספורטיביות הצרפתיות של שנות התשעים: השלדה מגיבה היטב לפקודות ההיגוי (וגם הזנב 'מתנהג' לפי הספר – כך שצריך גם לדעת לנהוג לפי הספר, כמובן), יש תקשורת ותנוחת הנהיגה מעולה. אה, אין מזגן; ישנם פתחי אוורור שמכניסים אוויר מאזור הגג. אחרי ההקפות, כשכולי קורן מאושר, אני פושט את חליפת המרוץ ונהנה מהבריזה; כדי שתקבלו מושג, אותו היום היה חמסין עם טמפרטורה של כ-40 מעלות. כמו שהבנתם, הכל בחיים יחסי.
אז יש מסלולי מרוצים, יש ייבוא חוקי של רכב מרוצים ייעודי – וחברת 'פרו-דרייב' של ראם סמואל תפעיל ליגת מרוצי CUP שתעשה שימוש ב-208 רייסינג. שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה!
- פיג'ו 208 רייסינג – אירוע ההשקה | צילום: רונן טופלברג
- פיג'ו 208 רייסינג – אירוע ההשקה | צילום: רונן טופלברג
- פיג'ו 208 רייסינג – אירוע ההשקה | צילום: רונן טופלברג
- פיג'ו 208 רייסינג – אירוע ההשקה | צילום: רונן טופלברג
- פיג'ו 208 רייסינג – אירוע ההשקה | צילום: רונן טופלברג
- פיג'ו 208 רייסינג – אירוע ההשקה | צילום: רונן טופלברג
- פיג'ו 208 רייסינג – אירוע ההשקה | צילום: רונן טופלברג
- פיג'ו 208 רייסינג – אירוע ההשקה | צילום: רונן טופלברג
- פיג'ו 208 רייסינג – אירוע ההשקה | צילום: רונן טופלברג