את הסקודה קודיאק בחנתי כשהחל שיווקה – ואהבתי אותה (קישור לכתבה כאן). הפעם אנחנו עם הגרסה הבכירה בכתבה מקוצרת.
אז מה ההבדל בעצם?
המנוע, ההנעה והאבזור. המנוע: 2 ליטרים, 180 כ"ס. הביצועים טובים אבל בעליות חדות חסר מחץ. בכל זאת, הקודיאק שוקלת כ-1.7 טון, כולל הנהג. יש גם גרסת דיזל עם 190 כ"ס – הניחוש שלי הוא שהיא תתמודד עם העליות יותר בקלילות. ועדיין – שלא תבינו לא נכון – הביצועים יותר ממספקים. ההנעה היא כפולה קבועה; לא בדקתי לעומק את יכולת השטח (וגם אין צורך ברכב מסוג הקודיאק – לא את זה הלקוחות מחפשים…) אבל על שבילים בוציים עם אחיזה דלילה הקודיאק הראה יכולת משיכה טובה, עד למגבלותיהם של צמיגי הכביש שהתמלאו בבוץ. מרווח הגחון וזוויותיו טובות – ויאפשרו טיול שבילים לא רע. צריכת הדלק עמדה על ליטר ל-9.5 ק"מ בנסיעה שרובה בינעירונית מישורית ורגועה, וליטר ל-8.5 ק"מ כאשר הנסיעה הייתה יותר מאומצת וכללה גם עליות (אם כי כל עליה היא גם ירידה בחזור, כמאמר הפתגם).
נשארנו עם האבזור. קודם כל, הקודיאק מצויד במושבי עור מלא שלטעמי נוקשים ולא מספיק מפנקים – אם כי לאחר נסיעה ארוכה דווקא התגלו כנוחים. לקח לי גם זמן-מה כדי למצוא תנוחת נהיגה טובה. בגרסה שבחנו הייתה גם מערכת מתלים אדפטיביים שהציעה נוחות נסיעה מצוינת רוב הזמן – אם כי נרשמו חבטות על שיבושים קשים פה ושם. מצב קומפורט הנוח, אגב, רך עד כדי נדנוד. גרסת האקסלוסיב שנבחנה מוסיפה על הגרסאות שמתחתיה מערכת שמע משודרגת של קנטון, גג שמש פנורמי חשמלי, מצלמה היקפית ועוד. מערכת סיוע בבלימת חרום, אגב, קיימת כבר בגרסת הבסיס. מה נשאר? מערכת הסטראו של קנטון התגלתה כאיכותית, קליטת הרדיו טובה, הדיפון בדלתות הרגיש זול מדי, ונשמעו מתא הנוסעים קרקושים (קרה לנו גם בגרסה הקודמת שבחנו). תיקון הסטייה מנתיב הציק לי – ולא כולל גם צפצוף: דווקא בעיקולים חדים יותר בהם הנהג עלול להירדם המערכת לא מתקנת כראוי, וצפצוף היה עוזר. אגב, המושב האחורי מרווח ויש וילונות מקוריים, ואהבתי את המטריה המקורית והתא הייעודי.
שווה את ההפרש ביחס לגרסת הבסיס?
במדיד הרציונלי גרסת הבסיס עם ההנעה הקדמית הזולה בכ-50 אלף שקלים טובה שכלעצמה, גם אם פחות מאובזרת וחסרה את ההנעה הכפולה. במדד האמוציונאלי מי שמחפש את הגרסה "הכי הכי", אוהב אבזור וצריך הנעה כפולה – שקיימת גם בגרסת ה- 1.4 – ימצא מענה בגרסה הנבחנת כאן. ועדיין, לגרסה זו יש בעיה אחרת מבית: בתוספת של כעשרת אלפים שקלים (242,000 מול 232,000 שקלים) אפשר לקנות את גרסת הדיזל עם 190 כ"ס והנעה כפולה, אך ברמת STYLE הממוקמת מתחת ל-EXCLUSIVE ומאובזרת פחות ממנה, אך מאובזרת יפה בפני עצמה. לא נהגנו עליה – אבל ההימור שלי הוא שהיא מציעה תחושת ביצועים עדיפה (עזבו את נתוני ה-0-100 העדיפים של גרסת הבנזין בקטלוג, במנועי דיזל הם מטעים). בקיצור, זמן מצוין לנסיעת מבחן.
מפרט: סקודה קודיאק 2.0 אוטומט, 5 מקומות Exclusive 4X4 | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1984 סמ"ק | סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 3,900/180 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,400/32.6 |
תמסורת | כפולת מצמדים 7 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק מאוורר |
צמיגים | 235/50-19 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 167/188/469 |
משקל | 1,738 ק"ג | נפח תא מטען | 635 ליטר |
מיכל דלק | 60 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 8.2 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 205 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 13.5 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים | מחיר | 232,000 שקלים |
מפרט: סקודה קודיאק 2.0 אוטומט, 5 מקומות Exclusive 4X4 | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1984 סמ"ק |
סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 3,900/180 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,400/32.6 |
תמסורת | כפולת מצמדים 7 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק מאוורר |
צמיגים | 235/50-19 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 167/188/469 |
משקל | 1,738 ק"ג |
נפח תא מטען | 635 ליטר |
מיכל דלק | 60 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 8.2 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 205 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 13.5 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים |
מחיר | 232,000 שקלים |
סקודה קודיאק 2.0 אוטומט, 5 מקומות Exclusive 4X4
- סקודה קודיאק | צילום: דניאל אדמון
- סקודה קודיאק | צילום: דניאל אדמון
- סקודה קודיאק | צילום: דניאל אדמון
- סקודה קודיאק | צילום: דניאל אדמון
- סקודה קודיאק | צילום: דניאל אדמון
- סקודה קודיאק | צילום: דניאל אדמון
- סקודה קודיאק | צילום: דניאל אדמון
- סקודה קודיאק | צילום: דניאל אדמון
- סקודה קודיאק | צילום: דניאל אדמון
- סקודה קודיאק | צילום: דניאל אדמון
- סקודה קודיאק | צילום: דניאל אדמון
- סקודה קודיאק | צילום: דניאל אדמון