אחרי שבחנו את האיביזה ממש לא מזמן – הגיע תורה של הארונה. האם יכולנו לעשות פשוט COPY-PASTE למבחן של האיביזה, או שלארונה יש אופי משלה? יצאנו לבדוק.
רכב המבחן שלנו הגיע בצבע כתום עם גג כסוף – שילוב יפהפה, בטח על פני הררי רכבי הליסינג האפורים (תרתי משמע). קיבלנו למבחן את גרסת ה-STYLE הבסיסית; האבזור עדיף על גרסת ה- STYLE של האיביזה; יש כאן, לדוגמא, בקרת אקלים מפוצלת ופתיחה והנעה ללא מפתח שלא נמצאים באיביזה. האווירה בתא הנוסעים נעימה, גם ביום וגם בלילה – תאורת אווירה נעימה ברגליים ובתא האחסון שבקונסולה בהחלט מוסיפה לאווירה. הפלסטיקה אמנם קשיחה ברובה, אך עיצוב הפנים יפה וגם מסך המולטימדיה נראה יוקרתי ובעל גרפיקה יפהפיה. הארונה מגיעה במבחן גרסאות עשיר: רמות הגימור STYLE, FR, ו-FR PRO מגיעות עם מנועי 1.0 ליטר (זה גם המנוע שבחנו), וה- FR EVO מגיעה עם מנוע 1.5 ליטר טורבו ותיבה ידנית. האבזור טוב בכל הגרסאות: חלונות אחוריים מושחמים, בלימה אוטונומית בחירום, מושב נהג מתכוון לגובה, מערכת מולטימדיה עם מסך גדול (וגימור וגרפיקה יפים לטעמי), ועוד. רמת FR מוסיפה גם התראה על שטח מת במראות, התראה על תנועה צולבת מאחור, עיצוב פנימי שונה ועוד. הגרסאות הגבוהות (FR EVO & PRO) מגיעות גם עם תאורת LED מלאה (גולל לאור הגבוה; אפשרית בתוספת תשלום של כ-4,000 שקלים גם לגרסאות הנמוכות), מערכת סטראו משודרגת של Beats ומושבי עור משולבי אלקנטרה. איכות השמע וקליטת הרדיו טובות. אגב אבזור, במזג האוויר הסוער של המבחן נדלקו התראות שווא של בקרת לחץ האוויר בצמיגים ושל בקרת השיוט האדפטיבית.
המנוע של הארונה נהדר – הוא ביצועיסט (למרות הנפח הקטן) ו'גמיש' מאוד גם בסל"ד נמוך, ובהחלט חסכוני: ליטר ל-13.5 ק"מ בנסיעה משולבת עם המון בינעירוני אך בעלת אופי לא רגוע בחלקה, ליטר ל-15 ק"מ בנסיעה משולבת רגועה וליטר ל-17.5 ק"מ בנסיעה בינעירונית רגועה. מה שפחות אהבתי הן רעידות בסל"ד נמוך – עשויות להציק למי שנוהג רגוע, אבל לא קריטי ומתרגלים. שימו לב לכך בנסיעת המבחן. אגב, אם זכרוני אינו מטעני, הרעידות פחות מורגשות מבאיביזה. ועוד נקודה: מערכת ה"עצור וסע" נכבית מהר מדי, וההגה נשאר קשה בדיליי מסוים – ומציק – בעת ההנעה המחודשת.
חוץ מזה, הארונה היא יופי של אוטו גם לנסיעות ארוכות. האווירה נעימה ונינוחה, המושבים נוחים ונוחות הנסיעה טובה גם ברמת המתלים – למעט שיבושים חדים כמו פתחי ביוב בולטים שמורגשים בחבטה. הפלסטיקה בתא הנוסעים היא מהסוג הקשיח, אבל מחפים על כך עיצוב יפה ואיכות הרכבה טובה ללא קרקושים. מרווח הברכיים במושב האחורי סביר וגם אין שם תאורה – רלוונטי לאלו מכם שיקשרו שם תינוקות בלילה. לטיולי שבילים הארונה היא פרטנרית טובה – מרווח הגחון גבוה יחסית ומשרה ביטחון, ושיכוך השיבושים בשבילים טוב.
הסיאט ארונה נותנת תמורה מצוינת למי שיחפש "ג'יפון קטן". היא מכונית נעימה לנסיעות ארוכות, מאובזרת, חסכונית ובעלת ביצועים מצוינים. אני אהבתי.
מפרט: סיאט ארונה 1.0 טורבו אוטומטית Style | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 3/טורי/999 סמ"ק | סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,000/115 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 2,000/20.3 |
תמסורת | כפולת מצמדים 7 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | — | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 155/178/413.5 |
משקל | 1,135 ק"ג | נפח תא מטען | 460 ליטר |
מיכל דלק | 40 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 9.9 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 182 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 20 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים | מחיר | 110,000 שקלים |
מפרט: סיאט ארונה 1.0 טורבו אוטומטית Style | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 3/טורי/999 סמ"ק |
סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,000/115 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 2,000/20.3 |
תמסורת | כפולת מצמדים 7 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | — |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 155/178/413.5 |
משקל | 1,135 ק"ג |
נפח תא מטען | 460 ליטר |
מיכל דלק | 40 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 9.9 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 182 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 20 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים |
מחיר | 110,000 שקלים |
סיאט ארונה 1.0 טורבו אוטומטית Style
- סיאט ארונה | צילום: דביר אברהם
- סיאט ארונה | צילום: דביר אברהם
- סיאט ארונה | צילום: דביר אברהם
- סיאט ארונה | צילום: דביר אברהם
- סיאט ארונה | צילום: דביר אברהם
- סיאט ארונה | צילום: דביר אברהם
- סיאט ארונה | צילום: דביר אברהם
- סיאט ארונה | צילום: דביר אברהם
- סיאט ארונה | צילום: דביר אברהם