לאחר שכתבנו כאן על גרסאות ה-180 כ"ס וה-220 כ"ס של הסופרב, הגיעה תורה של גרסת ה-4X4 280 כ"ס וברמת הגימור ספורטליין. רמת הגימור ספורטליין אינה הגבוהה במפרט הסופרב, אך היא מאובזרת יפה בפני עצמה וגם כוללת פריטי עיצוב היחודיים לה. גרסה זו כוללת מערכת סטראו משודרגת – עם איכות שמע מעולה לטעמי אך ללא מקום לדיסק – של CANTON, גג שמש פנורמי, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לבלימה אוטונומית (פריט שכלול בכל גרסאות הסופרב), מושבי ספורט יפים על ריפוד אלקנטרה, מושב נהג חשמלי עם זכרונות כולל למראות הצד, תאורת אווירה עם בחירת צבע, מתלים אדפטיביים ועוד. באגף העיצוב תמצאו, בין השאר, הגה משולש-צלעות ספורטיבי, ספוילר אחורי, לוגו ספורטליין מתחת למראות הצד, סיפי דלתות בעיצוב שונה, דוושות שונות, חישוקי 19" ועוד. האווירה בתא הנוסעים נהדרת, יש דיפון אלקנטרה בדלתות והגרפיקה של מערכת המולטימדיה יפהפיה. מה לא אהבתי? אמנם יש פנסי קסנון, אבל גוון התאורה שלהם מעט צהבהב. לא אהבתי גם את העובדה שמערכת תיקון הסטייה מנתיב התבלבלה מסימני הצמיגים בכביש רטוב.
העיצוב הוא בעיני המתבונן – אני אהבתי – אבל אנחנו כאן כדי לכתוב על מה שאינו בעיני המתבונן: איך היא נוסעת. מנוע ה-2.0 ליטרים של הגרסה הבכירה מספק 280 כ"ס ו-37.5 קג"מ מומנט (שמושגים בין 1,700 ל-5,600 סל"ד). כצפוי הביצועים מצוינים, עקיפות נעשות בקלילות, ובכביש המהיר הדבר היחיד שקוטע את השלווה בה היא מאיצה למהירויות פליליות הוא המחשבה על דו"ח המהירות שאתם עלולים לקבל. במהלך המבחן נסעתי גם בכביש הרריים, וכצפוי עליות עוברות בקלילות מרשימה. ההנעה הכפולה תורמת גם ליכולת המשיכה – אין כאן שום זכר ללוחמת מומנט בהגה או אובדן אחיזה בציר הקדמי. מרשים וכיפי. אותה ההנעה הכפולה תורמת גם ליכולת הדינאמית, יחד עם מצב SPORT במתלים האדפטיביים: כמו בקלישאה הלעוסה, הסופרב כמו מתכווצת סביב הנהג ומציעה אחיזה ויכולת שינוי כיוון מרשימות, ואפילו נהניתי איתה בכבישים המפותלים. בנסיעה משולבת שלא הייתה עדינה אבל כללה המון שיוט בינעירוני (וגם לא מעט נסיעות עירוניות) עמדה הצריכה על ליטר ל-11 ק"מ: נתון מצוין בהתחשב בגדול הרכב ובביצועים.
כמו בשאר גרסאות הסופרב, המושב האחורי מאוד מרווח, ואם זה היה חוקי יכולתם להסיע עוד שני נוסעים בתא המטען הענק. תנוחת הנהיגה מעולה, ומושבי הספורט היחודיים לרמת אבזור זו היו נוחים מאוד, גם בנסיעות ארוכות, וזאת למרות שמשענת הראש היא חלק אינטגרלי מהמושב ואינה מתכווננת. במצב COMFORT של המתלים האדפטיביים, נוחות הנסיעה ברמת המתלים הייתה מצוינת רוב הזמן, ורק שיבושים קשים או פתחי ביוב אכזריים מורגשים. רק בידוד הרעשים מעט אכזב ביחס לציפיות.
כמו שהבנתם, אהבתי את הסופרב ספורטליין. מעטות המכוניות שיודעות להציע גם עיצוב שמשדר את התדמית שהייתם רוצים שישדר, גם מרווח פנים, גם ביצועים מעולים, גם צריכת דלק מצוינת, גם נוחות טובה וגם התנהגות כביש כיפית בכביש המפותל. הסופרב בגרסה הנבחנת יודעת; מעטות המכוניות שקיבלנו אצלי ציון 10 עגול.
מפרט: סקודה סופרב 2.0 טורבו אוטומטית Sportline 4×4 | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1984 סמ"ק | סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,600/280 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,700/35.7 |
תמסורת | כפולת מצמדים 6 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | — | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 146/186/486 |
משקל | 1,540 ק"ג | נפח תא מטען | 548 ליטר |
מיכל דלק | 66 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 5.8 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 250 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 14 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים | מחיר | 264,990 שקלים |
מפרט: סקודה סופרב 2.0 טורבו אוטומטית Sportline 4×4 | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1984 סמ"ק |
סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,600/280 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,700/35.7 |
תמסורת | כפולת מצמדים 6 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | — |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 146/186/486 |
משקל | 1,540 ק"ג |
נפח תא מטען | 548 ליטר |
מיכל דלק | 66 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 5.8 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 250 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 14 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים |
מחיר | 264,990 שקלים |
סקודה סופרב 2.0 טורבו אוטומטית Sportline 4x4
- סקודה סופרב ספורטליין (4X4) | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב ספורטליין (4X4) | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב ספורטליין (4X4) | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב ספורטליין (4X4) | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב ספורטליין (4X4) | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב ספורטליין (4X4) | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב ספורטליין (4X4) | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב ספורטליין (4X4) | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב ספורטליין (4X4) | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב ספורטליין (4X4) | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב ספורטליין (4X4) | צילום: דביר אברהם
- סקודה סופרב ספורטליין (4X4) | צילום: דביר אברהם