היונדאי טוסון נמצא כבר כמעט שנתיים על הכבישים בישראל ומוכר כמעט לכל ישראלי. בעוד מחירה של גרסת ה- 1.6 עומד על 142,900 שקלים, גרסת ה- 2.0 ליטר הבסיסית שהתייצבה למבחן (רמת גימור Prime PLUS) עולה 144,900 שקלים – כך שהלכה למעשה, היא הגרסה המעניינת של הטוסון – ויש כאן סיבה מצוינת לקחת אותו,בגרסה הזו, למבחן נוסף (אך מקוצר) אחרי זה שכתב ליאב.
אתחיל, מן הסתם, מהמנוע. כאן 155 כ"ס לעומת ה- 132 של ה- 1.6. המנוע סוחב יפה, וגמיש מספיק בסל"ד ביניים של בין 3,000 ל- 4,000 סל"ד – כך שאין צורך 'לקרוע' אותו בסל"ד גבוה. כמובן שאין כאן את הגמישות (כלומר הכוח הזמין) בסל"ד נמוך של מנועי טורבו – אבל לרוב השימושים ה- 2.0 ליטר של טוסון הנבחן עושה את העבודה, ועושה אותה בדרך נעימה; בידוד רעשי המנוע טוב – גם בנסיעה מאומצת היה רעש המנוע סביר – העליות לירושלים התבצעו ללא מאמץ וללא 'קיק-דאונים' מרובים ותיבת ההילוכים הגיבה יפה וגם יודעת לשמור על הילוכים גבוהים וסל"ד נמוך בנסיעה רגועה. מי שאכזבה היא צריכת הדלק: ליטר ל- 10 ק"מ בנסיעה בינעירונית ורגועה ברובה לירושלים, ליטר ל- 9 ק"מ בנסיעה משולבת רגועה וללא פקקים.
גם בנושא האבזור, התמורה טובה בהתחשב בעובדה שלא מדובר בגרסה היקרה בהיצע. גרסת ה- Prime Plus הנבחנת כוללת בין השאר תאורה עוקבת פניה (שעובדת יפה ועוזרת בסיבובים חשוכים), מערכת מולטימדיה עם חיבור אינטרנטי (החיבור בתשלום נוסף) הכוללת אפליקציות ורדיו אינטרנט, מושב נהג מתכוון לגובה (מושב נוסע לא), משענת גב מתכוונת מאחור, חלונות כהים מאחור ועוד. יש מובילאיי – אך אין מערכת חשובה לבלימה אוטונומית. אמנם ישנן שפע של תחנות רדיו אינטרנטיות, אך איכות השמע של הרמקולים סבירה בלבד, אולי לא יפריע לחלק גדול מהלקוחות, לי כן. האווירה בתא הנוסעים נעימה הודות לצבעים הנעימים של רכב המבחן ולמרות פלסטיקים זולים למגע. עוד למרות הפלסטיקה, איכות ההרכבה התגלתה כטובה. נקודה שכדאי לשים לב אליה (ואולי אפילו להביא את הילדים לאולם התצוגה) – היא שקו החלונות הגבוה עלול לגרום להסתרת הנוף לילדים נמוכים. כשהייתי ילד, הייתי מתאכזב אם היו חוסמים לי את הנוף. לטובה נציין את המרווח המצוין במושב האחורי.
נוחות הנסיעה בטוסון מפתיעה לטובה, הן ברמת המתלים והן ברמת המושבים: רוב השיבושים (למעט הקשים) משוככים היטב, והמושבים נוחים. בידוד הרעשים טוב והטוסון נעים לנסיעה ודי שקט. בשילוב עם האווירה הנעימה שהוזכרה לעיל ומימדיו הנאים, מדובר ברכב משפחתי נעים לנסיעות קצרות וארוכות. אמנם לא שייך לדבר כאן על שטח, אבל הערך המוסף של מרווח גחון גבוה בהחלט קיים בעניין השקט הנפשי היחסי בטיולי שבילים – למרות היעדרה של הנעה כפולה.
בשורה התחתונה, יונדאי טוסון נשאר רלוונטי. גרסת ה-2.0 ליטר לא דורשת תוספת מחיר גדולה (2,000 שקלים), ומדובר במכונית טובה בהחלט. העיצוב החיצוני היפה (לטעמי) הוא עוד יתרון.
מפרט: יונדאי טוסון 2.0 ליטר אוטומט Prime Plus | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1999 סמ"ק | סוג מנוע | בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 6,000/155 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 4,000/19.6 |
תמסורת | אוטומטית 6 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 215/70-16 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 165/185/447.5 |
משקל | 1,450 ק"ג | נפח תא מטען | 488 ליטר |
מיכל דלק | 62 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 11 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 180 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 12.6 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים | מחיר | 144,900 שקלים |
מפרט: יונדאי טוסון 2.0 ליטר אוטומט Prime Plus | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1999 סמ"ק |
סוג מנוע | בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 6,000/155 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 4,000/19.6 |
תמסורת | אוטומטית 6 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 215/70-16 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 165/185/447.5 |
משקל | 1,450 ק"ג |
נפח תא מטען | 488 ליטר |
מיכל דלק | 62 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 11 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 180 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 12.6 ק"מ לליטר |
E-NCAP | 5 כוכבים |
מחיר | 144,900 שקלים |
יונדאי טוסון 2.0 ליטר אוטומט Prime Plus
- יונדאי טוסון | צילום: דביר אברהם
- יונדאי טוסון | צילום: דביר אברהם
- יונדאי טוסון | צילום: דביר אברהם
- יונדאי טוסון | צילום: דביר אברהם
- יונדאי טוסון | צילום: דביר אברהם
- יונדאי טוסון | צילום: דביר אברהם
- יונדאי טוסון | צילום: דביר אברהם
- יונדאי טוסון | צילום: דביר אברהם
- יונדאי טוסון | צילום: דביר אברהם