ג'יפון במחיר של מכונית משפחתית: עושה רושם שמדובר בתנאי הכרחי ומספיק כדי להצליח בגדול בשוק הרכב הישראלי. וכעת, המיצובישי ASX הדי ותיק (הוצג ב-2010 בעולם) עושה עליה לארץ הקודש, אז לקחנו אותו למבחן ולפניכם כמה עובדות שבטוח רציתם לדעת עליו.
ה- ASX אכן נראה כמו ג'יפון. מרווח הגחון גבוה ורואים את זה היטב. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת. העיצוב נאה גם הוא, לטעמי.
יכולת השטח שלו, יחסית לרכב הנעה קדמית, די טובה. אם אתם מאלה שאוהבים לראות טבע, ה-ASX ישדרג את החוויות שלכם. מרווח הגחון הגבוה, זוויות הגישה והנטישה טובות ותכנון נכון של מיקום האגזוזים – משמעותם שתוכלו לטייל בו הרבה מעבר ליכולותיה של מכונית פרטית, גם אם היא מחברת ליסינג. מרווח גחון גבוה נותן שקט נפשי – ובהרבה מקרים, חשוב לא פחות מהנעה כפולה. גם במצבים של אחיזה גבולית, אפשר להרגיש את אובדן האחיזה דרך ההגה. תנוחת הנהיגה הגבוהה תורמת לראות ולתחושת השליטה. המתלים מגהצים יפה את רוב סוגי השבילים המפולסים.
תא הנוסעים נעים לשהייה ומאובזר – אך מרווח הברכיים במושב האחורי גבולי. קודם כל, אם אתם אוהבים מוזיקה כמוני, תשמחו לדעת שיש רדיו אינטרנט שכולל סגנונות שונים (כולל ישראלים) מבית רדיוס 100FM, וגם איכות השמע של מערכת הסטראו טובה. מערכת המולטימדיה מציעה עוד פונקציות, כמו WAZE, וזמינה בכל רמות האבזור. בגרסה המאובזרת שאנחנו קיבלנו (142,900 שקלים; גרסת הבסיס עולה 132,900 וגרסת האמצע 135,900) יש גם גג פנורמי עם תאורת אווירה, שתורם לאווירה ומכניס אור – אבל גם גורם להשתקפות על מסך המולטימדיה. גם המושבים של גרסת הפרימיום בעלי ריפוד עדיף (וגם מחוממים) ותורמים לתחושה. המושבים גם התגלו כדי נוחים. כל רמות האבזור כוללות חלונות אחוריים כהים, את מערכת המולטימדיה המוזכרת לעיל, פגוש קדמי עם סף כסוף, הגה מתכוון לגובה ולעומק, מראה פנימית עם מנגנון אוטומטי נגד סינוור, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, דיבורית בלוטות' עם תפעול מההגה, בקרת שיוט ועוד. גרסה האמצע, Instyle, מוסיפה הנעה וכניסה ללא מפתח. בצד השלילה, מרווח הברכיים במושב האחורי גבולי – ולמה חסכו על תאורה לכפתור של הנעילה המרכזית?!.
אבזור הבטיחות טוב. כל רמות הגימור מגיעות עם 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התראת סטייה מנתיב ותפעולה אוטומטי לאור הגבוהה. מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים (פריט חשוב שיכול למנוע התפוצצות) סטנדרטית גם היא בכל הדגמים, וכן מצלמה לנסיעה לאחור.
בנסיעה על הכביש, ה-ASX קצת פחות מרשים. בידוד הרעשים בשיוט בינוני. שיכוך שיבושי הכביש בינוני גם הוא. זוויות הגלגול בסיבובים מוגזמות בנסיעה מהירה, ויש אפילו אזהרה על סוכך השמשה להימנע מתמרונים חדים. טוב שיש מערכת ESP. ה-ASX מצויד במנוע 2 ליטר שמפיק 150 כ"ס ותיבה אוט' רציפה. ביצועי המנוע טובים, אבל לעתים (תחת אומץ) פעולתה של התיבה הרציפה לא חלקה (הורגשה מעין דפיקה קטנה). גם צריכת הדלק לא הרשימה: ליטר ל-10 ק"מ בנסיעה משולבת שחלקה היה רגוע וחלקה פחות.
בשורה התחתונה, מיצובישי ASX אמנם מציע יכולת שטח טובה יחסית לרכב פנאי עם הנעה קדמית, אבזור הבטיחות והפינוק טוב – אבל נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים לוקים בחסר. גם צריכת הדלק בינונית למדיי – ובעידן שלנו זה משהו שפחות אפשר לקבל.
מפרט: מיצובישי ASX רציפה 2.0 ליטר Premium | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1998 סמ"ק | סוג מנוע | בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 6,000/160 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 4,100/19.9 |
תמסורת | רציפה | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 225/55-18 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 164.5/181/436.5 |
משקל | 1,425 ק"ג | נפח תא מטען | 393 ליטר |
מיכל דלק | 63 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 11.5 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 190 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 11.4 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — | מחיר | 142,900 שקלים |
מפרט: מיצובישי ASX רציפה 2.0 ליטר Premium | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1998 סמ"ק |
סוג מנוע | בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 6,000/160 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 4,100/19.9 |
תמסורת | רציפה |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 225/55-18 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 164.5/181/436.5 |
משקל | 1,425 ק"ג |
נפח תא מטען | 393 ליטר |
מיכל דלק | 63 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 11.5 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 190 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 11.4 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — |
מחיר | 142,900 שקלים |
מיצובישי ASX אוטומט 2.0 ליטר Premium
- מיצובישי ASX | צילום: דניאל אדמון
- מיצובישי ASX | צילום: דניאל אדמון
- מיצובישי ASX | צילום: דניאל אדמון
- מיצובישי ASX | צילום: דניאל אדמון
- מיצובישי ASX | צילום: דניאל אדמון
- מיצובישי ASX | צילום: דניאל אדמון
- מיצובישי ASX | צילום: דניאל אדמון
- מיצובישי ASX | צילום: דניאל אדמון
- מיצובישי ASX | צילום: דניאל אדמון
- מיצובישי ASX | צילום: דניאל אדמון
- מיצובישי ASX | צילום: דניאל אדמון
- מיצובישי ASX | צילום: דניאל אדמון