כבר פעמיים בחנו כאן את הסקודה פאביה מהדור האחרון – פעם אחת את גרסת ה-1.2 הידנית (לפני מתיחת הפנים) ופעם שניה את גרסת ה-1.2 כפולת המצמדים (אחרי מתיחת הפנים). עכשיו הפאביה מגיעה גם (בנוסף לגרסאות ה- 1.2) עם מנוע בנפח 1.0 ליטר, והספקים של 95 כ"ס בגרסה הידנית או 110 כ"ס בגרסת ה- DSG הנבחנת כאן. היות ובחנו אותה פעמיים לא מדובר במבחן מלא – אלא כזה המתמקד בשינוי המנוע.
במחירים של 96,990 או 101,990 שקלים בהתאמה, מוצעות שלוש רמות אבזור: אקטיב ,אמבישן וסטייל הגבוהה, שאותה קיבלנו, ומחירה 101,990 שקלים (מחיר האמבישן 96,990). האמבישן מוסיפה על האקטיב הבסיסית פריטים כמו מערכת להתראה ובלימה אוטונומית לפני תאונת מקדימה, בקרת שיוט, דיבורית בלוטות' מקורית ועוד. הסטייל הגבוהה שנבחנה כוללת בין השאר גם בקרת אקלים, חלונות אחוריים כהים, מפתח חכם, מראה פנימית מתכהה אוט', אפשרות לצביעה דו-גוונית ועוד. הפאביה מגיעה בשפע צבעים מגניבים (יש גם צהוב או ירוק). לטעמי, החלונות האחוריים בגרסה שקיבלנו לא היו מספיק כהים.
לפני שנעבור למנוע, נספר בקצרה שבאופן כללי הפאביה היא מכונית טובה. היא נעימה לשיוט, למרות ששיכוך המתלים על שיבושים סביר ולא מצטיין. בידוד הרעשים טוב יחסית לקטגוריה, תא הנוסעים נעים לשהייה ותא המטען לא קטן מדי – אך המושב האחורי צפוף מדי, ונוחות המושבים הייתה בינונית בנסיעה ארוכה. ההפתעה הגיע בכביש המפותל, והפאביה התגלתה כמאוד מהנה לנהיגה דינמית בפיתולים.
מנוע ה-1.0 ליטר מציג הספק של 110 כ"ס בעזרת שלושה צילינדרים. במצב D התיבה מעלה הילוכים מהר מדי, מה שגורם לרעידות – לא משמעותיות אמנם, אך מורגשות. מצב ספורט פותר את הבעיה ולא מושך סתם הילוכים בנסיעה רגועה. הביצועים מצוינים, וצריכת הדלק עמדה על ליטר ל-14 ק"מ בנסיעה שרובה בינעירונית, חלקה רגועה, חלקה מאומצת וחלקה כללה עליות. נאה.
בשורה התחתונה, הפאביה עברה בהצלחה את השתלת הלב: המנוע החדש חסכוני, והביצועים טובים. לרעתה עומדות העובדות כי היא מוחלפת בקרוב ומוצעת עם שנתיים אחריות בלבד.
מפרט: סקודה פאביה 1.0 ליטר אוטומטית Style | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 3/טורי/999 סמ"ק | סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,000/110 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 2,000/20.3 |
תמסורת | כפולת מצמדים 7 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 215/45-16 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 147/173/399 |
משקל | 1,164 ק"ג | נפח תא מטען | 330 ליטר |
מיכל דלק | 45 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 9.8 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 196 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 21.7 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — | מחיר | 101,990 שקלים |
מפרט: סקודה פאביה 1.0 ליטר אוטומטית Style | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 3/טורי/999 סמ"ק |
סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 5,000/110 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 2,000/20.3 |
תמסורת | כפולת מצמדים 7 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 215/45-16 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 147/173/399 |
משקל | 1,164 ק"ג |
נפח תא מטען | 330 ליטר |
מיכל דלק | 45 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 9.8 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 196 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 21.7 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — |
מחיר | 101,990 שקלים |
סקודה פאביה 1.0 ליטר אוטומטית Style
- סקודה פאביה (1.0TSI) | צילום: דביר אברהם
- סקודה פאביה (1.0TSI) | צילום: דביר אברהם
- סקודה פאביה (1.0TSI) | צילום: דביר אברהם
- סקודה פאביה (1.0TSI) | צילום: דביר אברהם
- סקודה פאביה (1.0TSI) | צילום: דביר אברהם
- סקודה פאביה (1.0TSI) | צילום: דביר אברהם
- סקודה פאביה (1.0TSI) | צילום: דביר אברהם
- סקודה פאביה (1.0TSI) | צילום: דביר אברהם
- סקודה פאביה (1.0TSI) | צילום: דביר אברהם