קיה אופטימה הייבריד מגיעה לישראל הישר לתוך הקטגוריה המצומצמת של מכונית-מנהלים-היברידית. היא נראית מרשימה מלפנים ומאחור – כמו שתוכלו לראות בתמונות היפות של דניאל – ועכשיו נשאר לבדוק איך היא נוסעת, ובעיקר כמה דלק היא צורכת.
אז כמה דלק היא צורכת? שאלה מצוינת, טוב ששאלתם. במסלול המבחן שהיה ברובו בינעירוני, חלקו בשיוט רגוע אך חלקו בנסיעה מאומצת או מעט מהירה, וכלל גם תוואי הררי וגם עירוני – עמדה הצריכה על ליטר ל-16 ק"מ 'אמיתיים' ומדודים ע"י תדלוק במשאבה. מרשים למכונית בכזו גודל.
איך תא הנוסעים? מרווח מאוד – כולל במושב האחורי – וגם נעים לשהיה. פחות בגלל הגוון השחור של רכב המבחן, ויותר בגלל גג השמש הגדול שמוצע ברמת האבזור הגבוהה (חלקו הקדמי נפתח), והמרווח שהוזכר. לאופטימה יש ריח חזק של 'רכב חדש' – יש שאוהבים ויש שלא – בהרבה מקרים אני אוהב, כאן לא אהבתי. זה גם המקום להזכיר שלכל מותג (ולפעמים לדגמים שונים) יש ריח שונה, וזה חלק מבידול המותג בו משקיע היצרן. תא המטען גדול אבל נמוך בגלל הסוללות. רמת האבזור הגבוהה כוללת בנוסף לבסיסית גם חימום הגה (כיף גדול ביום קר!), ריפוד עור מלא (עור משולב בד בבסיסית), מושב נוסע חשמלי, אוורור חימום מושבים קדמיים ותאורה פנימית מסוג LED. גם רמת האבזור הגבוהה וגם זו הבסיסית כוללות תאורת LED מלאה (כולל אור גבוה) לפנסי הרכב, הנעה ללא מפתח, מצלמת רוורס, מראות מחוממות (פועלות ברגע שמפעילים את המפשיר בשמשה האחורית) ועוד. בשתי הגרסאות יש מערכת לנסיעה אוטומטית בפקקים, שעובדת יפה אבל לא בולמת כשרכב חותך ונכנס לנתיב שלנו.
איך הנדסת האנוש ונוחות התפעול של כל האבזור הזה? ובכן, די אינטואיטיבית – בין השאר בזכות קונסולה שכוללת כפתורים פיזיים להרבה מהפונקציות. אהבתי את סוככי השמש שנעים גם לאורך – שימושי כשיש שמש מהצד. אבל, יש כמה דברים שטעונים שיפור: קודם כל, הייתי מעדיף תצוגה נפרדת לבקרת האקלים – היא עברה למסך המרכזי ולא תמיד מוצגת. אם מדברים על המולטימדיה, לא הבנתי למה שם האדם שמתקשר מוצג אחרי המענה לשיחה ולא לפניה – תמוה (אולי יפתר ע"י עדכון תוכנה עתידי). איכות השמע של מערכת הסטראו סבירה בלבד – לא יפריע לרוב האנשים, חוץ מחובבי אודיו כמוני. לא אהבתי גם את העובדה שמראות הצד יורדות אוטומטית בשילוב לרוורס – זה מצד אחד עוזר לראות את המדרכה, אבל אני אישית לא אוהב את זה כי צריך להיעזר במראות לצורך תמרון. לא הצלחתי לבטל דרך התפריטים – אולי זה משהו שבמוסך אפשר לבטל ע"י התחברות למחשב הרכב. למי שמציק, שיבדוק.
איך אבזור הבטיחות? אבזור הבטיחות מרשים בשתי הגרסאות: 7 כריות אויר (כולל אחת לברכי הנהג), מערכת התראה לסטייה מנתיב אך ללא תיקון (מעצבנת – כיביתי), בקרת שיוט אדפטיבית, תפעול אור גבוה אוטומטי ובלימת חירום אוטונומית. הגרסה הגבוהה כוללת גם התראה על רכב בשטח מת והתראה על תנועה חוצה מאחור.
איך נוחות הנסיעה? כמו כל שאלה, גם כאן התשובה מתחלקת לשלושה חלקים: המושבים, בידוד הרעשים ושיכוך השיבושים ע"י המתלים. אענה על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון. המושבים נוחים ומפנקים, ותנוחת הנסיעה מעולה. בידוד הרעשים בינוני למדי ביחס לרכב 'מנהלים'. שיבושי הדרך משוככים יפה רוב הזמן, השיוט נעים אבל על שיבושים קשים הייתי מצפה למעט יותר.
נשארנו עם הביצועים. במצב ECO הביצועים סבירים בלבד, אבל כשמבטלים אותו מקבלים ביצועים חזקים למדי. בכל זאת יש כאן 192 כ"ס – חלקם ממנוע חשמלי שכידוע מפיק את מלוא המומנט כבר באפס סל"ד.
אז מה השורה התחתונה? האופטימה הייבריד היא מכונית מרווחת, מרשימה (לטעמי), מאובזרת (בפרט ברמה הגבוהה שקיבלנו) וחסכונית מאוד. רק בידוד הרעשים שלא ברמה של הקטגוריה הפריע לי. ועדיין – מדובר באופציה ששווה נסיעת מבחן.
מפרט: קיה אופטימה הייבריד אוטומטית Premium | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1999 סמ"ק | סוג מנוע | היברידי |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 6,000/192 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,770/37.4 |
תמסורת | אוטומטית 6 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 215/55-17 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 146/186/485.5 |
משקל | 1,655 ק"ג | נפח תא מטען | 425 ליטר |
מיכל דלק | 60 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 9.4 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 192 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 22.7 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — | מחיר | 172,000 שקלים |
מפרט: קיה אופטימה הייבריד אוטומטית Premium | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1999 סמ"ק |
סוג מנוע | היברידי |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 6,000/192 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,770/37.4 |
תמסורת | אוטומטית 6 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 215/55-17 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 146/186/485.5 |
משקל | 1,655 ק"ג |
נפח תא מטען | 425 ליטר |
מיכל דלק | 60 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 9.4 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 192 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 22.7 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — |
מחיר | 172,000 שקלים |
קיה אופטימה 2הייבריד אוטומטית Premium
- קיה אופטימה הייבריד | צילום: דניאל אדמון
- קיה אופטימה הייבריד | צילום: דניאל אדמון
- קיה אופטימה הייבריד | צילום: דניאל אדמון
- קיה אופטימה הייבריד | צילום: דניאל אדמון
- קיה אופטימה הייבריד | צילום: דניאל אדמון
- קיה אופטימה הייבריד | צילום: דניאל אדמון
- קיה אופטימה הייבריד | צילום: דניאל אדמון
- קיה אופטימה הייבריד | צילום: דניאל אדמון
- קיה אופטימה הייבריד | צילום: דניאל אדמון
- קיה אופטימה הייבריד | צילום: דניאל אדמון
- קיה אופטימה הייבריד | צילום: דניאל אדמון
- קיה אופטימה הייבריד | צילום: דניאל אדמון
- קיה אופטימה הייבריד | צילום: דניאל אדמון
- קיה אופטימה הייבריד | צילום: דניאל אדמון
- קיה אופטימה הייבריד | צילום: דניאל אדמון