אחרי שלקחנו למבחן את ה- A3 מתוחת הפנים, הגיע הזמן לקחת גם את אחותה הפתוחה. מכונית פתוחה, לטעמי, היא כמו תבלין שמשדרג כל טיול או אפילו יום סידורים – וזאת, כמובן, בזמן ובמקום המתאימים. יש במכונית קבריו תחושה של חופש. זו גם ההזדמנות לומר לכל הטרחנים שיש מה לעשות עם מכונית פתוחה בארץ ושיחפשו תירוץ אחר לזה שהם נוסעים במכונית משעממת. גם בקיץ מכונית פתוחה היא כיף בערבים, וגם בחורף יש ימים של שמש – ועוד לא דיברנו על הסתיו והאביב, עונות מושלמות לקבריולה. מי שנוסע עם גג פתוח בשמש הקופחת מפספס את הרעיון. אבל כשהשמש מתחילה לרדת , או כשמזג האוויר נהיה נעים יותר – מבינים את החוויה. לעומת זאת, כשיצאתי עם אשתי לחגוג יום נישואין בשעת בין הערביים – היה סופר כיף.
ל-A3 קבריו גג בד – זה אומר, קודם כל, שעדיף להחנות אותה במקום בו להערכתם קטן הסיכוי שמישהו צר עין יקרע את הגג עם סכין. מדובר באינטואיציה, ושום השכלה בסטטיסטיקה לא 'תעשה כאן שכל'. זה גם אומר שבידוד הרעשים בינוני בשיוט כשהגג סגור. אבל דווקא עם גג פתוח, בידוד הרעשים הפתיעה אותי לטובה – גם למעלה מהמהירות החוקית. עוד אהבתי את הזכרון למיזוג האוויר במצבו האחרון כשהגג היה פתוח או סגור. כן, במצבים מסוימים יש היגיון בהפעלת מיזוג אוויר עם גג פתוח. ה-A3 קבריו הפתיעה גם בתחומי הפרקטיות: המושב האחורי אמנם צפוף אך שמיש בהחלט, וכך גם גודל תא המטען שהכיל קניות בלי שום בעיה (ניתן להגדיל אותו מעט כשהגג סגור, ע”י הזזת מדף יעודי). תא הנוסעים איכותי ונעים לשהייה. האבזור בהחלט סבבה – פנסי בי קסנון ובלימה אוטומטית במצבי חירום הם סטנדרט בשתי גרסאות המנוע – אבל יש לאודי קטע עם חיבורי USB, וכאן יש אחד כזה אבל הוא לטעינה בלבד. ההבדלים באבזור בין שתי גרסאות המנוע לא גדולים: בין השאר, סטראו משודרג וחיישני גשם ואור. בקטלוג מצוינים ריפודי עור מושלבי אלקנטרה, אבל רכב המבחן הגיע עם עור בלבד. בתוספת תשלום של 9,900 שקלים אפשר לקבל את חבילת אסיסטנט, שכוללת מערכת סיוע בסטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפיטיבית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ועוד.
ה-A3 קבריו מגיעה בשני מנועים: 1.5 טורבו או – כמו ה-A3 קבריו 'שלנו' – עם מנוע 2.0 ליטר ו-190 כ"ס, משודכים לתיבת רובוטית דו מצמדית עם שבעה הילוכים. השילוב עובד היטב – המנוע גמיש, חזק ואפילו חסכוני: ליטר ל-11.5 ק"מ בנסיעה שרובה בינעירונית אבל לא בעלת אופי חסכוני. תיבת ההילוכים עובדת נהדר, כרגיל, למעט פעם אחת בה היא החליטה להתקע על הילוך שלישי, משום מה.
ה-A3 קבריו בגרסת ה-2 ליטר כוללת מתלים שונים עם כיול יותר ספורטיבי; למרות זאת, נוחות הנסיעה ברמת המתלים הייתה מצוינת. התנהגות הכביש מפתיעה לטובה: מדובר בהתנהגות ספורטיבית לכל דבר ועניין, תגובות השלדה טובות ויש אפילו פידבק דרך רעשי הצמיגים.
בשורה התחתונה, אהבתי את ה- A3 קבריו – ואני חושב שבמחירה מדובר בעסקה לגמרי הוגנת: כ- 250,000 שקלים לגרסת ה- 1.5 ליטר טורבו או כ- 272,000 שקלים לגרסה שלנו, הם מחירים די סבירים בארצנו למכונית פתוחה בגודלה ובקטגוריה של ה- A3.
מפרט: אאודי A3 קבריולט 2.0 ליטר | |||
---|---|---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1984 סמ"ק | סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 4,200/190 | מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,500/32.6 |
תמסורת | כפולת מצמדים 7 היל' | בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 225/45-17 | מידות בס"מ (א, ר, ג) | 140/179/442 |
משקל | 1,540 ק"ג | נפח תא מטען | 320 ליטר |
מיכל דלק | 50 ליטר | תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 7.2 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 250 קמ"ש | צריכת דלק (יצרן) | 16.4 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — | מחיר | 272,000 שקלים |
מפרט: אאודי A3 קבריולט 2.0 ליטר | |
---|---|
מנוע (צלינדרים/תצורה/נפח) | 4/טורי/1984 סמ"ק |
סוג מנוע | טורבו-בנזין |
הספק (כ"ס/סל"ד) | 4,200/190 |
מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,500/32.6 |
תמסורת | כפולת מצמדים 7 היל' |
בלמים (קידמי/אחורי) | דיסק מאוורר/דיסק |
צמיגים | 225/45-17 |
מידות בס"מ (א, ר, ג) | 140/179/442 |
משקל | 1,540 ק"ג |
נפח תא מטען | 320 ליטר |
מיכל דלק | 50 ליטר |
תאוצה מ-0 ל-100 (יצרן) | 7.2 שניות |
מהירות מרבית (יצרן) | 250 קמ"ש |
צריכת דלק (יצרן) | 16.4 ק"מ לליטר |
E-NCAP | — |
מחיר | 272,000 שקלים |
אאודי A3 קבריולט 2.0 ליטר
- אאודי A3 קבריולט | צילום: דביר אברהם
- אאודי A3 קבריולט | צילום: דביר אברהם
- אאודי A3 קבריולט | צילום: דביר אברהם
- אאודי A3 קבריולט | צילום: דביר אברהם
- אאודי A3 קבריולט | צילום: דביר אברהם
- אאודי A3 קבריולט | צילום: דביר אברהם
- אאודי A3 קבריולט | צילום: דביר אברהם
- אאודי A3 קבריולט | צילום: דביר אברהם
- אאודי A3 קבריולט | צילום: דביר אברהם
- אאודי A3 קבריולט | צילום: דביר אברהם
- אאודי A3 קבריולט | צילום: דביר אברהם
- אאודי A3 קבריולט | צילום: דביר אברהם
- אאודי A3 קבריולט | צילום: דביר אברהם
- אאודי A3 קבריולט | צילום: דביר אברהם
- אאודי A3 קבריולט | צילום: דביר אברהם
- אאודי A3 קבריולט | צילום: דביר אברהם
- אאודי A3 קבריולט | צילום: דביר אברהם