אחרי השקה נוצצת בתערוכת ז'נבה האחרונה, מגיעה ה-RS5 קופה לשוק הבריטי, שם יחלו הגרמנים למכור אותה לראשונה בעוד חודש והיא תתחרה, איך לא, במתחרה הראויה מאותה המולדת, הב.מ.וו M4.
ה- RS5 החדשה תגיע עם מערכת תא נהג וירטואלית כסטנדרט, יחד עם הנעה לכל ארבעת הגלגלים המוכרת של אאודי, הקוואטרו (Quattro) ואיתה גם דיפרנציאל אחורי. כחלק מהאופציות יהיה ניתן לבחור גג עשוי קרבון, מערכת מתלים דינמית וצנרת פליטה רועשת במיוחד.
מבחינת העיצוב, השידרוג שעברה ה-RS5 החדשה לעומת קודמתה הופך אותה להרבה יותר קרבית. בקדמת המכונית מורכב גריל חדש המעוצב בסגנון כוורת, ויחד איתו הורכבו כונסי אוויר מעט מעוגלים. נוסף על כך, קשתות הגלגלים של הרכב הורחבו ובתוכם יוכלו להתגלגל חישוקים בקוטר 19 או 20 אינץ' לבחירת הלקוח כמובן. מאחור שמרו באאודי על ה'חתימה' המוכרת עם זוג אגזוזים גדולים יחד עם דיפיוזר ספורטיבי וספוילר קטן.
מתחת למכסה המנוע השילה ה-RS5 זוג צילינדרים, וכעת פועם בה מנוע V6 בנפח 2.9 ליטרים בעלי זוג מגדשי טורבו, המפיקים כולם יחד כוח נכבד של 444 כוחות סוס. המנוע החדש מסוגל להאיץ אותה מעמידה ל- 100 תוך 3.9 שניות בלבד לעומת זו מהדור היוצא שעשתה זאת ב- 4.6 שניות, ואם יבחר הלקוח בחבילה שבה יורדת הגבלת המהירות, יוכל להאיץ עד למהירות מקסימלית של 280 קמ"ש. נוסף לכל היתרונות, המנוע החדש יעיל יותר ב- 17% ממנוע ה- V8 הקודם, וגם שוקל פחות ממנו. הודות לשימוש נרחב בחומרים קלים, משקל ה- RS5 עומד כעת על 1,655 ק"ג, שהם 60 ק"ג פחות מה- RS5 היוצאת.
מנוע ה- V6 החדש משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת 8 מהירויות, ולמערכת הינע לכל ארבעת הגלגלים ביחס של 40:60 לטובת האחוריים. אופציות נוספות שניתן לבחור מתוך הרשימה יהיו בלמי דיסק קרמיים ומערך היגוי משופר הזמין רק בגרסת ה- RS הקיצונית.
בפנים מקבלת ה- RS5 מושבי ספורט עם אופציה לתפירת יהלום, גלגל הגה קטום וסמלי RS שמקשטים את תא הנוסעים. לוח המחוונים הווירטואלי יכלול בתוכו מד כוחות G, מומנט ומכוון החלפת הילוך.
- אאודי RS5 קופה 2018 | צילום: יצרן
- אאודי RS5 קופה 2018 | צילום: יצרן
- אאודי RS5 קופה 2018 | צילום: יצרן
- אאודי RS5 קופה 2018 | צילום: יצרן
- אאודי RS5 קופה 2018 | צילום: יצרן
- אאודי RS5 קופה 2018 | צילום: יצרן